Nybörjare

ak89

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
ingen än så länge...
Hej!

Jag heter Anna-Karin och är 21 år.
Nu kan jag äntligen ta Mc-kort!

Om det är någon som har tips eller råd till en nybörjare så tas det tacksamt i mot!

Tex. Tips på en bra och billig trafikskola(Mellan Uddevalla-Göteborg), Hur man bäst lägger upp det(har hört att det är bra att ha en egen mc man kan träna på, men jag har inte direkt råd att köpa en "bara sådär"¨/ intensivkurs?) osv.osv.osv.

Hoppas någon kan hjälpa mig!:)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjenare, får hoppas utb. kortet blir taget snarast så du hinner köra lite denna säsong med. Kan inte uttala mig angåeende Risk utb. man numera måste gå igenom men i övrigt så visst kan de hjälpa och ha en egen mc och övningsköra med, men jag hade ingen att köra med eller nån cykel privat förens efter kortet var taget.

Tyckte på de hela att de gick förvånsvärt smidigt i allafall (kan ju beror på att man hade en utmärkt lärare med?!). Påbörjade min utb. skiftet April/maj och fick kortet i början på Juni, tror jag körde 2ggr/vecka ungefär. Så har du nån som helst vana av cross/mc/moppe m.m. så tror jag de ordnar sig hyffsat.

GLHF (Good Luck Have Fun) :tummenupp
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Mc-dagsturer!

:tummenupp

Kul att tjejer tar initiativ att oxå köra cykel.

Vi har en FB-grupp som heter Mc-dagsturer. Vi brukar åka i Göteborg med omnejd. Mest Väktare o Ordningsvakter, men alla goa o glada! Vi brukar åka nån dag i veckan.

E du intresserad får du gärna hänga med oss och åka :)

Skicka PM så ska jag fixa in dig i gruppen :)

Lycka till!

MVH Alex
 

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
Kramers Traffikskola i Göteborg rekomenderar jag starkt... Mathias som finns där ska du prata med...
 

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Söder om Centrum
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Visa ödmjukhet inför de uppgifter du tar dig ann, lärdommarna du drar, och människorna du möter. Erfarenheterna gör med tiden att du lär dig respektera dito. När du upptäcker resten av idiotin, då är du välkommen att bli en cynisk egotrippad djävul som resten utav oss :D
 

ak89

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
ingen än så länge...
Tack

Tack!

Shit va trevligt att man faktiskt blir välkomnad här!:)

I morgon ska jag ringa till trafikskolan i gbg.

Och Alex, när jag väl får tagit det här kortet, då åker jag asgärna med!!
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Välkommen :) Det finns körkortstråden 2010 här tex om du har några frågor ang just körkort osv. Om du har några andra frågor googla och skriv sporthoj efter så hittar du trådarna lättast.

Trevligt med fler tjejjer! Jag känner 2 som är i din ålder och ska börja (Den ena är min sambo:banana)
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
Välkommen!
Vad kul, vad är du sugen på för hoj då?
Jag gjorde som så att jag köpte hoj direkt.
Finns många roliga hojar till bra pris.
lycka till
 

ak89

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
ingen än så länge...
Jag är sugen på en kawasaki er6-n. Hittade en asfin gul, men hade inte råd just då... :/

Men jag funderar på å köpa en billigare och äldre, så det inte gör något om jag ramlar eller nåt i början.. :p
Nåt förslag?
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
hmm kanske en honda hornet, typ 02, rolig hoj, tror itne dom kan vara så dyra. Nörjade själv på en hornet 600. Mycket rolig hoj
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Tror absolut du ska börja på en hornet i stället för er6. Den e lite rappare o sportigare. Tyckte jag iaf när jag provade dem båda. Bäst e om du får möjlighet att testa dem båda o så tar du den som känns lite leskig så slipper du tröttna efter en vecka ;-)
 

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
Hej och välkommen!

Jag sitter själv på en er5 och tycker den duger utmärkt som övningkörningshoj, men nu när jag har kortet är jag grymt sugen på att byta upp mig. Dessutom så kör ju du för tung MC, och då blir en er5 lite klent. Som tidigare nämnts så skulle nog en hornet eller er6-n kunna vara något.

Mitt tips får bli att köpa någon hoj som du vill köra efter du tagit kortet med, och inte bara övningsköra med.:)

tjinsa till när du fått kortet sen så tar vi en tur!:)
 

ak89

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
ingen än så länge...
Fortsättnign!

Gött!

Okej, en uppdatering av läget för er som bryr er:

Jag har GETT MIG FAN PÅ ATT JAG SKA TA DET HÄR INNAN MIN KOLLEGA! Det är ingen som tror att jag klarar det, och kör med "du är tjej, det är ingen idé!". Dom ska fan få se!
Har bokat in några lektioner, och funderar på att köra lite och sedan åka på en såndär superintensiv-kurs som en tipsade om.

Men jag skulle behöva en mentor typ. Nån som kan hjälpa mig och se om den motorcyklen jag vill ha är bra och kan ge mig tips osv.
Någon som är sugen?

Det går jättebra med mail-hjälp om du inte bor i närheten eller inte har tid. Men jag har liksom ingen erfarenhet och känner ingen som kan hjälpa mig heller, så det skulle vara skitbra! :tungan
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top