Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Riktigt tråkigt att höra. Någon som vet vem det var? Antar att det inte var r1_per då han varit inloggad idag?
 

CBR600f -01

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
jönköping
Hoj
Honda cbr 600f -01
Riktigt tråkigt att höra. Någon som vet vem det var? Antar att det inte var r1_per då han varit inloggad idag?

Han var en kompis som brukade åka med oss men är inte medlem här. R1_per var med men det är inte han. denna killen hade en svart r1-09.

Vill passa på att tacka för stöd på plats av alla som var med, draggen och flickvännen, r1_per, rudi och K-man som verkligen försökte få liv i han.

vila i frid
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Var detta på samma sträcka som vi åkte med på tidigare i somras?

R.I.P.

Otäck hur fort det kan går från att bara följa med till tragedi...
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
först så smällde jag, eller åkte av rättare sagt. men jag klarade mig bra till skillnad mot min hoj. men sen så åkte en polare av riktigt ordentligt så han blev hämtad av ambulansen. men på sjukan sa dom att han hade brutit nacken och det gick inte att rädda han. så idag misste jag en bra vän... må han vila i frid



Fan vad tungt!

Kör lugnt nu i höst för astfalten blir kallare o kallare o sämre o sämre fäste. och mer löv o skit på vägarna! tro mig jag vet...

Som sagt lider med er.
 

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Ort
jönköping
Hoj
cbr 954 -03
det var en jävligt bra kille/vän som så många andra här älskade att köra hoj. lämnade kvar sin fru med tre små barn efter sig. hoppas att dom mår väl snart. ta det lungt killar, detta är inte kul.
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
Först r1 Pers otroliga tur i oturen nu i lördags och så hör man om Hökensås olyckan på radion.
Känns helt plötsligt väldigt olustigt detta med mc-åkning
Usch vilken tragedi.
Vila i frid
Mina tankar går till familj och anhöriga.

//Musse
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fan, fan, fan! :huvet :huvet Jag gjorde verkligen ALLT jag kunde och hoppades hela natten att han skulle klara sig :( Jag kom ju ikapp ambulanserna (de kan inte köra så fort på kurviga vägar för då går det inte att jobba med patienten) och såg att de jobbade hårt med honom på väg in sen lastades han om till helikoptern i Habo så alla gav verkligen sitt yttersta.

Vi hade ju inte träffats innan men han var en jättetrevlig kille när vi fikade i Tidaholm och det märktes att han älskade att köra sin R1'a.

Ride In Peace broder!!!
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Tragiskt tragiskt skänker en tanke till anhöriga men även till er som va med... jobbigt...
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Fy fan vad tragiskt.... Finns inga ord för det..

Tankarna går ju som sagt till de anhöriga och hans vänner!
Vi som inte var med kan nog inte fatta detta..

Till er inblandade finns vi hojbröder här som stöd om ni behöver Naturligtvis!

R.I.P
 

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Jönköping
Hoj
R1-08
Jag vet inte vad jag ska säga, allt känns väldigt overkligt. Helt fruktansvärt denna händelse, och alla mina tankar går åt hans familj just nu.....

R.I.P !!!
 

draggen

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Jönköping
Hoj
K5
Riktigt tragiskt de här! Tycker synd om hans polare som var med på platsen och bara fick se på när han låg där, måste varit tungt. Och speciellt hans familj.

Och tack k-man som hade koll på läget och gjorde de bästa av situationen.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Riktigt tragiskt de här! Tycker synd om hans polare som var med på platsen och bara fick se på när han låg där, måste varit tungt. Och speciellt hans familj.

Och tack k-man som hade koll på läget och gjorde de bästa av situationen.
Du ska ha tack själv. Jag hade inte grejat att göra hjärtkompressionerna helt själv. Det blev en liten snabblektion där. Hoppas att du är okej med det nu i efterhand. Du gjorde ett bra jobb!

edit: Det är ju ofta lättare att jobba med nån man inte känner så väl. Det är lätt att bli chockad om det är en nära vän. Tyvärr hjälpte det inte även fast vi gjorde allt rätt. En bruten nacke kan nog ingen i världen rädda.

När jag kom fram till honom såg jag ingen andning och hörde inga hjärtslag så då är man tvungen att ta av hjälmen för att göra Hjärt-Lungräddning. Även om det finns risk för nackskador så är syresättningen ändå prio 1. Utan luft klarar man sig bara några få minuter. Bryts nacken på fel ställe slås just andningen ut.

Tråkigt att höra att han dessutom hade flera barn :( Lider med familjen. Jag vet inte om det är nån tröst men han dog när han gjorde nåt han älskade.

Var ni kvar länge på platsen? Kom polisen dit?
 
Last edited:

CBR600f -01

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
jönköping
Hoj
Honda cbr 600f -01
Du ska ha tack själv. Jag hade inte grejat att göra hjärtkompressionerna helt själv. Det blev en liten snabblektion där. Hoppas att du är okej med det nu i efterhand. Du gjorde ett bra jobb!

Var ni kvar länge på platsen? Kom polisen dit?

tack alla ni som bryr er... jag och Rudi (röda r1:an) var kvar tills polisen kom.de ville ha vittnes mål. vi ringde upp hans fru, därefter åkte vi upp till ryhov och tröstade hans fru. om detta var hemskt för oss då kan jag inte tänka mig hur det är för henne och familjen. fyfan alltså. kan inte säga att det blev mycket sömn för min del.

hur e det med er alla som var där? Draggen, din flickvän var ganska chockad. är det bra nu eller?

-------Måste oxå tilläggas att skadorna på hans nacke, är jag övertygad om, hände av olyckan, inte av att hjälmen togs av. han andades trotts allt inte. hade ingen puls. så jag tycker att din insats, k-man, var fenomenal. tyvärr gick det inte att göra mer.

som det skrevs i tidigare inlägg av cliftabiff, jag hoppas verkligen att hans familj kan repa sig efter detta och ställa sig på benen igen.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top