Nyss avbrutet stöldförsök, har dåligt foto. Se upp för silvrig 850/S70 i Sthlm.

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Finns det någon som känner igen personerna på bilden, skulle gärna vilja komma i kontakt med dom eftersom dom eventuellt kan vara vittnen till ett stöldförsök. :tummenupp
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14

Taget ur länken

Några praktiska exempel
Bloggar och sociala medier
Publicering av till exempel namn och foton på personer på bloggar och sociala medier är i princip alltid tillåten så länge man inte kränker personen. Att "hänga ut" och skandalisera en privatperson är ett typexempel på vad som normalt sett är kränkande.

Så de går alldeles utmärkt att lägga upp bilderna, finns inget kränkande i texten
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Fast man skulle kunna påstå att det är kränkande att bli uthängd med bild och kallad för motorcykeltjuv, ur ren laglig mening. Även om man faktiskt är en äcklig tjuv.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fast man skulle kunna påstå att det är kränkande att bli uthängd med bild och kallad för motorcykeltjuv, ur ren laglig mening. Även om man faktiskt är en äcklig tjuv.

Kan enkelt undvikas. Stjäl inte. Sen är det väl att betrakta som skämmigt (för tjyven) snarare än kränkande. Vet inte varför det skulle få sortera under det begreppet. Det är ju faktiskt kränkande mot alla som blir kränkta på riktigt med den följden att begreppet urvattnas.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Och var i den texten du hänvisar till menar du att du har stöd för att ej publicera bilden?

Det är ej kränkning att visa en bild på en tjuv.

Jävla fjollande t o m på SH idag.
Jag menar inte ett skit, jag bara hänvisade till datainspektionen.
Jävla gnäll på dig.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...vet man att det var just de lirarna som var med fingrarna i syltburken...så kör, upp med bilden.

Så länge det är helt riskfritt att norpa våra ögonstenar, så lär vi väl få göra vad vi kan för att bekämpa det, med lagliga medel?

Att bekymra sig om Benke Bus blir kreNgkT för att han hamnade på bild med kapklingan i näven, är väl klassisk svensk skitnödighet, men allvarligt?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
En helt annan grej, skulle behöva komma i kontakt med dessa herrar. Är nämligen intresserad av att köpa deras bil.

20140708_040312webb.jpg

20140708_040241webb.jpg
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jonte:
Nästa gång får du knacka på fönstret så de tittar upp mot kameran när du tar bilden.
Och hålla upp en skylt där det står "Jesus ser dig!"... :fakta
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag lägger upp en lite förstorad bild på människorna som hjälpte till att laga din hoj.
Känner någon av er igen dem eller kanske är en av dessa hjälpsamma personer så hör gärna av dig med namnuppgifter.

Mekhjälp_1.jpg Mekhjälp.jpg
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Finns flera skäl att ge sig ut mitt i natten med studsare, vildsvinsjakt t.ex. Att någon maskerad lirare råkar stå utanför porten och angriper en med en skruvmejsel föranleder helt klart åtminstone varningsskott.

:gnissla
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Finns flera skäl att ge sig ut mitt i natten med studsare, vildsvinsjakt t.ex. Att någon maskerad lirare råkar stå utanför porten och angriper en med en skruvmejsel föranleder helt klart åtminstone varningsskott.

:gnissla

Vad har man en 870 Express till om inte skrämma tjuvar? Nu lär jag aldrig få chansen igen. Ett argument för kodlås på skåpet. Man hinner inte leta nycklar när det gäller.


Är det någon som delar i alla jaga tjuvar grupper? Var är Gunvald Gunners?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad har man en 870 Express till om inte skrämma tjuvar? Nu lär jag aldrig få chansen igen.
Glöm inte bort sen att: "Jag kände mig hotad, de var två stycken och jag blev trängd, jag tyckte jag såg ett vapen, han gjorde en hastig rörelse innanför jackan, det gick så snabbt och jag hann inte besinna mig"
Det funkar i alla lägen. :D
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top