Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Du har så rätt att det inte är klokt hur rätt du har. Hur sällan har man hört någon politiker-bimbo typ Maud som inte besvarar frågan? Hon fick till och med gästa något radiorpogram i och med att hon aldrig svarar rakt på frågorna, hon skyllde inte helt oväntat på journalisterna. Varför skickar de inte ut dem ur studion? Det skulle man vilja se i nästa års valrörelse, de partiföreträdare som inte svarar på frågorna på enligt programledaren tillfredsställande sätt får inte vara med, ”tack och hej du kan gå” efter andra försöket liksom.
En annan sak som jag blir förbannad på är bristen på grävande journalistik, samt att saker och ting aldrig följs upp.
Jag kan ge mig fan på att 99% av sveriges journalister bara skriver om saker de har läst nån annastans eller fått matade via nån nyhetsbyrå.
Och hittas det mot förmodan någonting intressant att göra ett scoop på så hör man aldrig talas om det igen.
Det kanske har mer med TV att göra egentligen, men vad jag saknar är ett program liknande Insider, Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning där men går några steg längre. Ta in tips från allmänheten, gräv i skiten, se till att det styrs upp (t ex lämna över utredningen till polis och åklagare), kräv förändring, och ta sedan upp skiten och häng ut idioterna tills man kan visa att problemet är åtgärdat. Sedan gör man ett år senare en uppföljning för att kontrollera att det har blivit ordning på skiten.
Som det är idag så tas det upp nyheter som t ex en domare som köper sex. Sen efter 2 dagar blir det tyst och så hör man aldrig nåt mer om det. Vad händer i verkligheten? Jo domaren flyttade till Örnsköldsvik där han nu fortsätter att vara domare?
Va i helvete lixom?