Nya motorcyklar 2010

Vilken är bäst?


  • Antal röstningar
    0

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Jag är fruktansvärt nyfiken på vad det kommer för nya hojar nästa år, har för mig att det brukar kunna börja spioneras och spekuleras lite vid den här tiden på året angående nästa års modeller.

Har ni hört något skvaller/rykten eller sett några bilder på modeller som kanske kommer nästa år så släng gärna in den info ni hört, gärna med bilder eller filmer.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Förstår inte riktigt pollfrågan eller svarsalternativen. Men, men...

Nya modeller för 2010:

Honda VFR 1200
Honda Fury 1300
BMW S 1000 RR

Vilka fler...?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Provkörs just nu nere i Spanien...
Husaberg FE390
Husaberg FX450
Husaberg FS570
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
KTM Zero Emission. Eldriven Cross/Endurohoj.

Ska bli intressant att se vad den presterar.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Finns en BMW S1000 R som rullat på Gotland Ring för inte alls så länge sen så den kan vi stryka från listan! :p

Jag HOPPAS innerligen på en 1000 kubiks varjant av Daytonan! Daytona 1050, typ samma motor som Speeden! Då är jag såld!
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Bara nya modeller? Kanske inte hör hemma här då men jag antar att Kawasaki ZX-10R kommer med en "ny" hoj nästa år då de kör 2 års produktion på samma cykel hittills.

(lite som R1 blev iår, gammalt namn (modell) men en helt ny hoj))
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Bara nya modeller? Kanske inte hör hemma här då men jag antar att Kawasaki ZX-10R kommer med en "ny" hoj nästa år då de kör 2 års produktion på samma cykel hittills.

(lite som R1 blev iår, gammalt namn (modell) men en helt ny hoj))

Läste på Bike eller Fastbikes att de gör ett undantag från tvåårsregeln och kör med samma ännu ett år.


KTM skall släppa en Duke version av sin 125:a. :tuttar

Jaså, du har inte hört några mer KTM-nyheter?

Finns en BMW S1000 R som rullat på Gotland Ring för inte alls så länge sen så den kan vi stryka från listan! :p

Jag HOPPAS innerligen på en 1000 kubiks varjant av Daytonan! Daytona 1050, typ samma motor som Speeden! Då är jag såld!

Daytona 1050 vore freskt men tror du inte de smäller till med ännu värre när de ännu är igång, vet inte hur det ligger till med triplar men twinnarna får ju ha 1200cc i superbike.
 
Last edited:

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Läste i Motorrad att BMW har planer på en R1250GS med motor från självaste HP2 Sport för att möta hotet från öst i.e Yamaha XT1200Z. Undrar när dom förstår att folket vill ha en 40kg lättare äventyrshoj istället för en med 40hk mer.
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Vill du att 1200GS ska väga 160kg? Ja det vore kanske inte helt fel.
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Vill du att 1200GS ska väga 160kg? Ja det vore kanske inte helt fel.

Ja det vill jag. Tycker att vikten vore vettigare att ta ner än att ge dessa redan starka bestar mer effekt. De marknadsförs ju som äventyr/offroad/enduro kanske till och med trial och om det ska va möjligt så bör dom inte väga över 250kg när man drar iväg till skogs.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Det som är egentligen mest intressant på sporthoj är väl ändå nya sporthojar 2010.

Största nyheten för i år är väl nya BMW S1000RR, lite för dyr. Nya VFR - tråkigt :)

Suzuki kommer inte med en ny GSXR 1000 2010. Yamaha kommer inte med en ny R1 2010. Kawasaki kommer inte med en ny ZX10R verkar det som, så det enda som återstår är Hondas Fireblade... som jag inte hört något om ännu. Det är väl en facelift på gång om man känner Honda rätt? Något förbättrad motor, något kilo mindre, och lite kosmetiska ändringar gissar jag på. Sådan var ju skillnaden mellan 04-05 och 06-07.
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Ja det vill jag. Tycker att vikten vore vettigare att ta ner än att ge dessa redan starka bestar mer effekt. De marknadsförs ju som äventyr/offroad/enduro kanske till och med trial och om det ska va möjligt så bör dom inte väga över 250kg när man drar iväg till skogs.

Men 1200 GS väger inte 250kg, den väger 199kg
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
aprilia rsv4 R
aprilia RSV4 tuono

sen kommer säkert en "ny" MV agusta F41000R 312 RR 1+1 med lite mer krafs tillagt i namnet :tungan

har för mig att jag sett spionbilder på en ny hypermotard liknande hoj från ducati med nya 1198 motorn med? :va
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Vem vet... kanske även RSV4 Tuono hinner till 2010?!

Yep det ser så ut :)
och även RSV4R

Tuono V4 med 170hk kommer bli en intressant hoj...wheeli maskin?:p
RSV4R kommer även den ha 170hk om ryktet stämmer..tyvär så kommer den ej ha några öhlinare eller kolfiber grejer.

Båda hojarna kommer landa på runt 150-180k om ryktena stämmer.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top