Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
Saxat ifrån http://www.sr.se/jonkoping/nyheter/

----

Unga motorcyklister leker med döden på centrumgator
Fartdårar på motorcykel genom Jönköping har blivit ett problem som polisen har svårt att handskas med.
Ungdomar kör i hög hastighet genom Jönköpings gator och i sommar har det kommit in flera anmälningar

----

finns även ett inslag om detta som man kan lyssna på
 

KÅTM

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
trevligt att mitt nyfikna inlägg drog igång lite diskussion här,
va ju det jag ville, höra åsikter o så.
Roligt att du ÅLY också såg mit inlägg o kunde bidra med ett inlägg.
frågan va alltså INTE hur jag kände, utan om jag bara fått fel första intryck,
Nu har jag fått en del svar på det, får dra en egen slutsats av dessa inlägg, även det som du själv skrev ÅLY,
tack för upplysningen om att ni bytt namn, eftersom ni har kvar eran "gamla" mail efter 2 år info@cismc.se, trodde jag det namnet va lika aktuellt.
Nu vet jag även den korekta modell beteckningen, crf 450xm, fick vi båda lära oss något nytt.
Har i detta nu tyvärr inte lyckats köpa någon ny rolig mc, så jag kanske kommer tillbaka med nya frågor framöver.

tack för mig!








Tråkigt att du känner som du gör !
Visst har du rätt i att Den Japanska CRF450:in byggs om i Italien, men den heter inte CRF450HM utan CRF450M och byggdes om i Italien av en fristående fabrik där 2004-2005 nyare importeras inte till Sverige !
Den MC du fick se på var en CRF450X ny 2006:a vilken du kunde fått till ett mycket bra pris, om du varit intresserad !
Honda bygger däremot väldigt många mc i Spanien och har där en fabrik som kallas HM Honda-Montesa !
Att du fick fel information ber vi om ursäkt för, och hälsar dig välkommen tillbaka om du har andra frågor eller problem !
Vi startade 1977 och har mycket erfarenhet av motorcyklar, men vi är inte felfria !
Kan också upplysa dig om att vi heter inte Ci:s MC längre, utan vårt namn 2år tillbaka är MC-PROFFSEN i JÖNKÖPING AB

M.V.H. Christer Abrahamsson
MC-PROFFSEN i JÖNKÖPING
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Har tyvärr samma dåliga erfarenhet av servicen på MC-proffsen. Var där med min tjej för att kolla på en beg hoj och säljarna bemödade sig inte med att ens titta åt mitt håll. Bara för att man är ung innebär det inte att man inte har råd att köpa hoj, men detta fenomen verkar många andra ha råkat ut för också. Fångade till slut en säljares uppmärksamhet för att ställa lite frågor om de hojar som jag var seriöst intresserad av. Tyvärr verkade säljaren mest besvärad av att en liten slyngel på 25 år (som säkert bara skulle dregla och fingra på hojjarna) hade mage nog att komma in och störa i deras butik (det var inte en människa där). Helt otroligt att denna butik ens kan existera!!! Köpte mig en fin fin hoj några veckor senare av en kompis istället.

För er som köpt eller tänkt köpa Yamaha så har jag bara positivt att säga om Mascot i Nässjö! :tummenupp
 

draggen

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Jönköping
Hoj
K5
Kan bara instämma ang mc-proffsen. Man känner sig allt annat än välkommen när man kommer dit, känns bara som dom undrar vad fan man gör där.
Kommer aldrig mer köpa nåt där, och det är de sista stället på jorden jag skulle rekommendera.

Fattar inte att dom har kunder där överhuvudtaget.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag drar ut och kör hoj nu, om nån vill hänga på och köra nånstans så ring mig på 0709604722.
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Varför har jag inte köpt en r1 innan?? :va
Nu har man haft så många bågar men tydligen inte den "retta"
förens nu :yoparty

C ya
 

regn

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2007
Ort
Jönköping / Göteborg
Hoj
Kawasaki ER-5 Twins -99
Hej alla goa Jönköpingbor!

