Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Själv hade man helt förträngt att cykeln ska in på Service i morgon.. :D
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Drar på MC-semester imorrn, så nice! :D

K-mans grillparty 13/8 16.00 ->
"Be there or be Square"


Anmälningslista

R@v3n
Zuperbulle
Ziephon (jobbar till ~15:15 så kanske blir lite sen)
Madass_
Emmi
MC-Fille
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Blir så trött... Zzz... och förbannad....

Var och lämnade in MC:n på 2400mils service på MC proffsen i Hovslätt, samt byte av kamkedjesträckaren. Fick mess om att hämta den runt 15-tiden för den var klar nu... kommer dit och verkstads nissen börjar dilla om den alltid har gått så dåligt på låga varav..

Vet att de alltid är så att insprutnings sporthojar inte är så glada vid låga varv men inte mer än vanligt... och han sa att de kanske var så innan.. ska köra där ifrån och kommer typ 50-100 meter och den hostar och lever samt rycker fram och skakar samt gå allmänt skit på varven mellan 0-4000 över de ås går de bra men annars är den helt skit.. sen efter 100 m där den och jag har ett helsike och få den att köra igen så ja kan komma tillbaka till dom med den.

konstaterar att dom har gjort nått med den för nu går den SKIT rent ut sagt så dåligt har den inte gått i min ägo... Han på verkstaden menar på att han testade den och kopplade ur EMS:n och då gick den bättre men inte bra och de kunde vara problemet men
hänvisade till att den gick perfekt innan jag lämnade in den så NI måste ha gjort nått med den. Alla hans bortförklaringar hade med saker som inte var gjorda med hojen men de kom alltid fram till att den funkade perfekt innan jag lämnade in den.

Så fick lämna kvar hojen för vidare felsökning och kontroller, så nu vet jag inte när jag får tillbaka den... Är både Irriterad och förbannad för service är nått dom gör med förbundna ögon och bör inte ställa till problem så nått har han fuckat upp... Så vi får se vad dom kommer fram till.. dock tänker jag inte betala en spänn till för de eftersom dom ställt till de...

Frågan är om han på nått sätt lyckas fucka upp programmeringen i EMS:n ? elelr vad som gör de.. ?!?! I vilket fall tänker jag inte ge mig förens de är perfekt igen... Got Damn klant arslen.... *GRRRRR*

:huvet :gnissla :mad: :gråta :tummenner :finger :censored :6surkart :pangihuve :fatta!
 
Last edited:

Mr.F

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
Blir så trött... Zzz... och förbannad....

Var och lämnade in MC:n på 2400mils service på MC proffsen i Hovslätt, samt byte av kamkedjesträckaren. Fick mess om att hämta den runt 15-tiden för den var klar nu... kommer dit och verkstads nissen börjar dilla om den alltid har gått så dåligt på låga varav..

Vet att de alltid är så att insprutnings sporthojar inte är så glada vid låga varv men inte mer än vanligt... och han sa att de kanske var så innan.. ska köra där ifrån och kommer typ 50-100 meter och den hostar och lever samt rycker fram och skakar samt gå allmänt skit på varven mellan 0-4000 över de ås går de bra men annars är den helt skit.. sen efter 100 m där den och jag har ett helsike och få den att köra igen så ja kan komma tillbaka till dom med den.

konstaterar att dom har gjort nått med den för nu går den SKIT rent ut sagt så dåligt har den inte gått i min ägo... Han på verkstaden menar på att han testade den och kopplade ur EMS:n och då gick den bättre men inte bra och de kunde vara problemet men
hänvisade till att den gick perfekt innan jag lämnade in den så NI måste ha gjort nått med den. Alla hans bortförklaringar hade med saker som inte var gjorda med hojen men de kom alltid fram till att den funkade perfekt innan jag lämnade in den.

Så fick lämna kvar hojen för vidare felsökning och kontroller, så nu vet jag inte när jag får tillbaka den... Är både Irriterad och förbannad för service är nått dom gör med förbundna ögon och bör inte ställa till problem så nått har han fuckat upp... Så vi får se vad dom kommer fram till.. dock tänker jag inte betala en spänn till för de eftersom dom ställt till de...

Frågan är om han på nått sätt lyckas fucka upp programmeringen i EMS:n ? elelr vad som gör de.. ?!?! I vilket fall tänker jag inte ge mig förens de är perfekt igen... Got Damn klant arslen.... *GRRRRR*

:huvet :gnissla :mad: :gråta :tummenner :finger :censored :6surkart :pangihuve :fatta!

Fy fasen va trist, hoppas de löser sig snabbt och att de står för kostnaden om något behöver bytas ut!
Går inte va utan hoj på semestern :(

Betade av ca 25mil på små kurviga småländska vägar idag med Jönköpings/Nässjöbor :)
Skönast va en liten och snirklig väg mellan Vetlanda och Eksjö :tummenupp
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Blir så trött... Zzz... och förbannad....

Var och lämnade in MC:n på 2400mils service på MC proffsen i Hovslätt, samt byte av kamkedjesträckaren. Fick mess om att hämta den runt 15-tiden för den var klar nu... kommer dit och verkstads nissen börjar dilla om den alltid har gått så dåligt på låga varav..

