Norrköping!

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Man är borta på lite kallas och så blir det oroligt i ledet direkct, vojne vojne


Gick det bra med er fysiskt?

Vi har kommit överens om att du som har kontakterna ska lirka fram en banövning för de som åker i Nrkp på helgerna - allt för säkerheten. :)
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
:D
Man är borta på lite kallas och så blir det oroligt i ledet direkct, vojne vojne


Gick det bra med er fysiskt?


:va :va
Prioritera fest framför en riktig åktur med grabbarna när vädret var strålande och humöret på topp.
Sköna och slingriga vägar averkades i parti och minut. Vi hade dessutom en del fans utmed banan som gjorde vågen och vinkade glatt åt våra utomordentliga spårval i laglydig hastighet.

@ Robban nr1: Skönt att ni kom hem och det inte gick värre än det gick. Spackla ihop racern så ses vi förhoppningsvis snart igen.

Håller med Ill-k fler fester till FZ då är det torrspår:yoparty
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Tack för idag! Hade väldigt trevligt, men blev lite orolig där ett tag när det kom en hoj och kasade förbi mig. Tur att det gick så pass bra som det gjorde iaf.

Nån som har koll på vad den asgrymma kringelikrokvägen efter Stegeborg heter?
 

Lars Gren

Hym.
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Finspång
Hoj
Ktm 525 Exc SM
Mors alla!
Tack för en trevlig åktur så länge den vara för min del tråkigt det som hände men men sånt är livet.
Jag mår iaf skapligt idag lite ont i nacken men det går säkert över.
Tyvärr så kan man ju inte va med och åka på ett tag nu men ni får ha trevligt iaf på era turer.
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
ajdå, ännu en som gått omkull? hoppas det inte är nåt alvarligt med nacken.
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
hm jo vi blev tyvärr 2st som gick omkull...
Men vi klarade oss bra som sagt, inget värre än lite mörbultat i kroppen dagen efter, både jag och Lars Gren.

@Ringsmiskaren; Ja det blir att kolla över hojen nu o så ses vi självkart på vägen igen.. med mera gas. haha kanske ev. en fireblade och klubben 300 i det backkrönet ;P
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
hm jo vi blev tyvärr 2st som gick omkull...
Men vi klarade oss bra som sagt, inget värre än lite mörbultat i kroppen dagen efter, både jag och Lars Gren.

@Ringsmiskaren; Ja det blir att kolla över hojen nu o så ses vi självkart på vägen igen.. med mera gas. haha kanske ev. en fireblade och klubben 300 i det backkrönet ;P

Körde ni ihop?
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
@Enhjuling; Ja vi åkte tillsammans och Jag och Lars Gren smackade ihop. Jag kom bakom honom in på vägen till Kårtorp.

Sitter i tankarna o lacka hojen Krit vit... vad säger ni om det? skulle det bli snyggt?
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
@Enhjuling; Ja vi åkte tillsammans och Jag och Lars Gren smackade ihop. Jag kom bakom honom in på vägen till Kårtorp.

Sitter i tankarna o lacka hojen Krit vit... vad säger ni om det? skulle det bli snyggt?

ajaj, men det var väl tur i oturen då att det inte gick värre

Vita hojar är snyggt :tummenupp
 

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Aj aj, vad tråkigt som sagt.
Bra att ni är ok alla fall.
Ni får inte köra så fort, gör som jag och ta det lite piano!

:hojcbr
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Jaha, om torsdag är det dags igen för trafiksäkerhetsutbildning på Sviestad. SMHI har lovat 15-20° och sol, men nej, jag skall inte på fest då...

Schnellfahren sa: "Vi har kommit överens om att du som har kontakterna ska lirka fram en banövning för de som åker i Nrkp på helgerna"
Finns det något intresse för en hel eller halvdag på Sviestad nästa år?
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Jaha, om torsdag är det dags igen för trafiksäkerhetsutbildning på Sviestad. SMHI har lovat 15-20° och sol, men nej, jag skall inte på fest då...

Schnellfahren sa: "Vi har kommit överens om att du som har kontakterna ska lirka fram en banövning för de som åker i Nrkp på helgerna"
Finns det något intresse för en hel eller halvdag på Sviestad nästa år?

Japp. Definitivt. Vore kul att åka bana någon gång. Jag har ju inte vågat mig på det än. Alla ni andra kör ju som ni vet vad ni gör. :)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
1. Fan krappar.. Ni får ju inte hålla på att köra på varandra :näsblod .. Då måste man ju tjöra tjiiiiitsnappt för att inte riskera att nån hinner superikapp en jue.. :D

Tur sa Askungen att det gick bra i alla fall. Nya tag med spackelspade och lite vinterrehab så är det full macka i vår istället :tummenupp , det bara regnar nu iaf!


2. Gosh vad sugen jag blir på banåka på tors.. Kommer tom sitta i Linkan och jobba på eftermiddagen och skulle kunna ta hojen ner utan problem.. Men är fan nog för rädd att tabba mig nu när den är till salu och allt.. Få se hur det blir!
 

Snowman89

Guest
Skulle vara riktigt kul att prova på en bankörning. Men hur "snabb" måste man vara för att passa i långsamma gruppen? Kör fazer 600 och har haft den i lördags, dock har jag kört andra cyklar tidigare så jag är inte helt ovan:p
 

wicker

Rookie
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Uppsala samt Norrköping
Hoj
Buell XB9S -03
Frågor ang LM

Moi
Som "nyinflyttad" i Nrkg och aldrig kört på Linköpings bana tidigare har jag ett par frågor efter att ha läst på länken ovan:

1) GoreTex endast i Långsamma gruppen? :confused:

2) Hur pass hårda är dom på bullerkravet, kör Buell och den e ju inte direkt diskret...? :D

Tack på förhand

PS hänger gärna med om någon ska ut o köra någon kväll DS
 

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
Moi
Som "nyinflyttad" i Nrkg och aldrig kört på Linköpings bana tidigare har jag ett par frågor efter att ha läst på länken ovan:

1) GoreTex endast i Långsamma gruppen? :confused:

2) Hur pass hårda är dom på bullerkravet, kör Buell och den e ju inte direkt diskret...? :D

Tack på förhand

PS hänger gärna med om någon ska ut o köra någon kväll DS



....laddad upp till tänderna inför min första bankörning förra gången fick jag vända hem med svansen mellan benen eftersom jag har ett slip-on...:huvet

Och den här gången när jag faktiskt tänkt byta ljuddämpare har jag ryggskott. Undra om det inte är meningen att jag ska köra på Sviestad.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Någon med BE-kort som har möjlighet att hjälpa en stackare med stressmage mot kompensation i helgen?

Har en liten sak (ganska stor, men inte särskilt tung) som måste flyttas på biltransportsläp, och storleken gör att totalvikten skjuter iväg = tungt släp = BE-kort så jag får inte köra.. Kan inte ens fuska för de hyr inte ut den till mig.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
...Hur pass hårda är dom på bullerkravet, kör Buell och den e ju inte direkt diskret...? :D
Näe, diskret var den inte, och hård som flinta va jag :död

Du får hänga på från McOrvars lör-sön kl 12 för lite gatkörning istället så får våra fans utmed vägarna höra lite ljuv musik :tummenupp
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top