Nu kör vi hoj-tråden!

LaZoR

Newbie
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -03
Funderar på om tråden har dött och man kanske ska skapa en ny för säsongen -09? Vore ju kul att åka ett gäng någon gång i veckan? Fast det kanske inte är några gatåkare kvar, även om man har sett att det finns resurser i stan ;) Jag behöver i alla fall hjälp med lite vägtips som man kan åka då jag inte är ifrån Örebro, men är bosatt här. Hoppas vi ses!
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Funderar på om tråden har dött och man kanske ska skapa en ny för säsongen -09? Vore ju kul att åka ett gäng någon gång i veckan? Fast det kanske inte är några gatåkare kvar, även om man har sett att det finns resurser i stan ;) Jag behöver i alla fall hjälp med lite vägtips som man kan åka då jag inte är ifrån Örebro, men är bosatt här. Hoppas vi ses!

vägtipps kan du få hur många du vill :)
kör ut motorvägen mot sthlm sväng av avfarten glanshammar, ålk mot glanshammar en liten bit och när du ser en skyllt fellingsbro ( väster ) så kör du in på den och där kan du roa dig i några mil hela sommaren både fram och tebax, om du mot förmodan skulle hinna och lägga ca 700 mil och tröttna så hojjtar du till, då ska du få fortsättning :)

men ta det lugn, vägen kan svara tillbaka
 

LaZoR

Newbie
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -03
vägtipps kan du få hur många du vill :)
kör ut motorvägen mot sthlm sväng av avfarten glanshammar, ålk mot glanshammar en liten bit och när du ser en skyllt fellingsbro ( väster ) så kör du in på den och där kan du roa dig i några mil hela sommaren både fram och tebax, om du mot förmodan skulle hinna och lägga ca 700 mil och tröttna så hojjtar du till, då ska du få fortsättning :)

men ta det lugn, vägen kan svara tillbaka

Okej, tackar, det är inte möjligtvis denna väg som kallas Käglan?
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
jojjomän! Riktigt rolig och riktigt fin =)
 

Nuklas

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
06, Suzuki, Gsxr-600
körde den 2ggr i helgen, mycket fin väg. Dock såg jag lite grus och en kurva är guppig nära Fellingsbro.
 

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Finns de nå gatåkare kvar i örebro? Vore kul att åka ihop med någon/några. Lindesberg är rätt fattigt på sporthojar tyvärr...
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Verkar inte vara nån aktivitet i denna tråden? :va
Jag flyttar iaf till Örebro under april månad och är i behov av garage. Är det någon som har en kvadrat eller två till övers tills jag hittar eget garage vore det toppen. :tummenupp
 

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
:näsblod

Min hoj har stått hela vintersäsongen med batteriet i. Har inte kommit mig för att plocka ut det och underhållsladda det. Någon gång mellan jul och nyår slutade till och med den lilla lysdioden till immobilizern att blinka, och eftersom batteriet har ett par år på nacken tänkte jag "jaha, det blir att köpa ett nytt batteri till våren". :död

I måndags drog jag iväg till Biltema för att köpa ett nytt. En hel hylla med 20-30 olika varianter men just min modell var slut, skulle komma nästa vecka.

Så när jag kom hem skruvade jag ut det gamla och kopplade upp den mot laddaren på vinst och förlust. Det tog bara några minuter så började laddaren att blinka "sulfatering av batteri pga djupurladdning". Aja... Jag låter väl batteriet sitta i till imorgon.
24 timmar senare blinkar laddaren "fullt batteri".
Jag testar att belasta det lite, och den släpper lätt iväg 4.5 ampere.
Kanon! Idag skruvade jag i det och provstartade hojjen. Inga problem!

:banana


Edit: Glömde nämna: Det är ett Gel-batteri från Biltema. :Bugar
 
Last edited:

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
:näsblod

Min hoj har stått hela vintersäsongen med batteriet i. Har inte kommit mig för att plocka ut det och underhållsladda det. Någon gång mellan jul och nyår slutade till och med den lilla lysdioden till immobilizern att blinka, och eftersom batteriet har ett par år på nacken tänkte jag "jaha, det blir att köpa ett nytt batteri till våren". :död

I måndags drog jag iväg till Biltema för att köpa ett nytt. En hel hylla med 20-30 olika varianter men just min modell var slut, skulle komma nästa vecka.

