CalleE
C is for cookie
Chris Ash skrev:I så fall har man inte fattat poängen, om Nile är ett 10/10 band så finns det värdelösa sketna mögkloner som bara låter skit. Nile är musik, om är jävligt hård och pardonlös sådan.
Ladda ner "Sarcophagus" och bli hänförd av det tunga, släpande, överdistade, till helvetets djupaste hålor nerstämda gitarriffet, sen börjar sången, som från en gammal lungsjuk mumie, rosslande och skrapande "Who dares disturb, my blissful sleep....." Mästerligt!
Jag umgicks dagligen med folk som lyssnade på Mayhem, Satyricon, Burzum osv hela gymnasiet, det var visserligen ett antal år sedan, men jag har kvar vissa plattor och lyssnar på det ibland för melodierna och lite småroliga, men sången? Man tröttnar ju för fort på eländet, så det kan vara kul att lyssna på Mithotyn en sväng och sedan kasta på "Per Tyrsons döttrar i Vänge" med Falconer och sedan försöka övertala sig själv vilket som var bäst?
För övrigt så går "Blackmore´s Night" varm här hemma, så långt ifrån Black/death/grunt/"vi-är-hårdare-än-hårdast"-metallen, men riktigt bra musik!
Hittils har jag inte hittat så mycket grymtarrock som jag lyckas spela en hel skiva av utan att få öronsprång.
Det bästa som kom ur den tiden med de kompisarna är ju Theatre of Tragedy mfl liknande, Tristania, Therion(må vara bland det bästa som hänt) och sedan bandet som slog Tragiska teatern:
The sins of thy beloved.
Mer skoj musik nu när vi ändå lämnat det du suktade efter:
Haggard, 16-mannaband som spelar rolig medeltidsmusik med lite metal-toner...