Offroad/Cross/Enduro

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Idag har jag köpt nållager till kolvbulten, nya belägg och olja till växellådan och bensinen. Hoppas på att kolven kommer snart.
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Lite kvälls enduro, helt underbart att det är vår i luften.

FB_IMG_13650061463178938.jpgExtreemEnduro.jpg
Blev lite av det Extreema hållet på slutet :tungan
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Ingen som vet hur jag ska få ut glidbulten till bromsklossarna fram när insex huvudet är rundat? Skulle behöva hjälp med det. Själva huvudet sitter gömt i oket med. Man kommer åt bulten i mellan beläggen?
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ingen som vet hur jag ska få ut glidbulten till bromsklossarna fram när insex huvudet är rundat? Skulle behöva hjälp med det. Själva huvudet sitter gömt i oket med. Man kommer åt bulten i mellan beläggen?

knacka in en torxbits, funkade för mig i ett liknande läge.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Iallafall fått hem kolven nu och ska börja lite imorgon. Återkommer om hur det går med bromsen mef
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Nu ska jag berätta vad jag har gjort idag. Eeh mekat, kört r1a, mekat lite till. Just det, har testat crossen med. Såå sjukt gott :banana Och nu börjar det regna här på 40an. Hoppas sista snön försvinner nu.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Snöade för mig med sen men inte så det la sig. Är det Danne som fått sin?:) Du vill inte veta hur jag bytt beläggen fram goffen :)
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Kört cross flera timmar idag. Har kommit fram till detta. Den håller fortfarande, bluddrar på lägre varv på 1an och 2an, går köra bakhjul en bit, dåliga bromsar mot kompisens sx125. Slutsats. Gasa fullt å sluta bromsa:yoparty
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Nu på söndag så är jag och minst tre kompisar sugna på att köra. Det blir antingen lingonbanan eller endurospåret. Vore kul om fler var sugna :) Blir det lingon så tar vi med engångs grillar och äter nåt mellan varven. Första gången på "bana" sen i augusti tror jag:tummenupp

Har för mig att jag slog vad med The kid i sommras med om en bättre plats än han på ränneslätt i höst, så dags att börja hård träna nu :D
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag va på vaggeryds crossbana igår o körde blev 14varv! Sandbana är tungt men riktigt roligt när man får in flytet men idag är jag riktigt mör i kroppen =)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Så fort man är klart med ena hojen får man ta tag i att skaffa en MX/Enduro och ge sig ut i spåret med, var ju sjukt bra träning och kul är de med. :yoparty
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
En utmaning behöver man alltid, har en till dig här Biddarn, kan fixa rampen och landningen om du gör tricket ? :hihi

 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
14 varv? Bra gjort på den banan goffen. Kört där en gång. Jävla bra tränings bana. Totalt slut efter två varv.. Körde nog max 3 varv i stöten och ca 10 sammanlagt.

Fixa ramp å landning raven så ska jag hoppa iallafall ;)

Lämnade in gaffeln på stor service igår och beställde länkagelager. På söndag blir det nmk :)
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Vi var ett gäng på enduro banan igår. Helt kanon fin var den verkligen. Har filmat lite med :) Gillar min 250 någon enormt mycket. Tror jag körde snabbare på denna än på min gamla 450. Det korta varvet gick på strax under 9 minuter och det långa på 18. Riktigt nöjd men går nog göra lite till på tiden. Körde bara det långa varvet en gång.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
LÅter gött, hörde från Mattias som varit där ute med 2 ggr att den är riktigt fin nu. Suget blir inte mindre nu då om den är så fin. :fakta
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Bytt slang bak, bakdäck , bromshandtag och nytt filter idag. Imorgon blir det fint väder och körning i Vrigstad. Denna gången ska Gopron med till denna fina bana. Dom säljer även hamburgare där. Välkommna :tummenupp
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Bytt slang bak, bakdäck , bromshandtag och nytt filter idag. Imorgon blir det fint väder och körning i Vrigstad. Denna gången ska Gopron med till denna fina bana. Dom säljer även hamburgare där. Välkommna :tummenupp

Ska eventuellt ut till vrigstad och hjälpa en polare meka lite imorn, isåf kikar jag förbi banan :)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top