Nu har jag även gjort det klassiska misstaget!

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Blir så jäv... trött på mig själv. Har nu (hade) en -04 a R1a i kanonskick. Vad gör jag?
Jo jag bakcar ut hojskrället med skivbromslåset kvar. Framskärmen fick sig en spricka såklart:-( Varför ska man ha så bråttom? antar att i alla fall hälften gjort samma misstag?
Förhoppningsvis klarade sig bromsskivan då det inte var något större tryck.
Det jävligaste var att jag har en sån där rem upp till styret för att man inte ska glömma just detta med låset men den struntade jag i igårkväll!!!
Sitter någon med en blå framskärm i kanon skick så kanske jag kan vara intresserad.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ligger en spräckt svart/gul skärm från en R6-05 Rossi-ed. i ett skåp här hemma.....
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Gjorde samma på min Street triple. Värsta var att dum som man är så drog jag bara hårdare när det tog emot... Tur i oturen att skärmen satt kvar bra ändå, så gick inte helt sönder.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jag spräckte min Hayabusa originalframskärm. Köpte GSXR 1000 (flera fördelar förutom aerodynamiken) Kolfiberskärm på amazon.de och körde hela sommaren, sen säsongens sista åktur glömmer jag skiten och spräcker nya kolfiberskärmen. Tror tamefan jag hade handikappsnöret från Biltema, men glömde ändå. :huvet :huvet :huvet :näsblod

Så nu, åter igen ny kolfiberframskärm från Amazon.de (billigare att spräcka)

Nästan att man ger fan i att låsa, framskärmen är nog hel ändå, även när hojen hittas dumpad i ett dike :rolleyes:

Skivbromslås med larm är nog bästa motmedlet.
 
Last edited:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag köpte ett skivbromslås med larm o trodde på fullaste allvar att det var bra mot tjuvar.
Det har betalat sig flera gånger om trots att inga tjuvar ens varit i närheten av min hoj :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag sätter mitt lås i bakskivan istället. :) Där gör det inte så mycket om man glömmer det.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Inte för jag skall vara nån messerschmitt nu men jag fattar inte att det är så många som glömmer låset, det är ju typ det enda man behöver komma ihåg innan man ger sig iväg. (Nu kommer jag säkert förstöra min skiva i helgen bara för det:rodnar)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Bra, nu är det gjort, framöver glömmer du det inte och det brukar inte hända två gånger.

Avdelningen pinsamma misstag. I tidig era släppta jag upp kopplingen och drog iväg hårt från p-platsen, med skivbromslåset monterat. Det gick.. i två tre meter.

(klarade mig faktiskt ifrån att vurpa, men bromsskivan blev skev = ny skiva á två tusen spänn, dagen innan bankörning, bra timing)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Glasfiberskärmar från kraschkåpsset är schyssta bananer som utbytes iaf. Hur vet jag det?
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Jag köpte ett skivbromslås med larm o trodde på fullaste allvar att det var bra mot tjuvar.
Det har betalat sig flera gånger om trots att inga tjuvar ens varit i närheten av min hoj :tummenupp
Haha har oxå ett med larm och det glömmer man inte bort för det tjuter som fan så fort man rör cykeln
 

Hellwood

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ1 -10
Inte för jag skall vara nån messerschmitt nu men jag fattar inte att det är så många som glömmer låset, det är ju typ det enda man behöver komma ihåg innan man ger sig iväg. (Nu kommer jag säkert förstöra min skiva i helgen bara för det:rodnar)

Och det säger du på fredagen den 13:e? :D
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Också larm i skivbromslåset. Räddat mig minst 1 ggn från detta. Plus att det skrämt iväg skumma typer som lyft kapellet
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Jag kör gula spiralen från Biltema upp till gashandtaget och sätter fodralet till skivbromslåset över tändningslåset. Peppar, peppar så har det funkat hittills.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Har lås med larm i. Har hänt mer än en gång att det börjat tjuta när jag satt mig på hojen för att dra iväg :p
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top