Nyköping

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
MC parkering i nyköping

Såg en tråd om mc-parkering här på forumet. Så jag tänkte delge vad som gäller i Nyköping (enligt http://www.nykoping.se/Trafik--resor/Parkering/)

"Parkering av motorcyklar

Motorcyklar får parkera gratis i Nyköping. Parkeringstid som på skyltarna begränsar parkeringen ska dock hållas."


Kan ju vara bra att veta i fall ni inte visste om det. :tummenupp

Edit
Det gäller bara på de gatuparkering och de anläggningar som kommunen ansvarar för. Alltså ingen garanti att det är så även på tex Carpark-parkeringarna.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
lol, jaha du menar så :D

Edit.

Förresten så verkar det ingen direkt större vits att snacka med lirarna på slakthuset. Med tanke på verksamheten i den tråden, så verkar det ganska lönlöst. Då är det ju mer liv i den här. Dock vet jag inte om det genererat så många samåkningar... ÄN... ;)

Lirare? Tack?

Jo vi är en väldigt aktiv klubb. Och Nyköpings tredje äldsta. Det är bara det att vi pratar med varandra i garaget och inte på ett forum. Vi har i olika omgångar åkt olika mycket gata. Ett tag när det stod 5 R1or där nere gick 3 av dem bara bana. Så banåkning har länge varit vår huvudverksamhet. Jag var bland annat instruktör på Motorhusets bandagar.

Nu finns det inte så många gathojar kvar. Vi är dock ett gäng som kört varje helg hela vintern. Det gör inte så många andra.

De som kör gata och fortfarande är aktiva (alltså inte bygger hus och skaffar barn) är Lelle och Fröberg. Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter här på forumet. De för Thunderrace och FZ600 SF i alla fall.

Vill ni titta förbi och ta en kaffe på klubben? Har någon av er varit på fest nere på klubben? Jag kan dra ihop en fest om ni vill träffa andra hojåkare och ha kul. Men när vi försökt bjuda in här förut har det inte kommit några. Vi är tyvärr en lite för gammal generation och inte så många gatåkare.

Annars är det ju Skitfrän MC. Hur mycket dom åker vet jag tyvärr inte. Det finns många som kör men de flesta hänger inte här.

Ha så kul och ser ni några offroadare ute så stanna och hälsa!
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Lirare? Tack?

Jo vi är en väldigt aktiv klubb. Och Nyköpings tredje äldsta. Det är bara det att vi pratar med varandra i garaget och inte på ett forum. Vi har i olika omgångar åkt olika mycket gata. Ett tag när det stod 5 R1or där nere gick 3 av dem bara bana. Så banåkning har länge varit vår huvudverksamhet. Jag var bland annat instruktör på Motorhusets bandagar.

Nu finns det inte så många gathojar kvar. Vi är dock ett gäng som kört varje helg hela vintern. Det gör inte så många andra.

De som kör gata och fortfarande är aktiva (alltså inte bygger hus och skaffar barn) är Lelle och Fröberg. Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter här på forumet. De för Thunderrace och FZ600 SF i alla fall.

Vill ni titta förbi och ta en kaffe på klubben? Har någon av er varit på fest nere på klubben? Jag kan dra ihop en fest om ni vill träffa andra hojåkare och ha kul. Men när vi försökt bjuda in här förut har det inte kommit några. Vi är tyvärr en lite för gammal generation och inte så många gatåkare.

Annars är det ju Skitfrän MC. Hur mycket dom åker vet jag tyvärr inte. Det finns många som kör men de flesta hänger inte här.

Ha så kul och ser ni några offroadare ute så stanna och hälsa!

Tjena!

Nejnej, hoppas du inte missförstod mig. Det enda jag syftade på var att det var mer drag på denna sida jämfört med er sida här på SH. :)

Hade jag haft mer tid och mer pengar hade jag gärna också åkt bana. Tror även jag hade blivit en grymt mycket duktigare förare om jag pallrade mig iväg till nån bana nån gång. Och även om jag åkte med andra lite oftare.

Och ja självklart. Jag hälsar alltid på de allra allra flesta hojåkarna, dock inte på de värsta cromslädarna ;)
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Tja baaa

Jag hänger på ikväll!

Har någon planerat att köra bana på Sviestad imorgon förresten?

/Per


Ok, så då är följande klara för en liten samåkningstur på onsdag:

  • Bossbaver
  • Crasy_Ninja
  • Dragongirl
  • Dragongirls sambo
  • Freddaz
  • ulflj ?

Nån mer som är sugen? Jag verkar inte hitta nån polare som skall med dock, men då blir vi ju ett litet gäng i alla fall. Roligt!

Förslag på tur:
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Tystberga tillbaks mot Nyköping (gamla e4an)

För kort kanske?