Nu är det så att jag ska flytta till Jönköping denna helgen och har ett A prov bokat om 2.5 veckor ungefär.
Ni får mer än gärna tipsa mig om hur uppkörningen går till ungefär, menar mer kördelen. Eftersom jag inte känner till staden så värst bra hade jag uppskattat ifall ni kunde säga mig vissa specifika gator/vägar.
PM eller posta här, spelar ingen roll.

Tack på förhand! Hoppas vi snart ses ute i trafiken ihop! ;)
 

jorgst

YAMAHA BROTHERS
Gick med
19 Apr 2007
Ort
dala
Hoj
yamaha FZ 6
ok då va jag inte ensam, får någon annan firma sälja något roligt till mig istället:tummenupp

Precis vad jag gjorde. ville ha en ny HORNET men det var visst besvärligt att ringa honda och se om det fanns kvar någon i den färg jag ville ha :va :confused:
Åkte till mascot istället för att titta på fz6 blev väldigt trevligt bemött det slutade med att jag åkte hem med en FZ6 s -07 a` :tummenupp
Så nu har mina bröder o jag bara YAMAHA:)
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
Kan bara instämma ang mc-proffsen. Man känner sig allt annat än välkommen när man kommer dit, känns bara som dom undrar vad fan man gör där.
Kommer aldrig mer köpa nåt där, och det är de sista stället på jorden jag skulle rekommendera.

Fattar inte att dom har kunder där överhuvudtaget.


Tyvär får jag oxå hålla med. Skulle köpa ett kedjelås Till min förra hoj som jag håll på att plocka ihop. Ringde in o ja vist svarade tjejen kom in så ordnar vi det säkert. kommer in och den manlige expiditen tittar på mig o säger ja det får jag beställa sådant har vi inte på hylla. Förklarar att ja du jag måste ha ett nu har besiktning om X antal timmar. tillslut går han med på att se om han har ett begagnat ute i verkstaden. Vips då fanns det vist ett nytt lås.

Sedan kan jag ha full förståelse att de inte kan ha massa saker på hyllan det kostar pengar o det vet jag. men illviljan att bemöda sig att hjälpa mig att lösa problemet jag hadde det var det som störde mig.
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Angående MC-proffsen (Namnet kan ju disskuteras) så har jag blandade känslor angående dem. Jag kan nämna att jag fortfarande handlar olja och annat av dem som inte är ekonomiskt lönsamt att ta hem via internet. De är hjälpsamma med det jag beställer (all heder åt dem). Dock var jag inte nöjd med deras agerande angående en skadereglering. Att bara byta ut det som är repigt och inte granska vad som kan ha blivit skevt vid en marksyning KLASSAR jag som amatörmässigt. Jag var hos dem och påpeka mitt sneda kollektorrör efter skaderegleringen (har dubbla utblås, så eventuella fel syns rätt tydligt). De bemödade sig med att försöka att bända i i ena ljuddämparen för att räta ut det. Förstår inte riktigt att det kan vara såå svårt att bemöda sig med att analysera vad som kan ha hänt vid marksyningen. VEM BÄNDER I ROSTFRITT(måste värmas)!!!!! Jag gnällde återigen eftersom jag inte ansåg att deras handhavande var korrekt. Deras svar var att jag skulle ta kontakt med skaderegleraren. Han var och kollade på min MC och höll med att det fortfarande var snett. Dock tyckte han att attt ingen som inte vet om det inte skulle märka det(Det finns många jag inte tycker om). Kontentan av detta är att jag aldrig kommer att använda deras verkstad men dock deras shop för ändamål som inte internet kan lösa.

mina 10 ören
 

KÅTM

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
ser att det nu har skrivits ännu mera om mc "proffsen" här.
kan kanske konstateras att det inte bara va jag som tyckte dom va konstiga då:va
finns bara cross o endurocompaniet som också säljer honda i jönköping va?
dom verkade däremot väldigt trevliga, får nog in o klämma lite där i helgen:)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top