Nordea kan s... k.k

Lee.friedlander

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Ort
saxtorp
Hoj
ducati superbike 848 KTM 625smc
Uppmanar alla som har NORDEA att bytta bank.
Hur fan kan det vara så att man inte kan sätt in EGNA pengar på sitt EGNA konto på sin "EGNA" bank efter kl 13:00???? hur fan e det möjligt,helst av allt skulle jag inta vilja ha nån bank överhuvettaget.....Jag menar dom tjänar pengar på att du e kund hos dom men man kan inte använda banken som det e tänkta som att den ska fungera..Hur då??...Jo penga-hantering,nä för det kan dom inte efter kl13:00,av nån jävla anledning.
Fan ska jag då med banken att göra."Uppmanara" alla att "råna" Nordea,men gör det då innan kl 13:00 annars blir det inga slantar.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
för att inte tala om alla deras "systemunderhåll" där dom helt utan att förvarna stänger av både bankkorten och uttagsautomaterna och lämnar mej ståendes på ICA med en full kasse mat och inga stålar.

Jag har länge tänkt att byta faktiskt.
Förslag på en bättre bank?
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Sluta gnäll!!!!! Swedbank skit fan jävla banken kan man inte sätta in pengar på oavsätt tid :SKITBANK
 

Lee.friedlander

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Ort
saxtorp
Hoj
ducati superbike 848 KTM 625smc
för att inte tala om alla deras "systemunderhåll" där dom helt utan att förvarna stänger av både bankkorten och uttagsautomaterna och lämnar mej ståendes på ICA med en full kasse mat och inga stålar.

Jag har länge tänkt att byta faktiskt.
Förslag på en bättre bank?

Ja mitt föreslag e att inte ha nån bank allas men nu går inte detta i detta avlånga smala land,tyvärr. ja hoppa över till Handelsbanken för det ska nog jag, å då har dom förlorat två kunder p.g.a att jag inte kunde sätta in pengar efter kl13:00, å blir det så,så ska jag personligen skicka ett mail till nordea att dom just nu har förlorat två kunder p.g.a detta :yoparty

Ja och dessutom står där på deras dörr innan an går in i banken att dom råder en att ta ut pengar på ICA eller COOP,max belopp 2000.
Hur fan tänker dom.
Om 10år finns inte banken mer förutom i cyberspace.
 
Last edited:

Str3 R

Guest
Jag har SEB sen 1987 och har aldrig haft problem en enda gång. Funkar klockrent, enkelt att hantera kontot på internet med betalningar, överföringar etc. Alltid öppet, man kan ringa dygnet runt och få hjälp om man behöver. Läs gärna på länken nedan, du kan ju alltid kolla och se om det kanske kan vara en bank för dig. Lycka till och hoppas det går bra att hitta en bank som du gillar. :)

» Länk
 

Lee.friedlander

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Ort
saxtorp
Hoj
ducati superbike 848 KTM 625smc
Jo så funkar min bnk med, på nätet, men hur bra funkar den när det gäller IRL som dom säger.......????
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Jag satte in en större summa pengar efter kl 13.00 på Nordea för en vecka sedan. :va
Det var i Hbg..
 

Lee.friedlander

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Ort
saxtorp
Hoj
ducati superbike 848 KTM 625smc
Jag satte in en större summa pengar efter kl 13.00 på Nordea för en vecka sedan. :va
Det var i Hbg..

Yes hon sa det med att jag fick åka till hbg,men då fråga jag hena om jag fick låna hennes bil,men hon åkte kolektivt......men nu bor jag heller inte i hbg, så va fan ska jag där å göra,finns ju redan en nordea baank i LA,men nä den funkar ju inte...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Yes hon sa det med att jag fick åka till hbg,men då fråga jag hena om jag fick låna hennes bil,men hon åkte kolektivt......men nu bor jag heller inte i hbg, så va fan ska jag där å göra,finns ju redan en nordea baank i LA,men nä den funkar ju inte...

Haha skönt om ICA skulle börja med det.
"Nä tyvärr mjölk säljer vi inte här efter 14 men om du åker 3 mil till en annan ICA så fixar dom det."

Tycker alltid bankerna haft väldigt konstiga tider.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
www.nordeasanningen.se :tummenupp

Nordea är den sämsta storbanken i Sverige på fondförvaltning. I alla fall från kundens perspektiv. Det visar en ny genomgång av SVT.

