Nya layouten...

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
tycker den e tråkig och ser ut och va sponsrad av KTM.

va många stavfel där :va:tummenupp tack me stavningshjälpen..

skriver fort och kör fort... hehe
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
"Åtlät" heter det. Snarlikt "problem" som när svenskar ska uttala engelskans "web shop" blir det "oebb sjååp" istället för "vebb tjopp".

KTM? Jag tycker det mer liknar HD-orange alternativt MCM Classic brandgul.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
tycker den e tråkig och ser och va sonsrad av KTM
"Åtlät" heter det. Snarlikt "problem" som när svenskar ska uttala engelskans "web shop" blir det "oebb sjååp" istället för "vebb tjopp".

KTM? Jag tycker det mer liknar HD-orange alternativt MCM Classic brandgul.

Kanske en dum fråga men vad är en Åtlät eller autletten? :va
Den röda linjen föreslår Utlät och utetoaletten, amuletten eller atleten. :gnissla

Kan man handla dessa i nätbutiken? :va

F,låt gammaldags språk, gillar inte amerikaniseringen och den modärna "svenskan" så uppskattar ord som brandgul! :tummenupp:krama

Har aldrig drabbats av issjos men har ibland problem som skulle varit större med en kinafiering... :hihi
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Kanske en dum fråga men vad är en Åtlät eller autletten? :va

Släpp sargen och åk lite längre ut i obygden på hojen, typ till Göran Perssons inavlade födelseort. Björkvik, Reymyre, Hävla eller Lotorp, Igelfors via Högsjö till Vingåker. Vägar utan varesig kameror eller radar.

:hojraket
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Släpp sargen och åk lite längre ut i obygden på hojen, typ till Göran Perssons inavlade födelseort. Björkvik, Reymyre, Hävla eller Lotorp, Igelfors via Högsjö till Vingåker. Vägar utan varesig kameror eller radar.

:hojraket

Såsom varandes Sörmlänning så är detta inte obygden utan hembygden! :krama
Många kända småvägar där det är egen hastighetsanpassning som gäller! :tummenupp
Skulle du ta dig hit så har du nedan ett förslag på en hävli väg! :tungan

Skulle du köra fel så fråga någon inavlad lokalbo. Sörmlänningar är mestadels trevliga och gillar å bjäla! Så älä! :fakta

Men varför skrev du inte fabriksförsäljning? :va
Kört igenom vad jag trodde var de flesta vägar genom Vingåker men Bondegatan kommer juh från 52:an och där kör jag aldrig. :7peta
:hej

Edit, kära kvinna, vad är det man kan handla i Vingåker som är tråkig och ser ut som en brandgul KTM?:va
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Skulle du ta dig hit så har du nedan ett förslag på en hävli väg! :tungan
Du vet om att du har ruttat grusväg? Ondil där! Jag brukar ha min mor i Läppe som utgångspunkt så helt tappad i trakterna är jag inte.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Han menar layouten.

Tack, jag var ärligt lite oförstående med det där med fabriksförsäljning! Så blire iblann... :rodnar

Låter mer logiskt att det handlar om nya formgivningen av SportHoj! :tummenupp


Du vet om att du har ruttat grusväg? Ondil där! Jag brukar ha min mor i Läppe som utgångspunkt så helt tappad i trakterna är jag inte.
Vägen västerut från Bie är en liten kort men trevlig grusväg som ett, i mitt tycke, bättre alternativ till rak och tråkig asfaltsväg!
Min SportHoj är specialtillverkad där föraren själv kan välja hastighet, nedläggningsvinkel, ljudnivå men även också underlaget den körs på! :crash

Rv 52 och Lv 214 håller bilisterna borta från de vägar jag kör på men kör du förbi Julita på väg till Läppe så stanna till! Min favorit där är rökbastun från 1800-talet. Savusauna på finska! :krama
https://www.nordiskamuseet.se/slott-gardar/julita-gard

Vill du ha sällskap dit i sommar och passerar runt Sötälje på vägen så hör av dig så kanske vi kan köra en tur! :hej
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top