Offra någons liv och få 10.000:-?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Idag körde jag 20 mil landsväg med bilen. Vägen var mestadels i fint skick och hastighetsgränsen var många gånger satt till 90 km/h. Kom att tänka på denna tråden då jag gång på gång såg hur bilisterna (som enligt många här lever i en symbios tillsammans och värderar varandras liv väldigt högt och vill minsann inte göra en fluga förnär) ivirigt och egoistiskt framförde sitt fordon. Omkörningarna var många och farliga, för att inte krocka tvingade sig många bilister in i "kön" vilket leder till onödiga inbromsningar som i sin tur leder till irritation. En irritation som inte kan placeras till en speciell individ då bilisterna inte kommer i direkt kontakt med varandra, istället så byggs ett hat upp gentemot främmande (personer som inte ingår i ens bekantskapskrets) människor i helhet. Eller så är det bara jag som har dessa funderingar då jag själv vistas i trafiken.

Ett enda litet exempel på att människan är ett egoistiskt djur mot andra djur som inte är en del av deras närhet, i form av vänner eller liknande.

Igår kväll stod jag även i kö till krogen, kände inte av mycket till samlevnad där heller utan snarare var det egot som styrde folks vilja att ta sig fram i kön, vad som hände med övriga personer verkade inte var aktuellt.

I båda fallen jag berättat om nu så höll jag en låg profil och försökte underlätta i den mån jag kunde. Resultatet blev att jag blev omkörd både i krogkön samt på vägen, någon form av uppskattning kände jag aldrig av.


Hur kommer det sig att jag vanligtvis är en omtänksam person men samtidigt gladeligen hade tryckt på knappen? Betyder detta att nej-sägarna är mer egoistiska i samhället och därmed aldrig känner sig trampade på i den mån att en ilska gentemot andra människor byggs upp?


Hur många av nej-sägarna känner att dom har upplevt detsamma någon gång i livet? Jag gillar inte människor, dom är farliga egoistiska och förstör det mesta som kommer i dess väg, just därför jag inte bryr mig om det blir några färre av dessa, speciellt inte då det gynnar min ekonomi så till den grad att det skulle förändra hela mitt liv.

skulle inte du sluta skriva i den här tråden??:va
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Kan man ställa in vart på kartan mina knapptryckningar har någon verkan?

Nej det kan du inte, vem som helst på jorden, kan lika gärna bli en ensamstående mamma som pillasmåbarnirumpanfarbror.

skulle inte du sluta skriva i den här tråden??:va

Jo, så var tanken. Sen kom det nya tankar och idéer från folk och jag hade ju även min eminenta utflykt jag såklart ville dela med mig av.

Nästa gång kan du väl undvika att citera hela min uppsats då du ändå inte ifrågasätter det som står där, tack.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om alla här skänker mig en tia var så tar ja kål på Pinky... mkaaay? :D

Om alla här skänker mig åtta tusen var så trycker jag inte på knappen, okay?

knapp.jpg
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
En puss till Lena, sov så gott när du väl somnar :).
Go natt
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Nästa gång kan du väl undvika att citera hela min uppsats då du ändå inte ifrågasätter det som står där, tack.

DU menar väl inte att du läste quoten?:D

Men för all del. Lite kommentarer dårå. Du kan väl ändå inte jämföra vårdslösa bilförare med knapptryckare. Knapptryckarna dödar uppsåtligt andra människor. Oaktsamma trafikanter har knappast ett sådant uppsåt. Jag har aldrig ens hört talas om att en bilist som varit vållande till dödsolycka skulle ha åtalats för uppsåtligt brott med hävdande av likgiltighetsuppsåt.
 
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
DU menar väl inte att du läste quoten?:D

Men för all del. Lite kommentarer dårå. Du kan väl ändå inte jämföra vårdslösa bilförare med knapptryckare. Knapptryckarna dödar uppsåtligt andra människor. Oaktsamma trafikanter har knappast ett sådant uppsåt. Jag har aldrig ens hört talas om att en bilist som varit vållande till dödsolycka skulle ha åtalats för uppsåtligt brott med hävdande av likgiltighetsuppsåt.

Jag menar ju såklart inte att det är samma sak att tränga sig före i trafiken som att trycka på knappen. Jag gav bara ett exempel på hur många människor fungerar, detta eftersom nej-sägarna lyfter människan till oanade höjder. Jag har svårt att göra detta, min berättelse gav två exempel på varför... Inget annat.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Jag har fått en inbetalning 10 0000:- på mitt konto som jag inte vet var det kommer ifrån. Har någon tryckt på min knapp? :confused: :mad:
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
kan man inte få ändra det till att man får välja vem som ska dö också? vill gärna ha koll på vem det är man dödar så att man kan välja folk man önskar livet ur. får man sen 10 000 kr för det samt att man slipper åka fast så är det ju bara en bonus...:gnissla
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Låt oss säga att du kan det rent hypotetiskt, vart på kartan hade du valt då?

Biskopsgården, Angered, Hjällbo mfl :arsele
Sen hade jag fixat en robot som känner av om det är några rörelser kring min hoj. Då riktar den in sig där och trycker som fan :mad:
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top