Nu har jag kollat försäkring på en CB1000R, hopplöst! (23 år, bor i GBG)

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Har du kollat med Salus Ansvar?

Jag betalar 600kr/månad för halv för en ninja 600. Dock har den ju några år på nacken, men o andra sidan är jag skriven mitt i Stockholm och är 22 bast! :tummenupp
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Det var himla saftigt, men sen tror jag en av "magiska" gränserna är när man fyllt 24 år för försäkringar, inte så att det blir billigt, men billigare. :)

Om du kollar på 10 år eller äldre Suzukis så kan du få riktigt bra priser, det har jag. 27 år och en TL1000R för lite över 6000 helförsäkrat Zon 2 Stockholm. :tummenupp

nja blev snarare dyrare för mig =)
du ska nog upp i en 35år
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Givetvis inte, men det är värt det.

Nu snackar vi om vinstdrivande företag som knullar folk upp och ner.


Gör dem?

Jag skulle nog snarare säga att det är alla wannabe GR som knullar oss alla ut&in genom att skenförsäkra och köra in i vägbommar och sånt.

Hade FB tagit såna överpriser hade de gjort kalasfina vinster, och då hade nån annan tagit bara liiite mindre för att vinna kunder och fortfarande gjort vinster, så hade nästa sänkt lite till och.....

Det kallas konkurrens. FB har inget "emot" oss, de vill bara tjäna pengar. Priserna är som de är för att vi KOSTAR jävligt mkt. Yngre mer än äldre, sporthojsåkare mer än Guldvingehjätar osv.

Jag skiter i vilket, men stå för att du lurar dina hojåkar-fränder istället för att försöka få det till att du har "rätt" att göra det för att FB skulle blåsa folk.
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Jag betalar ca 1000 kr i månaden för min Ducce streetfighter i sthlm , 40 + försäkring Bilsport MC :tummenupp
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Kolla med Bilsport & Mc OCH Svedea.

Du borde få en bra mycket bättre premie där.

Glöm inte eventuell SMC-rabatt.
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Det är ju inte lika enkelt att bevisa eller hur?
Det är ju inte nödvändigtvis så att försäkringsbolag behöver starka bevis för ett sakförhållande. Det räcker med att de misstänker att något är fuffens så kan de vägra ersättning.
 

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Ort
Oslo
Hoj
R108
Får väl fortsätta försäkra på farsan i värsta fall, trafik täcker även om det inte är ägaren som kör. FUCK FÖRSÄKRINGSBOLAGEN!

Hahah skön attityd

Försäkringsbolagen kan vara en pain in the ass indeed, Folksam är fan värst med sina sinnesjuka höjningar. Fick pröjsa under 10k halv/hel för en zx10 för några år sen. Nu idag skulle dom ha 30k+ och R1an ville dom ha 4 eller 5 tusen i mnd för? Inte helförsäkrad altså. Tack till Länsförsäkringar säger jag bara, 1500 mnd / avställningsbar 125:- i mnd / 25 år f.klass 5/7 hoj: R1 08. Så glöm inte att kolla med Länsförsäkringar:tummenupp
 
Last edited:

kakano

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2010
Ort
Luleå
Hoj
CB1000RA -09
Med skillnaden att det i B&MCs villkor för t.ex 30+ försäkringen krävs minst 5 år med körkort ;).

Så är det nånstans det spelar roll är det ju där :).

Vart fick du det ifrån? Det stämmer inte alls. Tvärtom så får du samma premie oavsett hur länge du haft körkortet när du kliver över 30+.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vart fick du det ifrån? Det stämmer inte alls. Tvärtom så får du samma premie oavsett hur länge du haft körkortet när du kliver över 30+.

Nu har jag inte B&MC längre, men 07-11 var iaf villkoret för att KUNNA teckna alla "villkorsförsäkrningar" (24+, 30+ osv) att man haft körkort minst 5 år.
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
En GSXR 1100 -92 och äldre kostar i sommar ca 1800 kr hel/hel hos Bilsport o mc.
Krav skall vara i orginalskick.
Visst hojen är inte helt självsvängande men med 14,3 kr/bakhjulshk (126 hk) så är den grymt prisvärd.
En nyare sporthoj ligger på 100 och uppåt (150 hk och ca 15 000 kr)
Samma hoj på Svedea 12xx:- med SMC rabatt
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Jag har en CB1000R 2009 vit - helt jävla suverän hoj ! o jag körde gixxer 1000 K5 förra året.
Min CB har jag försäkrad hos Bilsport MC och jag är 24 bast bor mitt i stockholm, 800 kronor i månaden betalar jag ej avställningsbar, me nvem vet, hojen kanske får ny ägare i 20 minuter till avställningen ! ;)
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Vill bara meddela alla att det blir en hoj man har råd med.

CB1000R på bilsport mc på mitt namn (nästa år) 14 000 för halv. Det funkar, men ändå apdyrt.

Street triple för jag för nästan 4000 mindre om året.

Men det lutar åt att jag faller tillbaks på en gammal kärlek, en ZX7R... borde inte vara alltför dyr trafikförsäkrad.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top