Ny från Italien

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Välkommen hit! Italienska är ett väldigt vackert språk och det är säkert ett vackert land, någongång kanske man tar sig dit.
 

tv1000

i Rom, till måndag
Gick med
13 Aug 2004
Ort
ROM (Italien)
Hoj
TL1000S
Tack! :)

Du är för god, men om det är något bra med Italien, det är att det är varmt och man kan åka hoj nästan årets runt. Det gjorde Jag igår också: Sol och +15 grader. :squid

....ja....... kanske...... mat är bra också.

Om du skulle komma till Rom, du få gärna ropa till mig. :fyllisar

Ciao!! :hej

Luciano
 
Last edited:

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Ciao Luciano!
Jag är mycket imponerad av din kunskaper i svenska. Du är jätte duktig tycker jag.
Min pappa är italienare (från Napoli). Han och mamma bor i närheten av Lucca. Närmare bestämt "Brandeglio" i "Bagni di Lucca". Dom har bott där i snart 2 år, efter att pappa har bott i sverige i 39 år. Jag åker dit 3 till 4 gånger per år, och tycker jätte mycket om italien.

Undrar en sak bara... Varför åker du inte på en italiensk mc. De finns ju inget bättre. Särskilt då Aprilia. :banana
 

tv1000

i Rom, till måndag
Gick med
13 Aug 2004
Ort
ROM (Italien)
Hoj
TL1000S
ec2bme skrev:
Ciao Luciano!
Jag är mycket imponerad av din kunskaper i svenska. Du är jätte duktig tycker jag.
Min pappa är italienare (från Napoli). Han och mamma bor i närheten av Lucca. Närmare bestämt "Brandeglio" i "Bagni di Lucca". Dom har bott där i snart 2 år, efter att pappa har bott i sverige i 39 år. Jag åker dit 3 till 4 gånger per år, och tycker jätte mycket om italien.

Undrar en sak bara... Varför åker du inte på en italiensk mc. De finns ju inget bättre. Särskilt då Aprilia. :banana


tack ec2bme,

Jag är i Sverige just nu, i Borlänge. Det är ganska varmt :va

Kul att du kommer så ofta i Italien, har du lärt dig lite italienska då?
Jag vet vart Lucca ligger, inte precis var Brandegllio är, men det nåst var nära. Vad gjorde din pappa i Sverige, om jag få fraga?

varför åker jag inte på en italiensk mc? bra fraga.

Jag hdde 2 Ducati innan, men nu hadde inte så mycket pengar för att köpa en "998" eller en "999", och jag behovde en hoj för att jag crashade min sista i Juni.
Kanske (vet ej) i 3 eller 4 år. vi få se.

hej då,
Luciano.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
tv1000 skrev:
tack ec2bme,

Jag är i Sverige just nu, i Borlänge. Det är ganska varmt :va

Kul att du kommer så ofta i Italien, har du lärt dig lite italienska då?
Jag vet vart Lucca ligger, inte precis var Brandegllio är, men det nåst var nära. Vad gjorde din pappa i Sverige, om jag få fraga?

varför åker jag inte på en italiensk mc? bra fraga.

Jag hdde 2 Ducati innan, men nu hadde inte så mycket pengar för att köpa en "998" eller en "999", och jag behovde en hoj för att jag crashade min sista i Juni.
Kanske (vet ej) i 3 eller 4 år. vi få se.

hej då,
Luciano.
Ciao Luciano! Come stai?

Jag kan lite italienska. Jag förstår nästan allt, men är inte så bra på att prata. Men med lite övning så ska de nog gå bra.

Brandeglio är en liten by i bergen mellen Lucca och Abetone.

Pappa kom till sverige 1964 när SKF sökte arbetare. Sen bytte han jobb, och började sätta sten (på gator och sånt), och gjorde de i 30 år ungefär.


Har du provat Aprilia någon gång. Jätte-fina motorcyklar faktiskt, och lite billigare än Ducati.

Ha de så bra.

Ciao.
L. Lamarca
 

tv1000

i Rom, till måndag
Gick med
13 Aug 2004
Ort
ROM (Italien)
Hoj
TL1000S
ec2bme skrev:
Har du provat Aprilia någon gång. Jätte-fina motorcyklar faktiskt, och lite billigare än Ducati.

Jag har provat en Falco 1000 en gång och det tyckte jag om.

Tyvärr Aprilia har sålt inte jätte många motorcyklar i Italien, så det är svårt at hitta en bra begangnat. Men visst att jag kunde ta en RSV1000. Vem vet?

Hej då och GOD JUL !!!

och GOD JUL till alla i forumet :tomten
entigen det har kommin snö (i Borlänge i alla fall)

ciao a tutti,
Luciano.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
dedo gordo. kanske är spanska :va
jaja välkommen ska du vara! :tummenupp
 

Henken

Guest
Första gången jag skriver Välkommen! Tror jag..eller iaf första gången jag menar det =)

Välkommen!

Edit: Nån som kan förklara på ett någorlunda sätt vad som skiljer spanska & italienska?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Henken skrev:
Edit: Nån som kan förklara på ett någorlunda sätt vad som skiljer spanska & italienska?
Hur menar du? Det är två olika språk ur samma språkgrupp (den romanska) på samma sätt som svenska och tyska är exempel på två olika språk ur den germanska språkgruppen.
 

Henken

Guest
sgtpepper skrev:
Hur menar du? Det är två olika språk ur samma språkgrupp (den romanska) på samma sätt som svenska och tyska är exempel på två olika språk ur den germanska språkgruppen.

Utmärkt förklarat. Tack, nu vet jag precis! :)
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top