Ny rulle - Pimpstar Stuntlife Weekend

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Runt runt runt i cirklar... och så lite runt igen, nån trixade till det ordentligt o körde högervarv.

Känns väldigt 2003... :tråkad
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Jag har tröttnat på stunt (börjar bli gammal) men är imponerad av filmandet och klippningen! :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bra film ! :tummenupp
Kan nån förklara varför det är så mycket vanligare köra runt på bakhjulet moturs
jämfört med medurs (högervarv?).
Jag såg en annan stuntfilm och där var det enbart moturs, allting, drifting, köra runt på bakhjulet. Och då började jag fundera.
Gärna länk.
 

CBR_fluffy

smoke that tyre!
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Östersund
Hoj
ninja stunt, drz stunt
gillar framstegen i filmandet, redigeringen och åkningen :yoparty är riktigt avis på eran stilbildskamera med HD filmupptagning, vad använder ni? canon mark?? nånting kanske :)

känns som att decca är bland dom bästa i sverige just nu. men finns det någon svensk stunt tävling? skulle vilja se tepsa, andreas gustavsson, decca och gamla hederliga sune andersson göra upp :banana:banana:banana

angående cirklar och drift så kan jag bara köra åt höger, tror det har med hur jag åker (hoppar,snurrar) snowboard att göra :D


grym rulle:Bugar
 
Last edited:

decca

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Dirty:HBG
Hoj
6Dirty6
gillar framstegen i filmandet, redigeringen och åkningen :yoparty är riktigt avis på eran stilbildskamera med HD filmupptagning, vad använder ni? canon mark?? nånting kanske :)

känns som att decca är bland dom bästa i sverige just nu. men finns det någon svensk stunt tävling? skulle vilja se tepsa, andreas gustavsson, decca och gamla hederliga sune andersson göra upp :banana:banana:banana

angående cirklar och drift så kan jag bara köra åt höger, tror det har med hur jag åker (hoppar,snurrar) snowboard att göra :D


grym rulle:Bugar


tyvärr så finns där ju inget SM :(
kul att du tycker som du gör...:)
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
håller med di andra! redigt bra filmat o framför allt redigeringen! riktigt bra!
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Du är 2003 ...eller du kanske fortfarande e kvar i Rakt rakt sen första hojen kom på 1800-talet

Hur tänkte du nu?

Jag får väl försöka föklara vad jag menade med 2003 eftersom du verkar snurrat så mycket på bakhjulet att det snurrar i kontoret också...

Att åka sakta på bakhjulet i cirklar är gammalt, det var fränt 2003, det finns helt enkelt inget nyskapande inom "stunten". Man har tom snurrat åt samma jäkla håll i snart 10 år... det känns verkligen inte 2011. Sorry men "stunten" har blivit tråkig, den är inte ens spännande att titta på då man har störtbågar och stödhjul runt hela hojen. :rolleyes:
 

decca

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Dirty:HBG
Hoj
6Dirty6
Hur tänkte du nu?

Jag får väl försöka föklara vad jag menade med 2003 eftersom du verkar snurrat så mycket på bakhjulet att det snurrar i kontoret också...

Att åka sakta på bakhjulet i cirklar är gammalt, det var fränt 2003, det finns helt enkelt inget nyskapande inom "stunten". Man har tom snurrat åt samma jäkla håll i snart 10 år... det känns verkligen inte 2011. Sorry men "stunten" har blivit tråkig, den är inte ens spännande att titta på då man har störtbågar och stödhjul runt hela hojen. :rolleyes:

Kan du åka sakta? Kan du inte göra ett klipp där du gör något som e 2011??
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Vad ska dom göra för att stunten ska bli 2011 då? Kan garantera att du inte ens vet de.

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
 

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Grym film, tack för den!!!
Höll på att trilla av stolen vid tricket 1:06 in i filmen:tummenupp

Tycker redigering musik OCH trick satt som en smäck i denna rulle, om man kan slanga och vet hur det känns uppskattar man ju tricken ännu mer...........medan en lekman säger "bara snurra runt" hahaha:D

//Glenn (som tittade förbi en sväng på kvällen)
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Kan du åka sakta? Kan du inte göra ett klipp där du gör något som e 2011??

Väldigt öm tå det här med att kritisera cirkelkörning på bakhjulet...

Det handlar inte om vad jag kan eller inte kan, det jag fösöker säga är helt enkelt att stuntningen har blivit mainstream. Det är inget som ger någon WOW-känsla, dels för att hojarna kittas så att de nästan snurrar på bakhjulet av sig själva och för att man har stödramar osv osv osv.

Skulle någon göra samma trick på en orginal R1:a tex så skulle det impa, dels för att det är svårt och dels för att saker faktiskt skulle gå sönder vid en vurpa. Spänning helt enkelt...

Ni efterfrågar något som känns 2011, drifting tycker jag känns rätt nytt och fräscht (inte drifta i cirklar, motsols....).

http://www.youtube.com/watch?v=VYpOFimB7ZA
 

decca

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Dirty:HBG
Hoj
6Dirty6
Väldigt öm tå det här med att kritisera cirkelkörning på bakhjulet...

Det handlar inte om vad jag kan eller inte kan, det jag fösöker säga är helt enkelt att stuntningen har blivit mainstream. Det är inget som ger någon WOW-känsla, dels för att hojarna kittas så att de nästan snurrar på bakhjulet av sig själva och för att man har stödramar osv osv osv.

Skulle någon göra samma trick på en orginal R1:a tex så skulle det impa, dels för att det är svårt och dels för att saker faktiskt skulle gå sönder vid en vurpa. Spänning helt enkelt...

Ni efterfrågar något som känns 2011, drifting tycker jag känns rätt nytt och fräscht (inte drifta i cirklar, motsols....).

http://www.youtube.com/watch?v=VYpOFimB7ZA

här e när jag åker en org r6a 2007
http://www.youtube.com/watch?v=V2f_TLd4hCg
och lite drift om du nu gillar det;)
http://www.youtube.com/watch?v=FwQrnSL-IE8
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Att åka sakta på bakhjulet i cirklar är gammalt, det var fränt 2003, det finns helt enkelt inget nyskapande inom "stunten". Man har tom snurrat åt samma jäkla håll i snart 10 år... det känns verkligen inte 2011. Sorry men "stunten" har blivit tråkig, den är inte ens spännande att titta på då man har störtbågar och stödhjul runt hela hojen. :rolleyes:

jag förstår hur du tänker och säger inte emot, men som exempel gillar inte jag friidrott, trots det ställer jag mig inte utanför OS-arenan och proklamerar att det känns lite 776 fk.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top