I gårdagens Rapport-sändning visades ett inslag som informerade om att det går bra för banken. 33 miljarder i vinst förra året.

Men lika bra har det inte gått för kunderna.

Enligt Morningstar har Nordea en snittranking för sina fonder på 67, där 1 är bäst och 100 sämst. Nordeas tionde största fond Spektra har det sämsta möjliga betyget 100.

Handelsbanken, Swedbank och SEB hamnar på genomsnittsnivå jämfört med andra europeiska fonder. Nordea ligger klart under snittet.

SVT har vidare granskat Nordeas fonder. Sex av tio fonder visar minus efter tio år.

”Nordeas intäkter från fondavgifter och provision har ökat rejält under sammat tid, närmare 20 miljarder kronor. Så även kunder som har förlorat pengar är en bra affär – för banken”, låter det i inslaget.

Enligt SVT har Nordeas fond Spektra gått upp två procent på tio år, 30 procentenheter sämre än sitt jämförelseindex. Fonden förvaltar 4,2 miljarder kronor.

Nio av tio av Nordeas populära så kallade generationsfonder har gått back de senaste tio åren. Det kan jämföras med Stockholmsbörsens totalavkastning, som de senaste tio åren, gått plus 86 procent.
 

Str3 R

Guest
Jo så funkar min bnk med, på nätet, men hur bra funkar den när det gäller IRL som dom säger.......????

Vanliga banköppettider som vanligt (öppen till kl 15, tror de har öppet lite längre på torsdagar men är inte säker), men alltid lika trevliga när man väl är i banken. Jag har alltid blivit bra bemött hos dem de få gånger jag behövt besöka dem.

Jag hade också Nordea dåvarande Nordbanken förut. Mitt konto stämde aldrig, rätt som det var saknades det allt från 100 kr upp till 500 kr för att sen en annan månad dyka upp på kontot. Jag hade även ett banklån hos dem, skulle dras prick kl 00:00 och nån sekund över direkt när det var dags för dragning från kontot. Det funkade bra – första året – för att sen dyka upp kravbrev att jag låg efter med betalningen.

Åkte dit och frågade hur jag kan hamna efter då det alltid dragits från kontot enligt alla kontoutdrag som jag visade upp, de hade inga svar men efter var jag. Så jag satte in den där 500-ingen jag ska ha legat efter för att komma ikapp. Fick till svar att då var jag ikapp betalningen.

Månaden efter var det samma visa igen, pengar drogs från kontot och ett nytt kravbrev kom på att jag låg efter betalningen.

Så jag for dit igen, skällde ut dem och bad att få prata med bankchefen. Nej han kan inte, han är upptagen, sa man. Så jag hotade med kronofogden och sa att han går det i alla fall att prata med och komma till en lösning.

Ett år efter blev jag kallad till kronofogden, la fram varför jag satt där hos honom, att rätt ska vara rätt och visst ska de få sina pengar men den rätta summan, inte dubbelt upp. Det första han sa var:
Du är inte den första som kommer hit angående Nordbanken och råkat ut för det här, fler har haft precis samma problem och upplevelser som du. Gissa om det kändes som en bekräftelse!

Det var alltså ett system banken satt igång. Än i dag 22 år senare, är jag enligt deras register en storbedragare och bandit. :rolleyes:
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Jag kör med ICA-banken som huvudbank sen många år.
Insättningar o uttag kan man göra nästa dygnet runt i alla ICA affärer o deras internetbank fungerar klockrent.

Sen har jag även SEB, Nordea, HB som sekundära banker för att utnyttja deras respektive bästa tjänster.

SEB för "vanliga" banktjänster som komplement till ICA.
Nordea för internationell aktiehandel.
HB för huslånet.

Thats my solution.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Läste en insändare i DN Sthlm, där en tant var förbannad eftersom hon fick 5 tepåsar i kuvert som kompensation från Nordea efter nått som hade hänt. :Bugar
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Läste en insändare i DN Sthlm, där en tant var förbannad eftersom hon fick 5 tepåsar i kuvert som kompensation från Nordea efter nått som hade hänt. :Bugar

Jo, nordea har ju lite klent med flis, de har ju "rasat" och tjänade bara ca 60 milj/dag i rörelsevinst de senaste kvartalet(elelr sådär 5,2 miljarder på 3månader). Snart är de urfattiga :rolleyes:
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top