Nylund kör för KTM i Pro Superbike 2009

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nylund kör för KTM i Pro Superbike 2009
Örebros egna roadracingstjärna Andreas Nylund väljer att sadla om till en ny säsong och en ny hoj. I veckan blev det klart att Andreas åker för KTM Scandinavia nästa säsong.

32-åringen som har hållit igång i cirkusen i fem år väljer nu bort Yamaha för en KTM RC8. En hoj som kom förra vintern och har körts i den finska superbike serien av Vesa Kallio och Sami Penna. De gjorde även debut på svensk mark i somras på Gelleråsen, Karlskoga.
- Det känns som en riktig nytändning för mig och mitt Team, en helt ny hoj och mycket bättre förutsättningar. Jag känner verkligen för det här projektet och hoppas jag ska kunna vara till hjälp med utvecklingen av RC8. Jag vet att hojen har potential att vinna race, det har Vesa visat i finnland där han vann de två avslutande racen i Superbike-serien. Jag testkörde RC8an i somras och den passar verkligen mig som förare. Det är en ära för mig som förare att komma in i ”KTM familjen”! Så himla kul att de vill ge mig chansen, allt känns kanon just nu! Det ska bli så fruktansvärt roligt att komma igång med 2009-års säsong, nu har vi verkligen möjligheten att slåss i toppen av Pro Superbike, säger Nylund.

KTM Scandinavia är etablerad i Örebro men har främst hållit på med enduro och motocross. I roadracingbranchen har de inte funnits så länge men utvecklingen har redan kommit långt. KTM ser med tillförsikt fram mot 2009 års Pro Superbike-säsong.
- Vi jobbar hårt med RC8 nu och mycket är på gång inför 2009 års säsong säger Joachim Paulsson ansvarig för Pro Superbike satsningen på KTM Scandinavia.





Saxat från STCC.se
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Härligt med ett Mc märke till i klassen:tummenupp
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
:tummenupp ska bli ett sant nöje att följa denna cykel i pro superbike:yoparty ....lycka till
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Grattis NewLund! Det är du värd!! Hoppas det går bra för dig, samt att du kommer och gästar i den RIKTIGA serien, Battle of The Twins! :D :tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Tycker att det är riktigt roligt att KTM satsar så hårt på roadracing:yoparty
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top