Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
min hoj är lite ringrostig just nu...ska prova i helgen en kortare tur..

Haha, är du säker på att det är hojen som är ringrostig ;)

Jag har ställt på CBRn nu iaf, så nu är jag redo för sammåkningnar runt storstan! :D
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Haha, är du säker på att det är hojen som är ringrostig ;)

Jag har ställt på CBRn nu iaf, så nu är jag redo för sammåkningnar runt storstan! :D

ja, eller nja..:D hon låter konstigt men hoppas att det inte är nåt..inte motorn iaf är det.:rolleyes:
men sen ska det gasas!!:banana
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Alla problem går att gasa bort har jag lärt mig ;)
Men jag tror snarare att vi förare är ringrostiga än hojarna. Dom står bara och väntar på att bli plågade hela vintern :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
då han man med att testa på 4 hojar i helgen i allafall, sista gav en STORT ha begär... Testade en BMW F800R Racepaint Edition, Kawasaki Z1000, KTM 990 Super Duke sen de som lämnade ett stort vill ha begär... BMW S1000RR.

Allt annat är ju underlägset i jämförelse med den, så är inte så mycket att orda om. dock gillade jag Z1000 med. dom andra lämnade mycket övrigt att önska. F800R var en trevlig liten stadskörnings cykel och Super Duken är trevlig men inte min typ av hoj.

Passade på att bänka Gixxern med när jag ändå var i farten. 132,87Hk och 103Nm gav den. Luft/Bensin mix kurvan så väldigt bra ut så den var väl inställd.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Skumt att det blivit så dålig samåkning i denna staden. När jag flyttade hit för ca 3,5år sedan va vi rätt många som brände runt. Iallfall jag K-man och harvest haha :)

Funderar starkt på att skaffa gathoj igen men vetifan, verkar inte finnas så många att åka med :va

/Micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Är det ingen som vet någon vettig KTM aukt. verkstad där man kan lämna in hojen och helst inte till överpris och grymt otrevliga som Nybergs? Nybergs är ju att glömma de de hotar och har sig. Har hört med lelles men de mekar inte helger. Annars hade jag tänkt köra upp med hojen på släp dit över helgen. Fan man kan ju inte köra nu heller då den ska in på service.
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Är det ingen som vet någon vettig KTM aukt. verkstad där man kan lämna in hojen och helst inte till överpris och grymt otrevliga som Nybergs? Nybergs är ju att glömma de de hotar och har sig. Har hört med lelles men de mekar inte helger. Annars hade jag tänkt köra upp med hojen på släp dit över helgen. Fan man kan ju inte köra nu heller då den ska in på service.

beviks linköping.. vet inte hur de är men de har väl KTM va
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Skumt att det blivit så dålig samåkning i denna staden. När jag flyttade hit för ca 3,5år sedan va vi rätt många som brände runt. Iallfall jag K-man och harvest haha :)

Funderar starkt på att skaffa gathoj igen men vetifan, verkar inte finnas så många att åka med :va

/Micke

Jag bränner fortfarande runt och skrämmer slag på mig själv iallafall:tuttar har dock inte blivit åkt den sista veckan då det har varit kurs, jobb,familj för hela slanten och en resa till England denna vecka om bara ragnarökaskan lämnar plats för lite flygplan.
Dessutom är inte guldet bärgat ännu så det lär inte brummas något innan nästa vecka.
K-man och hans beryktade Burger-Run måste det väl vara dags för snart:Bugar.
 

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Jönköping
Hoj
R1-08
Börjar klia överallt nu att ta ut bågen igen känns det som ;).. Börjar gruset försvinna nu och så eller?.
Jag e gärna på att åka runt lite nu när vädret börjar tillåta.. Ska bara ställa på hojjen här någon dag så :)
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
borde gå och kolla på ktms hemsida annars på auktoriserade åf

Har gjort det och ringt runt till många redan, din mc stockholm(ragnars nya ställe) borås osv. Men bätte om någon vet någon...