Förslag nr 2
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Kör mot södertälje (gamla e4an)
Svänger av mot Öster Malma,
Björnlundavägen tillbaks till nyköping.

Ett par mil längre... Kanske blir ganska lagom?

Andra förslag?
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ok, så då är följande klara för en liten samåkningstur på onsdag:

  • Bossbaver
  • Crasy_Ninja
  • Dragongirl
  • Dragongirls sambo
  • Freddaz
  • ulflj ?

Nån mer som är sugen? Jag verkar inte hitta nån polare som skall med dock, men då blir vi ju ett litet gäng i alla fall. Roligt!

Förslag på tur:
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Tystberga tillbaks mot Nyköping (gamla e4an)

För kort kanske?

Förslag nr 2
Studsviksvägen ut
Sväng av mot Tystberga
Kör mot södertälje (gamla e4an)
Svänger av mot Öster Malma,
Björnlundavägen tillbaks till nyköping.

Ett par mil längre... Kanske blir ganska lagom?

Andra förslag?

Tar troligtvis med mig min morbror oxå! Han åker inte sporthoj men han är rätt skön ändå...
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Riktigt roligt att träffa er alla och köra en sväng. Det måste vi definitivt göra om fler gånger. Skriv när ni ska ut och åka. Har jag tid och är ledig så hänger jag på!
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Riktigt roligt att träffa er alla och köra en sväng. Det måste vi definitivt göra om fler gånger. Skriv när ni ska ut och åka. Har jag tid och är ledig så hänger jag på!

Ja absolut. Riktigt kul att träffa er alla, och ta en sväng. :)

Mc-turer kommer det absolut bli fler av, för mig personligen funkar de lite mer uppstyrda körningarna bäst. Men som sagt, man kan ju skriva här i tråden om man ska ut, så är det säkert nån som hakar. Antar att det är fler än jag som har denna tråd som favorit med "mail-aleart"

Vi ses och hörs snart igen! :tummenupp
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ja absolut. Riktigt kul att träffa er alla, och ta en sväng. :)

Mc-turer kommer det absolut bli fler av, för mig personligen funkar de lite mer uppstyrda körningarna bäst. Men som sagt, man kan ju skriva här i tråden om man ska ut, så är det säkert nån som hakar. Antar att det är fler än jag som har denna tråd som favorit med "mail-aleart"

Vi ses och hörs snart igen! :tummenupp

Jag har inte den som favorit och inte heller mail-aleart. Men det måste jag bara ha, hur fixar man det?!
 
Last edited:

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Tack alla för en trevlig tur!
Skoj att det vart ett fikastopp oxå! :)
Kände mig lite som en snigel bakom er andra men är ju så när
man är så grön som jag! Kul hade jag i alla fall!

Nu måste man göra matlådor, så roligt! :tungan

Hoppas att det kan bli en ny sväng inom snar framtid!

Ha en fortsatt trevlig kväll! :)
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Tack för en skön tur, nu är jag åter hemma i Kolmården.

Kul att du kom upp från kolmårdenskogarna. Välkommen fler gånger: )

Jag har inte den som favorit och inte heller mail-aleart. Men det måste jag bara ha, hur fixar man det?!

Om du klickar på ändra ditt inlägg. Nedanför rutan man skriver i finns ett val om trådprenumeration. Välj emailutskick. Klart! :)

Tack alla för en trevlig tur!
Skoj att det vart ett fikastopp oxå! :)
Kände mig lite som en snigel bakom er andra men är ju så när
man är så grön som jag! Kul hade jag i alla fall!

Nu måste man göra matlådor, så roligt! :tungan

Hoppas att det kan bli en ny sväng inom snar framtid!

Ha en fortsatt trevlig kväll! :)

Kul att du hakade, och nej ingen såg dig som en snigel. Man ska köra i sin egen takt inte i nån annans som inte känns bra :)
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Instämmer med er, det var mycket trevligt! :tummenupp
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Glömde ju att säga att det var speedway idag på svanstabanan, förvaranar nästa gång om det är nån som vill med.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ja då har man varit uppe i Sthlm och köpt en mc till flickvänen. Det blev en Kawasaki ER-6N. Nu är det bara ut och träna som gäller.
BTW Blir det någon åkning till helgen?
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Om någon ska ut o åka ikväll så kom förbi Kolmården och hjälp mig byta mitt däck, jag bjuder på fika på Oskarshäll som tack för hjälpen.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Om någon ska ut o åka ikväll så kom förbi Kolmården och hjälp mig byta mitt däck, jag bjuder på fika på Oskarshäll som tack för hjälpen.

Ev blir det en tur till hällen, vad har du för mobilnummer så man kan nå dig isåfall?
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top