Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Tackar, man kan väl säga att alla odds talade emot att jag skulle komma iväg, men jag lyckades med ett felaktigt lager, montera ihop grejerna så det funkar lika bra som original, sen äta en halv kebab samtidigt som jag skruvade dit däcket, och ge mig iväg :) Självklart har jag jobbat oxå, kanske inte så länge som jag borde gjort, men 06-13 iaf :)
Kändes bra att hitta till banan, men kändes rent obehagligt att köra där. Nerlägg känns som en enkelbiljett, och farten i böjarna skrämmer mig.
Men men, skam den som ger sig, finns dom som lyckas med betydligt värre saker, och repar sig!

Resultatet av det jag filmade på Torpet!

[YOUTUBE-ID]vEvMd7C_rdI[/YOUTUBE-ID]

//Danne
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag är på! :banana

Och vilket tempo?

Det får du välja själv. Det kommer vara med några som kör lugnt. Alla bestämmer sitt eget tempo och man väntar alltid in nästa vid korsningar så blir allt bra. Ingen klagar om man får vänta så det är ingen press.
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Det får du välja själv. Det kommer vara med några som kör lugnt. Alla bestämmer sitt eget tempo och man väntar alltid in nästa vid korsningar så blir allt bra. Ingen klagar om man får vänta så det är ingen press.


Det där känns sjukt bra!
Kul att gasa på rätt ställe, men jag har ändå en stark känsla av att jag inte hänger med när ni övriga bombar.

Får för övrigt min nya pipa idag! mumms! :)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Det där känns sjukt bra!
Kul att gasa på rätt ställe, men jag har ändå en stark känsla av att jag inte hänger med när ni övriga bombar.

Får för övrigt min nya pipa idag! mumms! :)

Alla har vi olika erfarenhet/maskiner/kunskap och vi har allt från dem som är överjävliga till nybörjare här. Om det planeras samåkning är det bra att kolla upp så det tänkta tempot passar med ens egna. Det kanske inte är jättekul att vara helt själv helsist / vänta länge hela tiden.

Det finns många duktiga förare här och det ska man utnyttja för att bli bättre själv:tummenupp

Ut och skruva på ljud"dämparen" nu!


Tillägg: I natt ca 1.45 när jag precis gått och lagt mig så hörde jag hur det kom några utanför på "innergården". Det började låta konstigt i cykelstället, ungefär som att någon stod och ruskade i en cykel så jag flög upp till fönstret. Där nere var två killar i 15årsåldern varav den ena satt och torrgasade på min mc och den andra försökte slita loss min inte helt billiga cykel ur stället (låst med godkänt bygellås igenom bakhjulet). Jävlar vad ilskan kom fort.. Jag skrek VA I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED!!?? och Bankade till på rutan så den höll på att flyga ut.. jag tror det blev brunt i kalsongen för det var fyra klotrunda ögon som tittade upp och sedan såg dom ut att börja springa inåt på innergården:va. Jag drog på mig kläderna och sprang ut. Där var dom naturligtvis inte så jag sprang ett helt varv runt kvarteret bara på adrenalinet med puls på 180. Jävl.r vad arg jag va.. tror mina ögon lös rött..
Den ena hade hoppat upp på min mc och den andre hade slitit ut cyklarna ur stället och slängt dom på marken. Med tanke på ljudet det åstadkom så var det bara tur att inte fälgen tog stryk, har dock inte provcyklat än. Såg inget på hondan mer än en extremt stor fågelskit och handavtryck i fukten som lagt sig på den.

Ska kolla upp om det är någon som vet något i den inre trappuppgången idag.
 
Last edited:

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Alla har vi olika erfarenhet/maskiner/kunskap och vi har allt från dem som är överjävliga till nybörjare här. Om det planeras samåkning är det bra att kolla upp så det tänkta tempot passar med ens egna. Det kanske inte är jättekul att vara helt själv helsist / vänta länge hela tiden.

Det finns många duktiga förare här och det ska man utnyttja för att bli bättre själv:tummenupp

Ut och skruva på ljud"dämparen" nu!


