Noobfråga ang start, zx6r -98

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Linköping och Kamala(thailand,phuket)
Hoj
Ute efter nytt.
Jag behöver använda choken(stavning?) i princip varenda gång jag ska starta hojen, oavsett om det är varmt ute och det endast var ett par timmar sedan jag var ute och åkte måste jag alltid använda choken. Ska det vara så? Min andra hoj(er5 -03) startade idag utan chok efter att ha stått i 5 dagar.

Kan nämna att zx6an ibland dör den första stunden när jag åker, oftast när jag varvat på ganska bra och sedan släpper av på gasen.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Behovet av choke styrs ju inte enbart av utetemp, och har hojen stått några timmar så är den ju kall igen. Jag tycker det låter ganska så normalt. Vissa hojar är helt enkelt grinigare med choke än andra.
 

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Linköping och Kamala(thailand,phuket)
Hoj
Ute efter nytt.
Behovet av choke styrs ju inte enbart av utetemp, och har hojen stått några timmar så är den ju kall igen. Jag tycker det låter ganska så normalt. Vissa hojar är helt enkelt grinigare med choke än andra.

okej tack, jag är en nybörjare på hojar (änsålänge) så lika bra fråga istället för att oroa sig för något som är normalt.

Det andra har du någon aning om vad det kan bero på? Kör jag för hårt innan motorn blivit varm kanske?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top