Vet att de alltid är så att insprutnings sporthojar inte är så glada vid låga varv men inte mer än vanligt... och han sa att de kanske var så innan.. ska köra där ifrån och kommer typ 50-100 meter och den hostar och lever samt rycker fram och skakar samt gå allmänt skit på varven mellan 0-4000 över de ås går de bra men annars är den helt skit.. sen efter 100 m där den och jag har ett helsike och få den att köra igen så ja kan komma tillbaka till dom med den.

konstaterar att dom har gjort nått med den för nu går den SKIT rent ut sagt så dåligt har den inte gått i min ägo... Han på verkstaden menar på att han testade den och kopplade ur EMS:n och då gick den bättre men inte bra och de kunde vara problemet men
hänvisade till att den gick perfekt innan jag lämnade in den så NI måste ha gjort nått med den. Alla hans bortförklaringar hade med saker som inte var gjorda med hojen men de kom alltid fram till att den funkade perfekt innan jag lämnade in den.

Så fick lämna kvar hojen för vidare felsökning och kontroller, så nu vet jag inte när jag får tillbaka den... Är både Irriterad och förbannad för service är nått dom gör med förbundna ögon och bör inte ställa till problem så nått har han fuckat upp... Så vi får se vad dom kommer fram till.. dock tänker jag inte betala en spänn till för de eftersom dom ställt till de...

Frågan är om han på nått sätt lyckas fucka upp programmeringen i EMS:n ? elelr vad som gör de.. ?!?! I vilket fall tänker jag inte ge mig förens de är perfekt igen... Got Damn klant arslen.... *GRRRRR*

:huvet :gnissla :mad: :gråta :tummenner :finger :censored :6surkart :pangihuve :fatta!


Surt som skam!! Självklart ska du inte slänga en peng till! Hmm du kanske skulle lyssnat på mig o köpt dig en nakenhoj..:D

Hoppas d löser sig snabbt iaf!!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fy fasen va trist, hoppas de löser sig snabbt och att de står för kostnaden om något behöver bytas ut!
Går inte va utan hoj på semestern :(

Betade av ca 25mil på små kurviga småländska vägar idag med Jönköpings/Nässjöbor :)
Skönast va en liten och snirklig väg mellan Vetlanda och Eksjö :tummenupp

Tror de var dig jag såg igår eftermiddag åkandes in mot Nässjö centrum efter jag kommit från Mascot... åkte min min "fina" röda golf.. :p De var en röd R6:a i alla fall med likadant ställ som dig och biltema hjälmen.. :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja då kan man le och vara glad igen efter att cykeln funkar som den ska åter.. :D Visade sig att meken hade lossat på en slang som sitter i en T-koppling vid insugen och detta som ställt till problemen.

Ingen extra kostnad på detta... hon är tillbaka på banan igen och går som ett jehuu...:hojraket
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Ja då kan man le och vara glad igen efter att cykeln funkar som den ska åter.. :D Visade sig att meken hade lossat på en slang som sitter i en T-koppling vid insugen och detta som ställt till problemen.

Ingen extra kostnad på detta... hon är tillbaka på banan igen och går som ett jehuu...:hojraket

Skönt att höra!
Bara ut och piska nu!! :tuttar
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Slänger upp denna igen så alla anmäler sig nu... :tummenupp

K-mans grillparty 13/8 16.00 ->
"Be there or be Square"


Anmälningslista

R@v3n
Zuperbulle
Ziephon (jobbar till ~15:15 så kanske blir lite sen)
Madass_
Emmi
MC-Fille
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ser ut som de flesta av er fastnade i bildserien... :D Såg både Kid, Danne och Kman förutom dig...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Blir så trött... Zzz... och förbannad....

Var och lämnade in MC:n på 2400mils service på MC proffsen i Hovslätt...
Efter två strul av två möjliga på den verkstan åker jag nu hellre till Mc-guiden i Vetlanda om det är nåt på K5'an jag inte kan göra själv (typ sprut-synkning)

Skönt att det var ett enkelt fel :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jepp och efter detta problemet så blev de strike två för den firman. Får nog ta efter ditt exempel och ta MC-Guiden...
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Efter två strul av två möjliga på den verkstan åker jag nu hellre till Mc-guiden i Vetlanda om det är nåt på K5'an jag inte kan göra själv (typ sprut-synkning)

Skönt att det var ett enkelt fel :tummenupp

Måste bara göra ett instick om Mc-guiden... Hade en krasch på försommaren (Fredagen den 13/5) och fick tillbaka hojen inom 2 veckor.. och ändå var kostnaden 57K+... Så det är helrätt tanke!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
"jag tog hayabusan strax efter att bilden togs!"
Pics/video or it didn't happen! :D

Klockade ett av mina få fria varv i videorna till 1:16 :)
Nöjd! Snabbare än i fjol :tummenupp Mest tack vare Dunlopdäcken som har klart bättre känsla än Pirelli Rosso

Har bläddrat igenom Bikes bilder och det är lustigt, endast jag och Krax (också instruktör) hänger av med överkroppen som man bör, och kanske trycker upp hojen lite extra ut ur hårnålen. Nu går det ju inte så fort att det spelar nån större roll men risken för en highsider minskar ju när man vrider ur en 1000cc ut ur hårnålen på tvåan tack vare att hojen är mer upprätt.
Gäller iof även mindre hojar för om jag hängt ordentligt hade jag undvikit min förra krasch på Mantorp med 750'n och sluppit en massa besvär med min axel :näsblod

BikesBild.jpg

ser ni GoPron?
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Slänger upp denna igen så alla anmäler sig nu... :tummenupp

K-mans grillparty 13/8 16.00 ->
"Be there or be Square"


Anmälningslista

R@v3n
Zuperbulle
Ziephon (jobbar till ~15:15 så kanske blir lite sen)
Madass_
Emmi
MC-Fille
Goffen
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top