Såg dig på hojen förra veckan förresten. Du gled bakom mig på östra storgatan. svart/vitt skinnställ om de va du. :) själv satt man i bilen o segade.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Börjar klia överallt nu att ta ut bågen igen känns det som ;).. Börjar gruset försvinna nu och så eller?.
Jag e gärna på att åka runt lite nu när vädret börjar tillåta.. Ska bara ställa på hojjen här någon dag så :)

De är hyfsat riskfritt att dra runt på vägarna nu skulle ja säga, om man inte dra ut på värsta småvägarna så. Så de är bara att hala ut och köra. :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
...K-man och hans beryktade Burger-Run måste det väl vara dags för snart:Bugar.
Jag käkade på BK i Laxå två gånger i helgen. Har kört Gelleråsen med SMC fre-lör-sön. Helt mör i kroppen nu :crash:

Burger Run får nog vänta till jag har ställt på K5'an och gruset är borta. Minst en månad till. Vill ni leta er upp genom Tiveden själva så finns ju kartorna i tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212999
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
KTM service har finns två här uppe, JWF Racing inne Skövde eller MC Kompaniet utanför stan.

Burger run kan nog som sagt vänta ja, grus överallt, men när det blir av vill jag hänga på.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
KTM service har finns två här uppe, JWF Racing inne Skövde eller MC Kompaniet utanför stan.

Burger run kan nog som sagt vänta ja, grus överallt, men när det blir av vill jag hänga på.


R2, tack för tipset.

Ringde precis de båda precis innan ditt inlägg. Peter på JWF verkade riktigt schysst. Ville ha 3000 för ventiljustering+olje, och alla filterbyten. Låter vettigt så det blir nog dit på måndag. Dessutom kunde han anpassa tiderna så jag slipper ta en dag ledigt och åka dit. :tummenupp

Han hade tydligen flera som brukar åka från Jnkpg upp till honom. Konstigt...

R2, tack för tipset.

Ringde precis de båda precis innan ditt inlägg. Peter på JWF verkade riktigt schysst. Ville ha 3000 för ventiljustering+olje, och alla filterbyten. Låter vettigt så det blir nog dit på måndag. Dessutom kunde han anpassa tiderna så jag slipper ta en dag ledigt och åka dit. :tummenupp

Han hade tydligen flera som brukar åka från Jnkpg upp till honom. Konstigt...

Edit:

Ps vettigt om man jämför med vad andra tar. Fortfarande kunde man ju ha gjort det själv omd et inte vore för stämplarna och loggen i KTMs databas.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jag käkade på BK i Laxå två gånger i helgen. Har kört Gelleråsen med SMC fre-lör-sön. Helt mör i kroppen nu :crash:

Burger Run får nog vänta till jag har ställt på K5'an och gruset är borta. Minst en månad till. Vill ni leta er upp genom Tiveden själva så finns ju kartorna i tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212999

Kan tänka mig att dom vägarna där kan ha en del grus på sig fortfarande.
Men i övrigt låter Burger Run nice så jag är på när de väl blir av...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ja Peter är verkligen kanon att ha å göra med, kör på det du.


R2, tack för tipset.

Ringde precis de båda precis innan ditt inlägg. Peter på JWF verkade riktigt schysst. Ville ha 3000 för ventiljustering+olje, och alla filterbyten. Låter vettigt så det blir nog dit på måndag. Dessutom kunde han anpassa tiderna så jag slipper ta en dag ledigt och åka dit. :tummenupp

Han hade tydligen flera som brukar åka från Jnkpg upp till honom. Konstigt...



Edit:

Ps vettigt om man jämför med vad andra tar. Fortfarande kunde man ju ha gjort det själv omd et inte vore för stämplarna och loggen i KTMs databas.
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Är Nybergs dyrare än övriga även när det gäller BMW-hojar? någon som vet? Tänkte om man skulle kolla runt lite..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top