Norra Roadracing Sällskapet

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Sedan hade jag fått fel prisuppgift dock till det bättre, banan kostar 3200:- att hyra.

1. RJ
2. Christine
3. Christine kompis 1
4. Christine kompis 2
5. Rikardo
6. Hampus
7. Tomas Selvander

Nu är min hoj körklar, var en jordkabel som trilskades därför startade den inte!
:yoparty
 
Last edited:

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Finns det några som är intresserade av att köra bana nu på fredag den 22:a?


Några speciela krav man måste uppfylla?

Är annars väldigt sugen om man är välkommen med motarden. Är tre st från härnösand som kan vara intresserad 2st ktm 525 och en husqvarna 450.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Har just monterat en ny fjäder på bakdämparen. Denna är avstämd för 85kg istället för den gammla som var för 95kg. Har även meckat med kompinställningarna bak med gott resultat.

Nu står jag faktiskt och velar fram å tillbaka om jag skulle testa å se om jag kan slita sönder ett sånt pirelli sc1-2. Nån som har ett sånt i bra skick så ska jag fundera om det e värt ett försök. 190 är det som gäller i så fall.

/Meckarplutt
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Några speciela krav man måste uppfylla?

Är annars väldigt sugen om man är välkommen med motarden. Är tre st från härnösand som kan vara intresserad 2st ktm 525 och en husqvarna 450.
Det enda krav som finns är ljudkrav, inte låta för mycket! Det finns en db-gräns vid förbipassering men den är olika beroende på vem man frågar. Men har ni originalburk och inte alltför gammal ull i ljuddämparen borde det gå bra. Sedan är det ju bra om man inte har ställt förgasaren alltför snålt, jag tycker det låter mysigt när man släpper gasen och det smäller men alla tycker ju inte som mig...
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Uppdatering av listan!
1. RJ
2. Christine
3. Christine kompis 1
4. Christine kompis 2
5. Rikardo
6. Hampus
7. Tomas Selvander
8. 750-R
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Det enda krav som finns är ljudkrav, inte låta för mycket! Det finns en db-gräns vid förbipassering men den är olika beroende på vem man frågar. Men har ni originalburk och inte alltför gammal ull i ljuddämparen borde det gå bra. Sedan är det ju bra om man inte har ställt förgasaren alltför snålt, jag tycker det låter mysigt när man släpper gasen och det smäller men alla tycker ju inte som mig...


Okej. Sitter acra helsystem på så.. hur mycket får det leva om? :)

Visst är det mittsverigebanan det gäller? Finns väll ingen bana uppöver. ?
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Javisst är det Mittsverige! Vissa säger 95 db och andra 100 db vid förbipassering. Har du någon db-killer att stoppa i ljuddämparen borde det fungera.

Nu har jag betalt banan, gick på 3180 riksdaler! Anledningen till det låga priset är att jag fick felprisuppgift och att de sedan var tvugna att stå sitt kast. M.a.o bra för oss som ska köra! :tummenupp
 

NRS

Belle
Gick med
26 May 2004
Ort
Mellansverige
Hoj
Suka 1000
Ljud på Mittsverigebanan

Hejsan!
Såg att ni funderade på ljudnivån på Mittsverigebanan. Det är 95dB som gäller vid förbifart, mätt på ett avstånd av 10 från mätobjektet, under fullt gaspådrag.
Brukar vara bra att stå och mäta vid inre hörnet på den asfaltficka som är innanför startplattan. Ni ska få låna ljudmätare av "vaktmästaren" när ni hyr anläggningen. Det är en miljöbilaga i hyreskontraktet som ni får, där det ska fyllas i uppgifter om ljudmätningen som ska ske....
Hoppas det klarlade era funderingar.
Ha en fin dag i morgon.
Häls
Per Berglund
NRS

Javisst är det Mittsverige! Vissa säger 95 db och andra 100 db vid förbipassering. Har du någon db-killer att stoppa i ljuddämparen borde det fungera.

Nu har jag betalt banan, gick på 3180 riksdaler! Anledningen till det låga priset är att jag fick felprisuppgift och att de sedan var tvugna att stå sitt kast. M.a.o bra för oss som ska köra! :tummenupp
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Imorgon kommer jag att vara på banan någongång efter kl.8, ni som är anmälda ta med er 400 kr så gör vi upp direkt. Vi har banan till kl.17 men bryter väl en stund innan för att städa upp.
Är det någon som inte är anmäld och vill komma och köra så går det bra.

Har ni frågor så ring mig på 070-689 09 47.

Vi syns!
/Roger
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Uppdatering av listan! Kommer med motarderna vi får väll se hur det går med ljudet. :)
1. RJ
2. Christine
3. Christine kompis 1
4. Christine kompis 2
5. Rikardo
6. Hampus
7. Tomas Selvander
8. 750-R
9. Edholm
10. Edholm
11. Gustavsson
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Då är det tisdag och träning, vilka kommer?

Pratades lite i depån förra tisdagen om att försöka få tillstånd att komma i gång att träna redan kl 17.00.

Ringde och kollade upp den möjligheten i dag och det går tyvärr inte pga kommunens bestämmelser.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Liten träningsrapport från gelleråsen.

Ligger här i bussen å är lite pissnödig. Hampus har druckit 9 öl (6.0) :fyllisar och ligger i bussen brevid.

Vi återkommer mer info imorgon.

Go natt
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Träningsrapport del 2.

Jag kraschade på andra passet. Hampus har druckit 9st 6.0 igen. Nu ska vi sova igen.

Go natt
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top