Tillägg: I natt ca 1.45 när jag precis gått och lagt mig så hörde jag hur det kom några utanför på "innergården". Det började låta konstigt i cykelstället, ungefär som att någon stod och ruskade i en cykel så jag flög upp till fönstret. Där nere var två killar i 15årsåldern varav den ena satt och torrgasade på min mc och den andra försökte slita loss min inte helt billiga cykel ur stället (låst med godkänt bygellås igenom bakhjulet). Jävlar vad ilskan kom fort.. Jag skrek VA I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED!!?? och Bankade till på rutan så den höll på att flyga ut.. jag tror det blev brunt i kalsongen för det var fyra klotrunda ögon som tittade upp och sedan såg dom ut att börja springa inåt på innergården:va. Jag drog på mig kläderna och sprang ut. Där var dom naturligtvis inte så jag sprang ett helt varv runt kvarteret bara på adrenalinet med puls på 180. Jävl.r vad arg jag va.. tror mina ögon lös rött..
Den ena hade hoppat upp på min mc och den andre hade slitit ut cyklarna ur stället och slängt dom på marken. Med tanke på ljudet det åstadkom så var det bara tur att inte fälgen tog stryk, har dock inte provcyklat än. Såg inget på hondan mer än en extremt stor fågelskit och handavtryck i fukten som lagt sig på den.

Ska kolla upp om det är någon som vet något i den inre trappuppgången idag.

Fyyy vad arg jag skulle bli om detta skulle hända min rödtott. Dom grabbarna hade levt MYCKET farligt!
Var i Huskvarna bor du?
Skönt att du ändå vaknade och kunde stoppa vandaliseringen! :yoparty

Just nu sitter jag som på nålar här på jobbet och bara vill till Maxi och hämta paket! Sen blir det till att skruva! Fick även mitt bakrensningskit + miniblinkers i samma lev. MUMMS! :Bugar
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Raaz83, yes det är där vid Torparondellen typ. Angående tempot så kör vi lugnt så no worries! Ses imorrn, vill fler hänga på så är det bara skoj!

Nu blir det kåpbyte och kanske en kort sväng... :)
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Raaz83, yes det är där vid Torparondellen typ. Angående tempot så kör vi lugnt så no worries! Ses imorrn, vill fler hänga på så är det bara skoj!

Nu blir det kåpbyte och kanske en kort sväng... :)

Sweet! Jag kommer dit!
För övrigt fick jag dit den nya pipan idag med, så nu hörs jag med! Ska se om jag kan banta damen en aning imorgon innan körningen.

Jag tror jag får med en polare också!
Ses imorgon! :banana
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Jag ska ta en riktig långtur på lördag (46 mil till Borlänge) och kommer att köra Burger-Run vägen upp genom Tiveden. Den som vill får gärna hänga på, men jag startar ganska tidigt. Runt 10 kanske
Nästan lika lång runda som mig då.. 55 mil blev min runda. Började i torsdags ner till Falkenberg, i fredags vidare till Asa utanför lammhult och idag hem. Största skillnaden var nog att jag "körde" på denna :)
 

Bifogat

  • merida.jpg
    merida.jpg
    90.3 KB · Visningar: 30

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hårdträning nu inför rundan om 2 veckor ? En polare börjar svettas lite inför den rundan som han anmält sig till speciellt eftersom han inte kan träna just nu tack vare lite muskelinflammation i knät/runt knät...
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Jo, det kan man väl säga. Mest var det väl för att få ett gäng mil till i kroppen. Men om allt stämmer och flyter på denna månad så blir det ca 140-150 mil totalt i Juni :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De finns ju en möjlighet att man kan ta en runda i morgon med beroende på tid osv... :D :tummenupp
 

DaftPunk

Adrenaline Junkie
Gick med
5 Jun 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Thunderace -97
Hej gott folk! är ny på forumet och även ny i JKPG! Precis flyttat hit och söker lite goa MC vänner att köra med.:yoparty
Det där med en sväng imorgon låter inte helt fel!
:tummenupp
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Ska banta ner damen en sväng imorgon vid 10-11.. Beroende lite på hur lång tid det tar.. Men jag gissar på kanske runt 13-14? Håll utkik imorgon förmiddag så skriver jag här :)
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Kommer åka kl 14 ut mot Gränna hamn.
Om ni är sugna på att haka på så kan vi ju mötas upp på shell i Huskvarna.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top