Officiella "Hitta låten"-tråden!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Detta ämne kommer ju upp då och då. Förmodligen har det funnits en officiell tråd tidigare men nu hittar jag inte den...

Jag börjar väl då. Brukar kunna hitta låtar genom att lyssna på texten och googla den, men nu funkar det inte. Diverse ljudeffekter plus min usla hörsel gör att jag inte hör vad hon sjunger, och det finns inte mer i låten att gå på.
Det är iallafall en låt, troligen en remix, som spelas i ett större DJ-set: Abraham - Sinister atmosphere 013.

Hoppas någon kan lista ut låt och remix utifrån denna korta snutt:
http://www.youtube.com/watch?v=EwxTMeOIRBM
 

Rixmupp

Achtung!!
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
RF900
Ingen vidare aktivitet i denna tråd men jag gör ett försök ändå..

Jag söker en låt från runt mitten av 90-talet.
Tror det var en svensk grupp med en kille som spelar gitarr/synt och en tjej som sjunger.
Tror inte gruppen hade nån mer hit än denna jag söker.

Låten börjar med en bakgrundsröst som ropar "Communicate"...Communicate!" sen drar låten igång med elgitarr trummor och syntar.
Låten var en typ av eurodance/trash eller vad f..n det kallades, musikstilen påminde lite om Waldos people "u drive me crazy" typ...

Tror att dom flesta här på forumet känner igen den när dom hör den.

Nån som känner igen detta?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag söker en låt från runt mitten av 90-talet.
Tror det var en svensk grupp med en kille som spelar gitarr/synt och en tjej som sjunger.
Tror inte gruppen hade nån mer hit än denna jag söker.

Låten börjar med en bakgrundsröst som ropar "Communicate"...Communicate!" sen drar låten igång med elgitarr trummor och syntar.
Låten var en typ av eurodance/trash eller vad f..n det kallades, musikstilen påminde lite om Waldos people "u drive me crazy" typ...

Tror att dom flesta här på forumet känner igen den när dom hör den.

Nån som känner igen detta?

Inte The KLF?
https://www.youtube.com/watch?v=LXEOESuiYcA
https://www.youtube.com/watch?v=_hnYKTys8rU
 

Rixmupp

Achtung!!
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
RF900
Nej, inte KLF. Fast det var en rätt bra förslag. Den jag söker är mer åt det poppiga hållet,
och inte i klass med KLF! =) Jag var ett stort KLF fan en gång i tiden! (är nog fortfarande)

Är rätt säker på att det var en svensk eller nordisk grupp och att dom bara hade en hit.
 

Hudik

Guest
Ingen vidare aktivitet i denna tråd men jag gör ett försök ändå..

Jag söker en låt från runt mitten av 90-talet.
Tror det var en svensk grupp med en kille som spelar gitarr/synt och en tjej som sjunger.
Tror inte gruppen hade nån mer hit än denna jag söker.

Låten börjar med en bakgrundsröst som ropar "Communicate"...Communicate!" sen drar låten igång med elgitarr trummor och syntar.
Låten var en typ av eurodance/trash eller vad f..n det kallades, musikstilen påminde lite om Waldos people "u drive me crazy" typ...

Tror att dom flesta här på forumet känner igen den när dom hör den.

Nån som känner igen detta?

Är du säker på att det inte är Rob and Raz In Command du söker?
 

Rixmupp

Achtung!!
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
RF900
Är du säker på att det inte är Rob and Raz In Command du söker?

Nej tyvärr, den jag söker är mer gladpoppig och tjejen som sjunger var blond...

Den kanske inte var så stor hit som jag minns det men tror ändå många känner igen den. Iallafall början när killen/rösten skriker "Communicate!....... Communicate!...."
 

Hudik

Guest
Nej tyvärr, den jag söker är mer gladpoppig och tjejen som sjunger var blond...

Den kanske inte var så stor hit som jag minns det men tror ändå många känner igen den. Iallafall början när killen/rösten skriker "Communicate!....... Communicate!...."

F*n, nu har du satt mej på pottan....
Har du inte något mer å komma med??
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Nej tyvärr, den jag söker är mer gladpoppig och tjejen som sjunger var blond...

Den kanske inte var så stor hit som jag minns det men tror ändå många känner igen den. Iallafall början när killen/rösten skriker "Communicate!....... Communicate!...."

Det finns alltså en video till låten? Då är det ju iaf någon form av hit, om än mindre. Kommer du ihåg något ord i refrängen, eller är det instrumentalt?
 

Rixmupp

Achtung!!
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
RF900
Vet att jag hade en inspelning på vhs men jag tror inte det var en officiell musik video utan mer en inspelning från nått program dom uppträdde i.
Iallafall så i den videon så var tjejen klädd i vitt, korta vita jeansshorts och troligen en vit jeansjacka eller jeansväst. Det var också en bild-i-bild där dom filmade tjejen bakifrån (röven).

Men det jag kommer ihåg mest från den videon var att på slutet knuffade hon bort trummisen och började slå hejvilt på trummorna själv så att det syntes att det var pålagt ljud.
 

Rixmupp

Achtung!!
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
RF900
det kaaaan också varit så att i slutet av låten så sjöng hon typ nananaaaaa eller trallalaa men i övrigt var låten på engelska (tror jag)
 

Rixmupp

Achtung!!
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
RF900
Fan va gött! Tack för hjälpen, det höll på bli sömnlösa nätter på grund av detta! =)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
I den skitdåliga filmen Self storage från 2013 dansar två killar i ett "storage room" ca 45 min in i filmen medans en tjej tar polaroidbilder på dom. Vad heter låten dom dansar till?

Har kollat soundtracklistan och den finns inte med där.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
I den skitdåliga filmen Self storage från 2013 dansar två killar i ett "storage room" ca 45 min in i filmen medans en tjej tar polaroidbilder på dom. Vad heter låten dom dansar till?

Har kollat soundtracklistan och den finns inte med där.
Är den med i t.ex. någon trailer?

Jag såg en trailer på Youtube och det verkar vara en riktigt plågsamt dålig film. Samma typ av billiga skräpproduktion som det finns massor av på Netflix. En sån som inte ens har något underhållningsvärde som skräpfilm, utan bara är rent av usel.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Är den med i t.ex. någon trailer?

Jag såg en trailer på Youtube och det verkar vara en riktigt plågsamt dålig film. Samma typ av billiga skräpproduktion som det finns massor av på Netflix. En sån som inte ens har något underhållningsvärde som skräpfilm, utan bara är rent av usel.

Nej, den finns inte med i trailern tror jag. Den finns streamat dreamfilm.se men av juridiska skäl kan jag inte rekommendera den sidan :tungan
Gör inte samma misstag som jag - att kolla på filmen innan man sett betyget...... som på IMDB är 3,1(!)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top