Nytt Hoj-köp, TIPSA? pga lack av erfarenhet

DEMHA

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2009
Ort
malmö
Hoj
Honda NSR
Nytt Hoj-köp, TIPSA? pga brist av erfarenhet *korrigering*

Hejsan!

Behöver lite hjälp här, är ganska ny mc-förare och behöver lite hälp och råd med vilket åk jag bör investera i. :confused:

Jag kör i dagsläget en honda nsr. Men är nu sugen av något lite tyngre och mer mot touring typerna som cf-moto V3 t.ex

Min budget sträcker sig mot 20 - 30k tyvärr och jag har dessutominte den behörigheten för den tyngsta klassen, utan får nöja mig med max 25kw. :yoparty

Uppskattar alla åsikter gällande detta! :)

Citerar: "Vilken hoj man ska köpa är väl ganska ointressant, Vill däremot veta VAD jag ska se upp med. När jag hade hittat en hoj ville jag höra efter om det fanns några vanliga fel på den hojjen, samt vad man alltid ska kolla när man tittar på en hoj. Kan kanske fylla på med länkar till såna trådar i första inlägget? "
 
Last edited:

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Växjö
Hoj
vtr1000f
"Brist på erfarenhet", tack!

Man blir förbannad! :mad:


Edit: CF Moto V3 måste vara den fjolligaste hoj jag har sett.

Edit 2: Köp en gammal VFR och var glad.
 
Last edited:

DEMHA

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2009
Ort
malmö
Hoj
Honda NSR
"Brist på erfarenhet", tack!

Man blir förbannad! :mad:

Du det där var inte mycket till hjälp liksom.
Hade vart bättre ifall du inte svarade överhuvudtaget ifall man inte är förståndigare än en kastanj.

Vad jag syftade på med "brist på erfarenhet" med exakta ord i förklaringen. Så menade jag att ja inte har kört länge, bara ägt en hojj. Vet inget om motorcyklar förutom att jag enbart har ett intresse för dom men vet inte vilken inriktning eller modeller som är ärliga och stabila i körning och inte pajjar eller dylikt efter 200 mils körning! .. TACK
 

DEMHA

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2009
Ort
malmö
Hoj
Honda NSR
"Brist på erfarenhet", tack!

Man blir förbannad! :mad:


Edit: CF Moto V3 måste vara den fjolligaste hoj jag har sett.

Edit 2: Köp en gammal VFR och var glad.

Förstod nu vad du menade. Jaja.
V3, tyckte den såg futuristisk ut, väldigt ovanlig!
Man är väl konservativ ifall man anser den fjollig, va?
 

DEMHA

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2009
Ort
malmö
Hoj
Honda NSR

Tack för tipsen!
Blir förmodligen en Suzuki SV650s ! om någon kan instämma om att det är en bra hoj så :)

Men det är igentligen inte exakt vad jag söker.
Som sagt det ska ju vara en touring, kan inga modeller rent spontant. Tips?
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Motard, om du ska ha lite roligare.

på vilket sätt är motard roligare ? Är det roligare överlag? typ vid landsvägskörning, motorvägsetapper, bankörning ? Ja, motard är också roligt. Enduro också. Det som är absolut roligast med motard är att man vågar göra allt med den, eftersom den kostar 50 spänn att laga om man krashar
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Det som är absolut roligast med motard är att man vågar göra allt med den, eftersom den kostar 50 spänn att laga om man krashar

Vet inte om det är en sån jävla bra grej att känna så :gnissla Det är ju inte cashen man ska tänka på vid en eventuell vurpa...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
skulle oxå rekomendera motard eller liknande hoj med grusdäck som första hoj då det är grymt lärorikt samt det går inte så fasligt fort när man vurpar vilket man gjorde ca 2 ggr/månad det första året med KK
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
skulle oxå rekomendera motard eller liknande hoj med grusdäck som första hoj då det är grymt lärorikt samt det går inte så fasligt fort när man vurpar vilket man gjorde ca 2 ggr/månad det första året med KK

ja man gjorde några vurpor med 125:an .. mycket lärorikt

ja man gjorde några vurpor med 125:an .. mycket lärorikt

Suzuki SV är en ganska cool hoj med maffigt ljud. Kåpan skyddar nog tillräckligt för att köra längre etapper, särskilt om du monterar ett högre kåpglas
 
Last edited:

DEMHA

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2009
Ort
malmö
Hoj
Honda NSR
ja man gjorde några vurpor med 125:an .. mycket lärorikt



Suzuki SV är en ganska cool hoj med maffigt ljud. Kåpan skyddar nog tillräckligt för att köra längre etapper, särskilt om du monterar ett högre kåpglas

jag räknar inte med att lyckas vurpa, har lyckats hålla mig uppe nu utan större problem nu mitt första år. Nöjd är jag väl , men mer rädd för första gången är alla med om nån ggn HAHA ..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hur fan kan man INTE veta vilken hoj man ska ha egentligen när man tillomed lyckats skaffa sig mc-kortet. Det gör man inte utan att man vill just köra den där balla hojen man har en bild av i huvudet.

Man VET, man bara gör det liksom. Man frågar inte vilken man ska ha som andra tycker är coolast o springer o köper den utan man köper den man vill ha. Punkt .

Jag har alltid vetat vilka hojar jag ska ha - och nu har jag dem. Sen att det kommer ut grejjer som Desmosedici och 1098Rer o sånna, det vet man ju inte förrens senare, men från barnsben så VET man vilken ens förstahoj ska vara. Så! Sista inlägget om vilken första hoj man ska ha. Tack.
Samma eviga mögtrådar i 7 års tid, året om - man blir förbannad!

ja man gjorde några vurpor med 125:an .. mycket lärorikt

Jag vurpade polarens 125a med honom som passagerare rätt in i en stenmur :brinnerup

Det har han kommit över idag :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top