Så när jag kom hem skruvade jag ut det gamla och kopplade upp den mot laddaren på vinst och förlust. Det tog bara några minuter så började laddaren att blinka "sulfatering av batteri pga djupurladdning". Aja... Jag låter väl batteriet sitta i till imorgon.
24 timmar senare blinkar laddaren "fullt batteri".
Jag testar att belasta det lite, och den släpper lätt iväg 4.5 ampere.
Kanon! Idag skruvade jag i det och provstartade hojjen. Inga problem!

:banana


Edit: Glömde nämna: Det är ett Gel-batteri från Biltema. :Bugar



Drar immobilizern såpass alltså att den kan dra ur batteriet under vinterförvaringen?!
 
Last edited:

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Mötte en grön zx6r tror jag det va kanske 1000.
En grå gixxer o en r1 04-06 svart. Hehe vilka var det? Är på besök i öret o åkte på min svarta retta.
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Jobbar i Öret under veckorna, tänkte ta med hojen ut dit nästa vecka, men jag hittar fan inga körningar, kan varken några schysta vägar eller vet "ställen" som folk samlas på, såsom McD Svea i Stockholm...
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Jobbar i Öret under veckorna, tänkte ta med hojen ut dit nästa vecka, men jag hittar fan inga körningar, kan varken några schysta vägar eller vet "ställen" som folk samlas på, såsom McD Svea i Stockholm...

Jag är rätt nyinflyttad så jag har inte jättekoll men jag har hittat ett par vägar som är skojiga.
Tyvärr är den här staden inte som alla andra, inga "stående" körningar typ ons kl 18 samlas vi här och kör där osv. T o m lilla Uddevalla som jag senast bodde i hade mer sånt :tungan
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Jag är rätt nyinflyttad så jag har inte jättekoll men jag har hittat ett par vägar som är skojiga.
Tyvärr är den här staden inte som alla andra, inga "stående" körningar typ ons kl 18 samlas vi här och kör där osv. T o m lilla Uddevalla som jag senast bodde i hade mer sånt :tungan


Hehe, förstår! Jävligt tråkigt faktiskt med tanke på att det måste finnas SJUKT bra vägar i och runt omkring Örebro.

men fan vi får styra upp något då? Onsdagskörning nästa vecka?
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Jobbar i Öret under veckorna, tänkte ta med hojen ut dit nästa vecka, men jag hittar fan inga körningar, kan varken några schysta vägar eller vet "ställen" som folk samlas på, såsom McD Svea i Stockholm...

Ett ställe som kan vara värt att besöka är Jorkas MC-café i Svartå (6 mil från Örebro). Hojfik varje onsdag sommartid, öppet från tidig em-så länge någon fikar. Blandad kompott av hojar, alla sorter och åldrar.

Vi hade onsdagskörningar förut, samling kl 18.00 vid likkistan, men sedan blev alla gamla, skaffade villa och småbarn och/eller började köra motard istället, i valfri inbördes ordning.
 
Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Vi hade onsdagskörningar förut, samling kl 18.00 vid likkistan, men sedan blev alla gamla, skaffade villa och småbarn och/eller började köra motard istället, i valfri inbördes ordning.

Gammal: Check,
Villa: Check!
Småbarn: check!
Motard: Check.
:glömdet

Ang: bra vägar måste jag lyfta fram nordslingan. DVS. Fellingsbrovägen.
Kör ut nordost mot Glanshammar/lillkyrka. och sväng sedan ner vänster mot Fellingsbro. :yoparty
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Ett ställe som kan vara värt att besöka är Jorkas MC-café i Svartå (6 mil från Örebro). Hojfik varje onsdag sommartid, öppet från tidig em-så länge någon fikar. Blandad kompott av hojar, alla sorter och åldrar.

Vi hade onsdagskörningar förut, samling kl 18.00 vid likkistan, men sedan blev alla gamla, skaffade villa och småbarn och/eller började köra motard istället, i valfri inbördes ordning.

OK! Förstår, men va fan köra hoj hör ju till livet lika mycket, ni kan ju inte lägga ner och dö bara för det!! :D:D

Tycker vi borde styra upp en onsdags eller valfri dag för körning så nya i Örebro kan lära sig schysta vägar och snacka lite hoj :)
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Det är onsdagskörningar från bunkersmc varje onsdag, men i brist på intresse från de flesta så har det minskat radikalt på folk.
Om jag nu köper nåt nytt så åker iaf ja varje onsdag.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top