Nu får ghostrider och NO1 passa sig i sommar!

frippe99

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Kramfors
Hoj
R1 crossplane
Värstingbil spöar ju värstinghoj, sen att std hojjar är "värstingar" redan original gör ju att de får ett visst försprång så att säga (för vem spöar Schumacher runt en bana, eller Top Fuelers rakt fram?...)

NO1 - kan bli besvärligt att spöa en ultima - fast hoppas ni gör det! :)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
frippe99 skrev:
Värstingbil spöar ju värstinghoj, sen att std hojjar är "värstingar" redan original gör ju att de får ett visst försprång så att säga (för vem spöar Schumacher runt en bana, eller Top Fuelers rakt fram?...)

NO1 - kan bli besvärligt att spöa en ultima - fast hoppas ni gör det! :)

Inte jämföra äpplen och päron. En F1 bil kan aldrig jämföras med en motorcykel då motorcykeln inte på något vettigt sätt kan få samma downforce. En radicalbil mot en superbike tycker jag är en sjysst jämförelse.
 

frippe99

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Kramfors
Hoj
R1 crossplane
Chris Ash skrev:
Inte jämföra äpplen och päron. En F1 bil kan aldrig jämföras med en motorcykel då motorcykeln inte på något vettigt sätt kan få samma downforce. En radicalbil mot en superbike tycker jag är en sjysst jämförelse.

Det jag vill ha fram är att 4 hjul är snabbare än 2 - om man lägger upp tillräckligt med pengar, däremot att köpa en hoj + en bil för lika mycket (säg 50000:) så är ju hojjen såklart kvickare.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hardcore skrev:
""Nu får ghostrider och NO1 passa sig i sommar! ""

Skönt med någon som har koll på läget!!! :gnissla

Läs tråden igen så har du förklaringen till varför jag skrev det. Jag har mycket bra koll på läget vad det gäller både bilar och hojar inom sveriges gränser.

För övrigt så lägger vi enr diskutionen nu, hoj är snabbare runt banan än bil, men bil har klart övertag när det svänger hårigt och det var bara det jag ville ha fram. Eller egentligen itne, jag ville bara visa upp ett roligt bygge gjort av en kille med koll på läget då det gäller bilbyggande. Samma kille som byggde Abarthen med R1-motor och även vår PV som finns i min signatur.
Jag hoppas innerligt att team ghostrider spöar GIS som har lyckats gjort en någorlunda bra film på fyra försök jämfört med GH's två grymt bra filmer på två försök.

Så, inga mer sura miner från någon sida då det självklart är trådskaparen som bestämmer i tråden :D
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top