Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Va gött! Har du börjat med pistolskyttekortet och gått med i någon klubb då eller?
Riktigt kul, du har mycket att testa framför dig tro mig. Då har vi mer att diskutera när vi ses i näst.

Jag hade riktigt roligt på en tävling i söndags :yoparty
[YOUTUBE-ID]KVXjmMzM3eE[/YOUTUBE-ID]
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Det är riktigt skickligt att skjuta så med den besten. Jag vet hur svårt det är med en minor-picka. Detta kan vi väl vara överens om att det är liiiiiite svårare.

Impat!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Va gött! Har du börjat med pistolskyttekortet och gått med i någon klubb då eller?
Riktigt kul, du har mycket att testa framför dig tro mig. Då har vi mer att diskutera när vi ses i näst.

Japp jag har gått med i skillingaryds skytte nånting =) Ev ska jag börja jobba i stan snart och då kan det kanske bli aktuellt att va med där istället .....
 

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Ort
jönköping
Hoj
cbr 954 -03
killar i jönköping, e det någon som känner en billig lackerare? och en det någon som känner nån som kan serva hojar för en billigare slant än verkstäder??? som sagt e ny på allt som har med hojar att göra så mitt nätverk på detta området är inte allt för kaxigt:(

tacksam för svar:))
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
killar i jönköping, e det någon som känner en billig lackerare? och en det någon som känner nån som kan serva hojar för en billigare slant än verkstäder??? som sagt e ny på allt som har med hojar att göra så mitt nätverk på detta området är inte allt för kaxigt:(

tacksam för svar:))
Köp en Haynes verkstadshandbok så grejar du allt själv. Finns på www.motorboken.se (länk i kolumnen till vänster här på SH) Direktlänk till boken du behöver
annars får du väl komma förbi hemma hos mig så löser vi det tillsammans. Jag har servat min 750 själv i alla år och den har levt längre än de flesta :cool:
Vad ska göras? Stor eller liten service? Jag gör allt utom förgasar/insprutssynkronisering själv när det gäller service. Byta däck, renovera gafflar, kolla ventilspel.... inga problem. En handbok till just din hoj är rätt bra att ha ändå så kan man vara säker på att det blir rätt moment på allt mm.

Känner ingen lackerare tyvärr men jag ska också lacka en grej på hojen i vinter så jag kan höra av mig om jag hittar nån bra.
 

Bifogat

  • Forkfix.jpg
    Forkfix.jpg
    88.5 KB · Visningar: 106
Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Är han nå bra? Sett hans färdiga lackjobb? Jag har funderat på vita fälgar på K5'an....

Har kännt Fredrik i nästan 20 år och kan garantera att han gör ett utmärkt jobb. Han har gjort mina motorkåpor bl.a. och är pedantisk, men visst kan alla misslyckas nån gång ändå. Lite småpartiklar i härdugnen och det kan vara kört. Förslagsvis gör du ett personligt besök hos honom för att få ett första intryck, gamla Månsarp Mekaniska. Hälsa från Erich.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Har vi några bra kontakter inom eloxering av både aluminium och plåt-detaljer? Har hört vissa som lämnat till ett företag mellan Nässjö - Vetlanda, men de är ju lite långt för de flesta av er.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag tror Ahlins i Habo eloxerar men jag vet inte om de tar privata grejor så där bara. Fiskebäck... Känner ingen där dock...
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
Tegheim

Jag jobbar på ett företag som bla eloxerar aluminium,Jag kan ev hjälpa dig med dina detaljer.

Mvh Musse
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Tegheim

Jag jobbar på ett företag som bla eloxerar aluminium,Jag kan ev hjälpa dig med dina detaljer.

Mvh Musse

Kanon att veta! Har ofta dragit mig för att använda alu just pga saknaden av eloxeringsmöjligheter.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ny hoj inför 2010, har ärvt jobbarkompisens CBR900 -99 ikväll. Thunderacen är kvar några månader till, sen får vi se vad som händer!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Va trevligt Tegheim. Är Bladen i schysst skick då?

Själv funderar jag på att sälja min 750. Vad tycker ni? Den är ändå mest en utlåningshoj just nu... *Beslutsångest*

Den är ju i gott skick efter renoveringen i vintras. Hade tänkt lyfta ur motorn i vinter och droppa i en ny primäraxel (ligger och väntar) i växellådan och kolla hur selektortrumman ser ut eftersom den är lite trögjobbad i växlingarna. Kanske kolla ventilsäten och byta ringar när man ändå är där, eller helst av allt borra upp och sätta i 830 cc kolvar :cool:
 

Bifogat

  • 2009.jpg
    2009.jpg
    158.9 KB · Visningar: 732

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Va trevligt Tegheim. Är Bladen i schysst skick då?

Bladen är i väldigt gott skick, ni som varit med uppe i Linköping har ju sett den hela resan :) Välvårdad och omhändertagen med 2700mil på mätaren. Ett riktigt kap! :D
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Haha, du visste inte hur rätt du hade K-man! :)

Fick låna en riktig kamera idag :)
Observera att det va första gången jag höll i sådan kamera, så jag är grymt nöjd! :)
 

Bifogat

  • tony-bak.jpg
    tony-bak.jpg
    92.7 KB · Visningar: 65
  • _MG_5300-1.jpg
    _MG_5300-1.jpg
    237.3 KB · Visningar: 60
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Några fler bilder på underverket :)
 

Bifogat

  • _MG_5336-v2.jpg
    _MG_5336-v2.jpg
    109.3 KB · Visningar: 63
  • _MG_5297.jpg
    _MG_5297.jpg
    124 KB · Visningar: 59
  • _MG_5351-optimerad.jpg
    _MG_5351-optimerad.jpg
    71.1 KB · Visningar: 61
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top