Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ingen som vet ett garage som man kan hyra? Vart det ligger spelar inte så stor roll eftersom det är endurohojarna som ska stå där (2 st).

Alla tips e välkomna! :banana

//Emmi & Philip på väg till Jönköping :yoparty

Över vintern bara?

har 2 alt. som kan vara intressant för er.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Mike - Låter schysst, Emmi hör av sig! :tummenupp

Goffe - Nej garage kommer vi behöva tillsvidare. Men fungerar nåt av dina alternativ längre än bara vintern får du gärna höra av dig!

Tack skall ni ha!
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Mike - Låter schysst, Emmi hör av sig! :tummenupp

Goffe - Nej garage kommer vi behöva tillsvidare. Men fungerar nåt av dina alternativ längre än bara vintern får du gärna höra av dig!

Tack skall ni ha!

Lungt...
Vad blir de i Jönnet då??? Har ni fått jobb eller ska ni bara pendla extra ordinärt långt :) ???

/Micke
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
icke mc-relaterat

Tisdag denna veckan blev riktigt tråkig. Saga, blandras schäfer/rottis född 2003. En cool och snygg hund som aldrig backade för något. Tyvärr blev tisdagen hennes sista dag med oss. Märkligt hur fort det kan gå, fram till för 2 veckor sen var hon med och sprang 1 mil varannan dag, för att sista veckan insjukna rejält. (dem tror det var tumörer i lugnorna)

//Dan
 

Bifogat

  • 20070703056.jpg
    20070703056.jpg
    227.3 KB · Visningar: 56

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
woohoo.. fick mitt nya skinnställ igår.. om nu bara snön kunde försvinna

Goffe// det är riktigt tråkigt sånt där.. Vi fick ta undan mina föräldrars hund i höstas.. Vi märke inget speciellt, sen så råkade morsan se att hon hade en knöl vid livmodern/rumpan.. cancer, så fanns inget att göra.. Är väldigt tråkigt att komma hem och ingen är å viftar med svansen och hälsar
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Är de nån av er som känner till några firmor i trakten som tar på sig blästrings jobb. Då dom flesta lackfirmor inte längre kände för att hjälpa mig och lacka crossramen, tack vare de strålande vädret så har dom fått masser att göra med plåtskador och lackning samt en del bara inte ville ta jobbet då dom ansåg att de inte var värt pengarna.

De få som kunde göra de hade inte möjlighet att blästra utan bara slipa, och att slipa hela ramen skulle kosta skjortan. Så här är ja då.
Lacken kan jag alltid fixa men blästringen var värre.

Tips ?? :va
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Är de nån av er som känner till några firmor i trakten som tar på sig blästrings jobb. Då dom flesta lackfirmor inte längre kände för att hjälpa mig och lacka crossramen, tack vare de strålande vädret så har dom fått masser att göra med plåtskador och lackning samt en del bara inte ville ta jobbet då dom ansåg att de inte var värt pengarna.

De få som kunde göra de hade inte möjlighet att blästra utan bara slipa, och att slipa hela ramen skulle kosta skjortan. Så här är ja då.
Lacken kan jag alltid fixa men blästringen var värre.

Tips ?? :va

Om du kan och vill åka lite längre finns Industriservice i Vaggeryd som blästrar allt möjligt. Vejo i Månsarp har ett blästerskåp men det är kanske för litet för en ram. Vejo pulverlackar också.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om du kan och vill åka lite längre finns Industriservice i Vaggeryd som blästrar allt möjligt. Vejo i Månsarp har ett blästerskåp men det är kanske för litet för en ram. Vejo pulverlackar också.

Tja att åka den biten är inga problme. Får kolla med vejo om inte annat gällande pulverlack. (hållbarare)

Tackar för tipsen.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mja är inte så sugen på att slipa ner hela ramen då de finns att göra med detta. En stålram från en gammel Honda CR500... Så kan jag betala nån att blästra den för en billig peng så why not och spara lite tid och tålamod... :D
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Snart är Thunderacen på banan igen :)
 

Bifogat

  • Thunderace-1.JPG
    Thunderace-1.JPG
    109.2 KB · Visningar: 36

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Är de nån av er som känner till några firmor i trakten som tar på sig blästrings jobb. Då dom flesta lackfirmor inte längre kände för att hjälpa mig och lacka crossramen, tack vare de strålande vädret så har dom fått masser att göra med plåtskador och lackning samt en del bara inte ville ta jobbet då dom ansåg att de inte var värt pengarna.

De få som kunde göra de hade inte möjlighet att blästra utan bara slipa, och att slipa hela ramen skulle kosta skjortan. Så här är ja då.
Lacken kan jag alltid fixa men blästringen var värre.

Tips ?? :va


Varför lacka en crossram så seriöst :va Den blir ju ändå fuckad efter första turen på banan ...

/Micke
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Mja är inte så sugen på att slipa ner hela ramen då de finns att göra med detta. En stålram från en gammel Honda CR500... Så kan jag betala nån att blästra den för en billig peng så why not och spara lite tid och tålamod... :D

Så länge du inte har massa spackeljobb, vilket man sällan har på en cross-ram så är det betydligt enklare att bara matta ner ramen genom att slipa den än att blästra som är ett jävla skitgöra på en ram.
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Jag blir av med mitt garage from. 1 maj, så jag söker nytt garage på Liljeholmen. Gärna med plats för två hojar. Skötsam, håller ordning och reda och trevlig kille:)

Har du plats på Liljeholmen eller i närheten pm:a, maila pontus@lepont.se eller ring 0703506761!
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag blir av med mitt garage from. 1 maj, så jag söker nytt garage på Liljeholmen. Gärna med plats för två hojar. Skötsam, håller ordning och reda och trevlig kille:)

Har du plats på Liljeholmen eller i närheten pm:a, maila pontus@lepont.se eller ring 0703506761!

Samma här, letar också garage för två hojar... Om du hittar något större och behöver dela så hör av dig!

Förresten alla, vad sägs om nån öl ute nån kväll? Skulle vara skoj nu när man precis är inflyttad i stan igen!:banana
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Samma här, letar också garage för två hojar... Om du hittar något större och behöver dela så hör av dig!

Förresten alla, vad sägs om nån öl ute nån kväll? Skulle vara skoj nu när man precis är inflyttad i stan igen!:banana

va fasen , har ni lämnat stan ?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top