Ninja tråden

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
H-D


Till er alla som kör zx10...
Har ni kört 600 innan så man kan höra lite komments om hur lätt/svår 10an är att lägga manövrera på en kurvig väg?

Tycker att 636an är helt underbar när det gäller smidighet. Som fastklistrad vid vägen, behöver inte hålla på att brottas det minsta, räcker med lite motstyrning så går den in i kurvorna hur fint som helst.


Jag körde R6 förra sommaren, och kör zx10r nu.
R6:an är upplevde jag som något smidigare (och mindre) än 10:an. Men 10:an är ändå jävligt smidig och lättkörd, skön att köra helt enkelt.
Största skillnaden är helt klart motoreffekten, som jag bäst kan beskriva som brutal på kawan.
Första gången jag testade zx10:an ordentligt, höll jag på att skita ner mig och garva mig harmynt på samma gång:näsblod :D Otroligt bra drag genom hela registret.

Har du ingen möjlighet att provköra innan ev köp?

Är det förresten någon här som har Power commander på sin 10:a.
Jag undrar om det kommer att duga med en map som jag laddar ner från pc, eller om jag borde lämna in till proffsen för justering?
Jag menar, blir det bättre än original med enbart nerladdad map?

Jag har Akra slipon, och ska sätta in ett öppnare luftfilter.

Hur är era erfarenheter av Power commander?


Och ni.... släng nu in lite bilder på era hojar:tummenupp
 
Last edited:

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Får jag tillhöra eran familj också? Hoppas det :)

Här kommer i alla fall en bild
 

Bifogat

  • mindre.JPG
    mindre.JPG
    119.1 KB · Visningar: 126

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Är det förresten någon här som har Power commander på sin 10:a.
Jag undrar om det kommer att duga med en map som jag laddar ner från pc, eller om jag borde lämna in till proffsen för justering?
Jag menar, blir det bättre än original med enbart nerladdad map?

Jag har Akra slipon, och ska sätta in ett öppnare luftfilter.

Hur är era erfarenheter av Power commander?


Och ni.... släng nu in lite bilder på era hojar:tummenupp


En 10:a är en hoj som alla andra och ska du köpa PC så se till att bänka så det blir ordentligt gjort. Har ingen PC på min hoj men hade det på min förra gsxr 750 och det gjorde en väldig skillnad efter en bänkning, innan dess så märkte jag inte ens av PC:n.

Kort sagt så tycker jag att det är att slänga pengar i sjön om du inte bänkar hojen :tummenupp.

Bilder på min hoj finns i mitt garage ;).
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Tuuuuuuuuuuung tråd detta!!!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
literhojjar är fusk ;) Min stackars zx-9a har snart passerat 5000 mil...numera är den kittad med undertail, den ska bytas tilll nån med bättre passform, stålspunna slangar, miniblinkers, doublebubble glas... O givetvis ett Yoshi halvsystem ;) Har ett par ställbara fotpinnar liggandes som skall på när jag hittar en lämplig bromspump.

Känns som effekten räcker gott med bara 144hk... men det är en ruskig skillnad med Yoshi burken..
 

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Jag hade en ZX6R från -97 och hade inga problem att få upp den.
Kör på ettan, runt 7000varv och sen peta till med kopplingen samtidigt som du ger en massa gas så får du se att det lyfter även för dig :tummenupp

Till er alla som kör zx10...
Har ni kört 600 innan så man kan höra lite komments om hur lätt/svår 10an är att lägga manövrera på en kurvig väg?

Tycker att 636an är helt underbar när det gäller smidighet. Som fastklistrad vid vägen, behöver inte hålla på att brottas det minsta, räcker med lite motstyrning så går den in i kurvorna hur fint som helst.

Tackar ska testa detta imorgon på en avskild väg..... :tummenupp
Vill ju inte göra bort mig inför en massa folk.... Hör av mig hur det har gått..
 

