Nyreggad här på forumet.

Telefån

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Ski utanför Oslo, Norge
Hoj
Suzuki GS1000 års 1980, Yamaha XTZ750(Bytt mot lastbil), Planerat inköp Triumph Tiger..
Hej!

Tänkte bara presentera mig lite kort. Bor och jobbar i Norge sen 1,5 år tillbaka. Tog MC-kortet för tung cykel sommaren 2006 och har bara haft positiva upplevelser. Hojåkandet blev ett lyft när man kom till Norge iom de i bilisternas ögon extremt slingriga och kuperade vägarna. Det är väl som man säger: De i bil gråter när de kommer över gränsen, medans smilet på de som åker in på cykel bara växer. :D Nåväl.. Hade en Yamaha Supertenéré tills för ett par veckor sen, då jag bestämde mig för att byta bort den mot en lastbil. Hade ändå tänkt införskaffa ny hoj under vintern. Har fortfarande en Suzuki GS1000 ståendes, men den är en projekthoj. Ingen vet när den blir färdig. Den verkar förövrigt ha en outsinlig källa av olja. Känns som det runnit ut flera liter på golvet. :rolleyes:

Jag jobbar som teletekniker i norska motsvarigheten till Telias nät i Sverige. Har även jobbat flertalet år i det Svenska nätet innan. Om det är nån som har nån fundering av lite mer teknisk karaktär rörande t.ex. bredband via telenätet, telefon, fax, betalterminallinjer och liknande, så är det bara att ställa en fråga. Ska försöka svara så gott jag kan efter mitt kunnande. :)

Ha en fortsatt fin helg och allt sånt. Själv ska jag städa. :gråta
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Välkommen, alltid trevligt med en "matig" presentation! Vad ska du satsa på för hoj till nästa gång då?
 

Telefån

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Ski utanför Oslo, Norge
Hoj
Suzuki GS1000 års 1980, Yamaha XTZ750(Bytt mot lastbil), Planerat inköp Triumph Tiger..
Välkommen, alltid trevligt med en "matig" presentation! Vad ska du satsa på för hoj till nästa gång då?


Vet inte än. Lutar åt en Tiger. Jag är ganska stor. Men med korta ben och lång rygg. Kan inte åka med Uppskjutet på Liseberg t.ex. och det beror inte enbart på att jag har "kalaskula" :D. Bågen de fäller över tar emot i axlarna långt innan den har nåt fram till magen. Svårt att förklara, försök föreställ er. :) Det gör att jag måste välja med omsorg. Två av mina kompisar har köpt en varsin BMW R1200GS Adventure eller vad de heter. Så prestigenissen i mig får sig nog en törn om jag köper en likadan. Dessutom (hoppas jag inte retar nån på mig nu) så tycker jag att den cykeln är apful framifrån. Ser ut som en blandning av galen professor med sina olika stora lysen och en skata med den framskärmen som sitter på. Ja, jag vet.. man kan modda, men det känner jag mig lite lat för just nu. Det värsta är ju att jag provkört den ena av kompisarnas cykel, och man kan ju inte annat än konstatera att de verkligen är gjorda för långkörning. Dessutom var den ju faktiskt märkbart smidigare än XTZ750. Ja, jag vet.. det skiljer lite i årgångarna mellan dem Tips på lämplig cykel över 1000 kubik emottages tacksamt. Även rena touringhojar. Sportcyklar är jag nog lite för stor och fet för. :hihi
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top