Nu har det börjat!

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Nu har usa inlett sina övergrepp på mänskliga rättigheter och övergrepp på en suverän stat, låt vara med Saddam som diktator.
Det är sorgligt att se, nu dricker jag gravöl över världsdemokratin!

Fredrik :(
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
hata usa....men saddam borde ju dra åt hvete ändå.befria iraks folk både från jänkarna och saddis, hoppas verkligen usa lär sig en läxa.förbannade krigsgalningar. PEACE :tummenupp
 

Mr Ks Syrra

Snart är det över........
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
vingar
skit oxå!!

Det hade räckt med 2 skott - en i varje panna på dem!!

Då hade jag tagit en :öl eller :öl :öl
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Saddam måste juh bort på nått sätt!!
Han har juh dödat så många av sina egna :mad:

Det é folket som sitter ikläm men jag tror nog osså de vill ha
bort diktatorn så de kan va fria!
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det finns tyvärr inget annat sätt. Massmördaren/diktatorn med följe måste väck.
 

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Svart R1
Är det bara jag som undrar vartifrån Scudrobootarna som landade i Kuwait kommer ifrån??? Saddam hävdar ju att han inte har några :confused:
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav skrev:
Är det bara jag som undrar vartifrån Scudrobootarna som landade i Kuwait kommer ifrån??? Saddam hävdar ju att han inte har några :confused:

Nej, och vederbörande är ju väldigt trovärdig, dessutom.
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Gustav skrev:
Är det bara jag som undrar vartifrån Scudrobootarna som landade i Kuwait kommer ifrån??? Saddam hävdar ju att han inte har några :confused:


Precis där har dom ju skälet för att anfalla så nu borde väl det vara okej enligt FN då eller??
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Gustav skrev:
Är det bara jag som undrar vartifrån Scudrobootarna som landade i Kuwait kommer ifrån??? Saddam hävdar ju att han inte har några :confused:

Fast det var väl inte SCUD-robbotarna i sig som man skulle nedrusta, det var väl biologiskt och kemiskt baserade vapen, samt möjligheten att framställa dylika plus eventuella kärnvapen . Raketer med sk "konventionella" sprängladdningar ingick väl inte i uppdraget? Eller?

Nåväl, detta är bara en teknisk och ointresant diskussion. Det inträffade är tragiskt och oerhört skrämmande. Visst är Saddam en diktator med många mäniskors blod på sina händer. Men att oskylldiga ska behöva dö för att "demokratin" USA skall säkra Pax Americana kan aldrig vara rätt.
Gå ut och demonstrera på Lördag.
http://www.motkrig.org/

gladh
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
gladh skrev:
Fast det var väl inte SCUD-robbotarna i sig som man skulle nedrusta, det var väl biologiskt och kemiskt baserade vapen, samt möjligheten att framställa dylika plus eventuella kärnvapen . Raketer med sk "konventionella" sprängladdningar ingick väl inte i uppdraget? Eller?

Nåväl, detta är bara en teknisk och ointresant diskussion. Det inträffade är tragiskt och oerhört skrämmande. Visst är Saddam en diktator med många mäniskors blod på sina händer. Men att oskylldiga ska behöva dö för att "demokratin" USA skall säkra Pax Americana kan aldrig vara rätt.
Gå ut och demonstrera på Lördag.
http://www.motkrig.org/

gladh

Förbudet gäller även vissa robotar som har en viss räckvidd och jag har för mig att scud-robotarna har den räckvidden.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
MrGooFy skrev:
Förbudet gäller även vissa robotar som har en viss räckvidd och jag har för mig att scud-robotarna har den räckvidden.

Stämmer, jag hade fel om SCUD:en Den hade för lång räckvidd och skulle förstöras enligt direktiv från 1991. Hörd det nyss på SkyNews, vilka för övrigt har livesändning på nätet. www.skynews.co.uk

gladh
 

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Svart R1
v-g skrev:
Minst lika trovärdigt som det du ser på CNN/SVT/TV4

Visst, sanningen är krigets första förlorare men att jämföra trovärdigheten i det som sänds på SVT jämfört med sånt som Saddam säger eller har sagt är ganska löjligt. Jag har förståelse för att du inte gillar detta krig och att du inte är nån fanatiker av Bush, men du överdriver allt för ofta i din argumenation och vinklar saker och ting på ett felaktigt sätt. Syftar på andra trådar då du bla gjort sammankopplingar med Hitler. Nog om detta


För att återgå till SCUD:en så känns det som att Saddam borde lägga den lilla eldkraft han har på att försvara sitt land istället för att skjuta mot sina oskyldiga grannländer! Men detta säger väll återigen en hel del om den mannens värderingar och avsaknad av förnuft.
 

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kramforce
Hoj
Kreidler
Gustav skrev:
Visst, sanningen är krigets första förlorare men att jämföra trovärdigheten i det som sänds på SVT jämfört med sånt som Saddam säger eller har sagt är ganska löjligt. Jag har förståelse för att du inte gillar detta krig och att du inte är nån fanatiker av Bush, men du överdriver allt för ofta i din argumenation och vinklar saker och ting på ett felaktigt sätt. Syftar på andra trådar då du bla gjort sammankopplingar med Hitler. Nog om detta


För att återgå till SCUD:en så känns det som att Saddam borde lägga den lilla eldkraft han har på att försvara sitt land istället för att skjuta mot sina oskyldiga grannländer! Men detta säger väll återigen en hel del om den mannens värderingar och avsaknad av förnuft.