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Kanontråd! :tummenupp Själv har jag kn-filter och akra-slipon med pc III.
Körd i bänk och fungerar klockrent! Flinet sitter klistrat på läpparna så fort man åker! :yoparty
 

bertilsson_

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Hillared
Hoj
zx9r -98
Tjenare, jag har en zx9r grön och fin. :) Till min glada överaskning så står det i mitt föräkringsbrev att jag har en "zx9c -ej sportmodell" vilket gör att jag får en betydligt mindre chock när jag ska betala till föräkrningsbolaget. Nån som vet vad det är för skilland på en zx9r och en zx9c? Nu har jag inte reggbeviset här men jag är rätt övertygad om att jag har en r-hoj. ;D
 

maxx

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
zx6rr
Har också en zx9r -98 och står samma i mitt försäkringspapper. Bara att tacka och ta emot.
 
Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Kan framföra min åsikt om 10:an.. Köpte min i vintras så jag är fortafarande rätt grön på den. Trivs iaf. enormt med hojen, motorn är STÖRD!! jävlar vad den går..:yoparty tycker även chassi och styrning funkar bra, väldigt lättkörd och smidig och enkel att bryta ner. Stabil som fan i högfartskörning, det läckraste är väl ändå att den lyfter på framhjulet på de tre första växlarna.. underbart. Det enda negativa jag kan komma på är vad jag kan tycka en väl hög utväxling.. /olle

får väll hålla med.... har kört me den här galningen, så ja kan intyga det han pratar om... = ) har en 05a som enligt många klassas som den mest våldsamma, den är våldsam. känns som man får vara mycket inbiten och duktig racer förare innan den hojen inte kan leverera det man önskar-...
 

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
H-D
Nu har jag monterat min nyinförskaffade pc3.
Jag laddade in en map som stämmer med mina spec. Resultatet blev helt ok:tummenupp
Känns som att den blev "rappare", och svarar bättre/snabbare på gasen

Hur är det att prova olika mappar? jag menar, kan det vara skadligt för motorn? Skulle vara kul att testa ett par olika, för att se vilken som passar bäst

Jag går i funderingarna att lämna in den för justering i bänk. Just nu har jag inte råd med det, om jag inte offrar familjens semesterkassa :rolleyes: , så det får isf bli till hösten
 

Ölärgott

...men farligt om man dricker för lite
Gick med
27 May 2007
Ort
Göteborg/Lidköping
Hoj
ZX-9R -98
Tjenare, jag har en zx9r grön och fin. :) Till min glada överaskning så står det i mitt föräkringsbrev att jag har en "zx9c -ej sportmodell" vilket gör att jag får en betydligt mindre chock när jag ska betala till föräkrningsbolaget. Nån som vet vad det är för skilland på en zx9r och en zx9c? Nu har jag inte reggbeviset här men jag är rätt övertygad om att jag har en r-hoj. ;D

Skulle tro att de har blandat ihop det lite,

ZX-9R från 1994-1997 = ZX 900B
ZX-9R från 1998-1999 = ZX 900C
ZX-9R från 2000-2001 = ZX 900E
ZX-9R från 2002-2004 = ZX 900F

misstänker att du har en 98 eller 99:a och de har bytt ut R:et mot C:et, och därför inte tror att det är en sporthoj, men det är bara att tacka och ta emot :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Blir det en ZX-8R då?

Jag har alla balla ninjor :p
 

Colinabo

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
På landet söder om Gävle
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
Ni som åker ZX9 94-97:

Hur högt går era temp.mätare upp när ni kör "normal" landsvägskörning? Min kommer bara precis upp i underkant på normalområdet, men eftersom den gjort så ända sedan den var ny så har jag inte brytt mig.

Nu lånade jag en liknande hoj och upptäckte att den tempmätaren stod ungefär i mitten på normalområdet, något som min bara kommer upp i vid typ stadskörning.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Men inte den ballaste?:D (10:an)


Den är inte den finaste direkt tyvärr - annars hade jag nog haft den.
Har aldrig provat en, men det kommer kanske. Fast den är inte snygg...
Lägger hellre pengarna på en 1198R :banana
 

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
Ni som åker ZX9 94-97:

Hur högt går era temp.mätare upp när ni kör "normal" landsvägskörning? Min kommer bara precis upp i underkant på normalområdet, men eftersom den gjort så ända sedan den var ny så har jag inte brytt mig.

Nu lånade jag en liknande hoj och upptäckte att den tempmätaren stod ungefär i mitten på normalområdet, något som min bara kommer upp i vid typ stadskörning.


min e precis likadan har en zx6r -95.
trodde också det var konstigt men har inte brytt mig :D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top