Nu JÄVLAR! INBROTT! QuadRacer, Trial och EU moppe....

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Skönt att se att hela rättsmaskineriet faktiskt fungerar ibland. Alltför sällan tyvärr. Bara att gratulera!
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Härligt att polisen fick fast iallafall en!

Nu kommer de plocka en efter en :tummenupp

grattis o hoppas allt återfinns!
 

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Linköping
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
Jäklar va skönt.. Nu tycker man ju att trailen å moppen borde komma tillbaka oxå... Hann dom köra (förstöra) ngt på quaden??
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Och nu till det intressanta som vi alla vill veta för att kunna undvika stölder. Hur visste tjuvarna att och var du hade dessa fordon? Finns tjuven eller en kontakt till tjuven i din bekantskapskrets? Sitter tjuvarna på stan och skriver ner regnummer på lämpliga objekt? Sitter tjuvarna och letar offer på Internet? Varför bröt just den tjuven sönder låset till just ditt garage?
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Teddy skrev:
Och nu till det intressanta som vi alla vill veta för att kunna undvika stölder. Hur visste tjuvarna att och var du hade dessa fordon? Finns tjuven eller en kontakt till tjuven i din bekantskapskrets? Sitter tjuvarna på stan och skriver ner regnummer på lämpliga objekt? Sitter tjuvarna och letar offer på Internet? Varför bröt just den tjuven sönder låset till just ditt garage?

Svårt att svara på. För det går inte att var säker på varför just man blir drabbad.

Vi har även varit drabbade tidigare och haft inbrott då bland annat vår minimotor försvann. Självklart hoppas man att det inte finns bekanta som slår till och inte kan skilja på mitt och ditt.

En sak som lär bidra är i alla fall att man läggerut bilder på sina "leksaker" på just mc forum och skriver vad dom kostar, att dom är speciella och har utrustats med ditt och datt för kostnad xx och sen står var/vilken ort man bor i. Detta lilla stolta skryt över en ny "leksak" lockar ju personer som inte lärt sig att betala för sig och tror att mitt är deras med.

Det är inte så svårt då för en som inte kan skilja på mitt och ditt att ta reda på vart sakerna finns.

Så man bör kanske tänka på vilken information man lägger ut på forum runt om.

Det tråkiga är ju att man sällan får ut på försäkring för en del "leksaker" Allt går inte att ta på skaförsäkring och allt täcks inte av hemförsäkringen.

Jag hoppas i alla fall att dom i ens bekanskapskrets inte tillhör dom som tror mitt är deras med
 
Last edited:

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Tja, det är ju svårt att veta hur de hittat hem till mig.

Det lutar åt att det är någon från dessa forum, indikationer jag fått är att det lutar åt Zatzy.com men inget är bekräftat. Det finns säkert fler forum med samma problem.

Läxan man lär sig av detta är att man inte ska kunna glädjas med sina bekanta som hyser samma intressen, vilket känns väldigt tråkigt. Man tror man är tämligen anonym i och med sitt nick men för den som är villig att lägga ner lite tid och energi går mycket information att få fram.

Sen att jag, pga av mitt handikapp, lyser ganska bra gör ju inte saken direkt svårare.


En annan kanske ännu(?) viktigare läxa är att tävlingsfordon inte täcks av hemförsäkringen, endast trädgårdfordon. Därför måste man ha ytterligare en sakförsäkring på respektive fordon, något att tänka på för alla er som tror att det inte händer er...

Larm modell FETT är nu under installation i hus och garage. Tillsvidare kommer prylarna stå på annan ort.



/R
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Hurraaa!! :Bugar

Satan vad härligt! Pärlan tillbaka och farbror haffa fick lägga vantarna på lowlifes´n! :yoparty

Du anar inte hur glad jag blev nu....när jag såg detta. Gentemot hur ledsen :( jag blev när jag såg vad som hänt på Zatzy och här...

Pratat något med polisen om dom kan tänkas veta var Sherco´n och scootern befinner sig?

Vad härligt det är när svåra problem löser sig... :tummenupp
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top