Ny och förvirrad, men jäkligt nöjd :)

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Skälby, Järfälla
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Hej, har efter alldeles för många år äntligen fått tummen ur och skaffat hoj, och jag är överlycklig :)

Nu återstår dock den lilla detaljen att ta kortet också, så det är ju en bit kvar. Och eftersom jag är en riktig rookie, så skulle jag bli överlycklig för alla tänkbara tips och idéer. Jag skulle så klart vilja ha mitt kort så fort som möjligt, men måste ju fixa både bilskola, nån att övningsköra med mm. mm. Vet knappt ens vart jag ska börja??

Så alla som sitter inne på bra tips för att fixa detta så fort som möjligt får gärna höra sig, jag vill bara ut och åka nu, helst nu på en gång :banana
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Välkommen o grattis till hojen! Försök lära känna lite hojfolk i din stad genom SH o kolla om du kan hitta nån som vill köra me dig. Som tjej är det nog inte så svårt ;)
 

Berka_

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Härnösand
Hoj
R1 moppe
tyvärr kan det vara svårt att få tider att köra upp så mitt tips är att boka en tid redan nu i mitten/slutet av sommaren så har du ett mål, sen är mitt tips att köra så mycket du bara kan och väljer du att köra på skola vilket är dyrt men bra så lägg en eller några körningar så nära uppkörningstiden som det bara går och boka körskolans mc som uppkörningsfordon så kör du provet på samma hoj som du övningskört på så är du samspelt med cykeln vilket brukar underlätta =)

I början kan det vara svårt att köra hoj då det är lite trixigt med balansen i kurvor osv. men när man får kläm på de så skulle jag vilja påstå att det är snudd på lika lätt som att cykla.
 

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
Ducati Monster 696
Jag tog lite strölektioner här i Sthlm, sen bokade jag en intensivkurs i Söderhamn där jag sen även körde upp några veckor efter kursen :)
Söderhamn var bättre på att lära ut än Sthlm tyckte jag..!
 

Berka_

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Härnösand
Hoj
R1 moppe
Sen om din yamaha räcker för att uppfylla kraven för de kort du vill köra upp för så är det en ypperlig hoj att köra upp på.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Välkommen! :tummenupp Kolla in The Pink Ladies MCs forum, finns rätt många tjejer från sthlms området som du säkert kan be om hjälp från. Annars hade du tonvis med dudes här som säkert har lust att hjälpa dig. Lycka till med kortet!
 

tommi

Guest
Fixa teorin så snart som möjligt och kontakta en bra skola fråga nån i pink ladies är säker på att dom kan hjälpa dig.

Tänk på att innan du får köra upp måste du gjort teorin och om jag inte fått fel info risk 1 och risk 2,dom senare krav från i år :( kostar säkert 4000:- för bara dom 2.... men skulle tro tidigast juni kanske du har kortet om du inte intensivutbildar :)


ja just det välkommen åxå snygg tjej och snygg hoj :D
 

DreamerT

Tiina
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawsaki er6f
Jag tog kortet i somras å gjorde så att övningskörde lite privat under våren, sen drog ja till västerås bil å mc å tog en veckas intensivkurs åsså körde ja upp där veckan efter...

va hur najjs som helst ! =)
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Intwnsivkurs går snabbt och smidigt, vet dock inte hur dom lägger upp det nu när risk 1 och 2 tillkommit.

Välkommen!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjennare och välkommen, själv tyckte jag de var rätt smidigt att ta kortet trotts att jag bara körde med skolan. Kan berott på läraren med som var utmärkt (koncentrerade mig på rätt saker att öva på) dock vet ja inte hur de blir nu med Risk 1 och 2 om upplägget blir lite knepigare.

Men får önska dig lycka till... Dröjer nog inte allt för länge innan du har lappen i handen.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Mitt tips från vad jag har hört. Kasta dig över teorin och se till att ha den klar gärna i april. Du måste ju sen gå riskutbildning vilket inte får göras förrens teorin är klar. Har hört att det är svårt att få tid till det. Sen antar jag att du har B-kort så träna så mycket som möjligt på manövreringstesten. Kör du upp i barkarby är det inte många som blir kuggade på trafikdelen. Vill du gå i mc-skola rekommenderar jag Lötsjö trafikskola i Jakan de kör på barkaby flygfält dvs. där du ska köra upp. Jäkligt duktiga och koncentrerar sig på rätt saker.

//Dafe
 

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Skälby, Järfälla
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Tusen tack för alla tips, det har verkligen gjort mig extra inspirerad.
Så nu har jag bokat in mina första körlektioner nästa vecka (det blev lötsjöns körskola), och så ska jag fixa böcker imorrn, så jag kan tok-plugga på teorin :)
Jag hoppas verkligen att jag kan fixa detta lite snabbt nu, jag längtar så jä-a mycket tills jag kan ut och köra...
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Mitt tips från vad jag har hört. Kasta dig över teorin och se till att ha den klar gärna i april. Du måste ju sen gå riskutbildning vilket inte får göras förrens teorin är klar. Har hört att det är svårt att få tid till det. Sen antar jag att du har B-kort så träna så mycket som möjligt på manövreringstesten. Kör du upp i barkarby är det inte många som blir kuggade på trafikdelen. Vill du gå i mc-skola rekommenderar jag Lötsjö trafikskola i Jakan de kör på barkaby flygfält dvs. där du ska köra upp. Jäkligt duktiga och koncentrerar sig på rätt saker.

//Dafe

Du hade nästan rätt fast det ska vara tvärtom va du sa =) Först ska du gå riskutbildning 1 + 2 och sen efter det får du skriva teorin. Har precis gått igenom det där och har "bara" uppkörningen kvar =))
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top