Du är lika lite subjektiv som jag. Så beskyll inte mig för mina vinklingar, alla vinklar då de beskriver något som de sett/läst. Om du ser på CNN en dag kan du däremot snacka om vinklingar. Visst i Sverige är pressen faktist lite USA fientlig men knappast några journalistiska under vad gäller källforskning. Bla skriver man rapporter från Storbrittaninen rakt i tidningen utan att ens blinka (känns det objektivt?).

För övrigt har jag inte kopplat samman Bush med Hitler det var nån annan som gjorde. Hitler var en stor man Bush är bara en stor nolla.

Jag avskyr inte USA men däremot Bush/administrationen som jag anser begår brott mot mänskligheten och dessutom underminerar FN

Åter till SCUD det var SVT och aftonbladet som i sin rapportering rapporterade utefter ett rykte de hört.

Från CNN.com:
"U.S. and Kuwaiti sources initially reported all the missiles as Scuds, but the Pentagon later said it believes they were al Samouds or some other type of missile.

In Baghdad, Iraqi Information Minister Mohammed Al-Sahaf said he had heard a report that U.S. forces had downed a Scud. "But we don't have Scud missiles," he said.

Du borde istället vända på din kritik och se alla gånger dom presenterar USA's påståenden som fakta. Det händer ofta.
Iraks däremot görs det aldrig med.

Varför ska jag tro på ett maskineri som gång på gång serverar mig lögner? Jag vore ju en idiot om man litade blint på vad som sades på nyheterna. Att läsa aftonbladet är ju ungefär som en ding värld numera. Och Expressen ska vi inte tala om. SVT/TV4/TT har vid många tillfällen den senaste tiden visat sig inte vara ett dugg objektiva så jag har mina skäl att fördömma dessa.

Kul iaf att det parti jag röstade på delar mina värderingar vad gäller kriget!!

Observera att detta inte är nåt försvar av råttapan Saddam han borde väck men detta är fanimej totalt fel sätt!!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
v-g skrev:
...

För övrigt har jag inte kopplat samman Bush med Hitler det var nån annan som gjorde. Hitler var en stor man Bush är bara en stor nolla.

...



Tryckfelsnisse? Alltså inte delen om att Bush är en nolla.....
 

Bire

Leverstuvning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun [Metropolen]
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -1992 , Suzuki GSXR 600 -2001
Hmm.. Vet inte om jag missat nått viktigt här, men eftersom vi jämför Hitler med Saddam så vill jag bara fråga om vi ("Civilicerade" delen av världen) skall stå & se på igen när en brutal tyrann rustar sin vapenarsenal i syfte att slå bort oliktänkande människor på samma eller liknande sätt som Hitler gjorde & dessutom med den religiösa övertygelse som den mannen har?

Hitler lyckades mörda några miljoner människor innan nån ens öppnade ögonen åt det, nu har Usa & Storbritannien agerat INNAN det händer & då är det fel med.

Frågan lyder alltså: NÄR gör man ett brott mot mänskliga rättigheter?
När man lamt står & tittar på tills det nästan är för sent?
När man agerar innan en katastrof är ett faktum?

Personligen ogilllar jag all form av våld, men nu är det tyvärr ett faktum att tyrannen där nere måste bort. Denna gång tyvärr med vapeninsatser...
 

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Ort
St Höga
Hoj
R1-01, no more
Personligen ogilllar jag all form av våld, men nu är det tyvärr ett faktum att tyrannen där nere måste bort. Denna gång tyvärr med vapeninsatser... [/B][/QUOTE]

Word:tummenupp

Det här med att lösa Irakkrisen med förhandlingar är ju redan ett misslyckande.
Ska man då istället för att inse fakta försöka förhandla med Psykopaten Saddam så att han istället kan fortsätta mörda sitt eget folk??!
Och visst är Bush maktgalen och hämndlysten men vad fan har FN gjort för Irak hittills som är så bra då??
Hoppas det blir ett kort krig bara!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Speedy skrev:
Nu har usa inlett sina övergrepp på mänskliga rättigheter och övergrepp på en suverän stat, låt vara med Saddam som diktator.
Det är sorgligt att se, nu dricker jag gravöl över världsdemokratin!

Fredrik :(

Roligt att du nämner att Världsdemokratin dör när man störtar en diktator...
 

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kramforce
Hoj
Kreidler
t-rex skrev:
Tryckfelsnisse? Alltså inte delen om att Bush är en nolla.....

Hitler var en stor man det står jag fast vid. En stor talare intelligent och han visste vad folket ville ha.

Sen att han använde det på totalt fel sätt vet vi alla.

Men i början tror jag inte att NÅGON i Serige skulle ha gnällt om vi fick en ny Hitler som ledare.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top