Nu vill jag ha musiktips (Dödsmetall)

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Chris Ash skrev:
I så fall har man inte fattat poängen, om Nile är ett 10/10 band så finns det värdelösa sketna mögkloner som bara låter skit. Nile är musik, om är jävligt hård och pardonlös sådan.

Ladda ner "Sarcophagus" och bli hänförd av det tunga, släpande, överdistade, till helvetets djupaste hålor nerstämda gitarriffet, sen börjar sången, som från en gammal lungsjuk mumie, rosslande och skrapande "Who dares disturb, my blissful sleep....." Mästerligt!

Jag umgicks dagligen med folk som lyssnade på Mayhem, Satyricon, Burzum osv hela gymnasiet, det var visserligen ett antal år sedan, men jag har kvar vissa plattor och lyssnar på det ibland för melodierna och lite småroliga, men sången? Man tröttnar ju för fort på eländet, så det kan vara kul att lyssna på Mithotyn en sväng och sedan kasta på "Per Tyrsons döttrar i Vänge" med Falconer och sedan försöka övertala sig själv vilket som var bäst?

För övrigt så går "Blackmore´s Night" varm här hemma, så långt ifrån Black/death/grunt/"vi-är-hårdare-än-hårdast"-metallen, men riktigt bra musik!

Hittils har jag inte hittat så mycket grymtarrock som jag lyckas spela en hel skiva av utan att få öronsprång.

Det bästa som kom ur den tiden med de kompisarna är ju Theatre of Tragedy mfl liknande, Tristania, Therion(må vara bland det bästa som hänt) och sedan bandet som slog Tragiska teatern:
The sins of thy beloved.

Mer skoj musik nu när vi ändå lämnat det du suktade efter:
Haggard, 16-mannaband som spelar rolig medeltidsmusik med lite metal-toner...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
CalleE skrev:
Jag umgicks dagligen med folk som lyssnade på Mayhem, Satyricon, Burzum osv hela gymnasiet, det var visserligen ett antal år sedan, men jag har kvar vissa plattor och lyssnar på det ibland för melodierna och lite småroliga, men sången? Man tröttnar ju för fort på eländet, så det kan vara kul att lyssna på Mithotyn en sväng och sedan kasta på "Per Tyrsons döttrar i Vänge" med Falconer och sedan försöka övertala sig själv vilket som var bäst?

För övrigt så går "Blackmore´s Night" varm här hemma, så långt ifrån Black/death/grunt/"vi-är-hårdare-än-hårdast"-metallen, men riktigt bra musik!

Hittils har jag inte hittat så mycket grymtarrock som jag lyckas spela en hel skiva av utan att få öronsprång.

Det bästa som kom ur den tiden med de kompisarna är ju Theatre of Tragedy mfl liknande, Tristania, Therion(må vara bland det bästa som hänt) och sedan bandet som slog Tragiska teatern:
The sins of thy beloved.

Mer skoj musik nu när vi ändå lämnat det du suktade efter:
Haggard, 16-mannaband som spelar rolig medeltidsmusik med lite metal-toner...

Blackmores Night är bra, fast det skulle kunna varit bättre. Ritchie Blackmore är dock gudarnas gud.

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Blackmores Night är bra, fast det skulle kunna varit bättre. Ritchie Blackmore är dock gudarnas gud.

Allt kan alltid vara bättre! Var nu inte så kräsen! :fatta! :tuttar

Haggard var jag tvungen att lyssna på nu när jag skrev det till dig, riktigt underhållande! "And thou shalt trust the seer" - heter skivan...

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
mellan 2
Lite fler tips:

Darkane, skivan Expanding Senses
Rotting Christ
Amon Amarth
Ninnuam
Illdisposed

Som nån nämnde tidigare, Raised fist....hur grymma som helst. Ingen som vet om dom lirar i Sthlm nåt?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
raised fist är ju för fan hardcore.

Tänkte bara nämna the crown of thorns - angels die.. jävligt bra våldarlåt de bytte senare namn till bara the crown.

edit: and for the record, ifall man ska lyssna på hardcore så ska man kolla upp Nine plattorna lights out, killing angels och kissed by the misanthrope

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Soul collector - Growlar på tyska vilket får det hela att låta ännu hårdare.Och Decide är väl mina hetaste tips.

Solid snake

Guest
acura skrev:
Soul collector - Growlar på tyska vilket får det hela att låta ännu hårdare.Och Decide är väl mina hetaste tips.

Deicide e grymma, Benton som sjunger där har ju bränt in ett upp o nervänt kors i pannan, han har även döpt sin son till Daemon.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
CalleE skrev:
Allt kan alltid vara bättre! Var nu inte så kräsen! :fatta! :tuttar

Haggard var jag tvungen att lyssna på nu när jag skrev det till dig, riktigt underhållande! "And thou shalt trust the seer" - heter skivan...

Man bör kunna begära mer av ett geni som Blackmore. Senaste skivan var iofs ett steg i rätt riktning. Rainbowvibbarna ala Dio-eran finns där i vissa låtar.

Sen att han har sin fru med 0.5 oktavers register som sångerska känns...fel.....

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
Bloodbath´s senaste skiva !Nightmares Made Flesh" är jävligt bra enligt min mening. Även "Resurrection Through Carnage" från 02 är helt ok.

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Man bör kunna begära mer av ett geni som Blackmore. Senaste skivan var iofs ett steg i rätt riktning. Rainbowvibbarna ala Dio-eran finns där i vissa låtar.

Sen att han har sin fru med 0.5 oktavers register som sångerska känns...fel.....

Misstänkte att det var nått sådant, men hennes barnsliga röst ger det hela lite spelglädje på något vis, kul musik helt enkelt.

Däremot så gillar jag henne inte på Beto Vasquez - Infinity, fast där har hon ju konkurrens(sjunger på samma skiva) av några giganter i genren...

Solid snake

Guest
Har lite nya tips till dig nu.

Jag tank..... ehrm köpte skivor av en polare. :D

Behemoth
Pungent stench
The forsaken
Cephalic carnage
Crucifier

Säg till om du vill ha fler tips. :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Davo skrev:
Bloodbath´s senaste skiva !Nightmares Made Flesh" är jävligt bra enligt min mening. Även "Resurrection Through Carnage" från 02 är helt ok.

Ska kolla upp den, hörde den skivan där Micke Åkerfeldt var med, var riktigt bra!

Tack Solid Snake! Nu har jag så jag klarar mig ett tag.....

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
ingen som lyssnar på Lamb of God?
Kanske inte tillhör kategorin du söker, men hårt och bra är det.

De mest kända låtarna är nog Ruin och Eleventh hour.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...