Nilax

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Tack för en väldigt fin minnesstund anordnat av Ninja Riders... fint att även Nisses fina son Ruben togs med. Otroligt kämpigt för honom men jag tror han uppskattade att få se platsen och även känna stödet från oss alla. Otroligt sorgligt situation han befinner sig i som precis mist sin pappa. Jag önskar vi kan slippa sånt här framöver...
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Kände inte dig Nilax men jag har på en kort tid läst genom alla dina trådar och inlägg.
Du verkade vara en riktigt hygglig kille med ett stort motorcykel intresse.
Vi ses i mc-riket om ett tag.
Håll utkik efter en lång mörk kille med dalmål.
RIP
 

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Kungsholmen Stockholm
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Tog en kvällsrepa igår norrut, och kom på att många av dessa vägar lärde jag känna just via Nilax när jag själv började köra hoj tillsammans med andra SH:are. Åkte tillbaks mot stan via olycksplatsen i Rosersberg, stannade till en stund för att skänka en tanke, kommer ej glömma den härliga humor som Nilax hade och de gemensamma körningar från flera år bakåt i tiden. RIP
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Men du... Jag vet inte hur man skriver sånt här så jag skiter nog i det. Men jag kollade lite på mina bilder i telefonen. Jag tycker några av dem är så mitt i prick så jag delar dem. Kram på dig stolle!

IMG_0055.jpg
Fin bild på er, era smygisar.

IMG_0218.jpg
"Någon" hade fyllt på olja så det flödade över, självklart hjälpte du till att fixa det.

IMG_0418.jpg
En av alla glassar vi svullat efter en sväng på din alldeles egna bana.

Alla dom här bilderna är så du, Nilax. Bussig. Rolig. Varm. Okomplicerad.
Tack för allt. Vi ses.
//Busan
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är riktigt obehagligt att bli påmind om hur flyktig våran tillvaro är. :( Träffade heller inte Nilax i det verkliga livet, men det gör det inte mindre eländigt för det.

Vila i frid, må gummit aldrig dras med touringplattor, och att glassarna inte ser till att stället blir trängre där du kör nu.
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Men herre,herregud Nisse..... inte DU också!! Loggade just in här för första gången på evigheter och möts av den här nyheten.. Vi pratade ju med varann för bara någon vecka sedan! Tänkte på dig senast idag! Jag är helt chockad.. vem ska jag nu bjuda på paj och snacka skit med?? Du älskade mina katter också och frågade alltid hur de mådde när du ringde. Herregud, hur kan detta hända just DIG? En av de finaste människor jag känt! Varför har ingen berättat? :gråta:gråta:gråta:gråta:gråta
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Tack Jerker för att du ringde och berättade lite mer om vad som hänt.. kan fortfarande inte fatta det här.. Nisse, du skulle ju låna mitt hojsläp i sommar och jag skulle ju köpa ny hoj.. Tänkte på dig senast idag när jag hämtade ved, du har snickrat dörrarna till min vedbod, när jag stod där visste jag inte det ofattbara..

Letade upp en icke hojrelaterad bild på dig när du sitter i min soffa som visar att alla tyckte om dig, människor som djur!
Fan, fan, fan att jag var så usel på att höra av mig på senare tid, du slutade aldrig att ringa då och då och fråga hur jag mådde trots det.. 547685_10151002847165719_577225736_n.jpg
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Tog en kvällsrepa igår norrut, och kom på att många av dessa vägar lärde jag känna just via Nilax när jag själv började köra hoj tillsammans med andra SH:are. Åkte tillbaks mot stan via olycksplatsen i Rosersberg, stannade till en stund för att skänka en tanke, kommer ej glömma den härliga humor som Nilax hade och de gemensamma körningar från flera år bakåt i tiden. RIP

Bra talat M!

Kan inte låta bli att skriva ett inlägg till!

Minns också alla turer sedan flera år tillbaka som vi gjorde med dig Nisse och
alla nya vägar du visade oss!
Det var alltid lika inspirerande att åka som tvåa efter dig och följa dig
i din perfekta rytmiska körstil där allting bara flöt på!

Kör så det ryker på dom himmelska vägarna och må så gott där uppe!
 

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Ort
1köping
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Nilax, det var tufft som sjutton att få de tråkiga nyheterna i onsdags kväll.
Vi har ju setts å pratats vid en hel del, och du fattas mig. Shaz saknar dig han med och allt godis som du alltid tryckte i honom. Livet blir inte alltid på det sättet som man funderar på att det ska bli, men du är en go å glad gubbe med ett stort hjärta och en brunn av energi. Nu får du hålla däcken varma och skoja med de andra vännerna där du är nu. Vi ses vid ett senare tillfälle, kram.
Sov gott
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Va någon som gled in på Rosen idag med liknande skinnställ och jag hajade till och undrade va i hela fridens namn du gjorde på en svart hoj!Innan tankarna kom ikapp och jag insåg den bittra overkliga sanningen.

Du är oss saknad!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Fy fan va tråkigt! Du kommer vara saknad Vila i fred!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag kände honom inte, men det är hemskt oavsett vem som går bort på det här sättet.

Jag får mig alltid en rejäl tankeställare när jag läser sånt här, ungefär som när man varit nära en incident i trafiken.
Man blir rejält omskakad och skärper till sig i en vecka eller tre, sen slappnar man av igen.
Ta er i kragen allihopa därute. Det räcker inte att ha koll på sin egen körning utan mottrafikanternas också.

Ibland är det nästan tur man inte hinner köra så mycket nuförtiden. Vem vet, det kanske har räddat livet på mig.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Är det någon som vet när begravningen blir?

Japp...:(

Begravningen är 21 juni kl 13 i Norra kapellet, norra Haga. Ingen begravningsklädsel.

Tror det var annons i SvD söndagen den 3/6...

Det är någon minnesstund efteråt också, med fika, men jag vet inte hur öppen den är. Tror Maud har en del kontakt med familjen...
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Fick tyvärr aldrig tillfälle att lära känna dig i verkligheten men har alltid sett fram emot dina inlägg här på SH.
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Nilax begravning

Nilax kommer att begravas den 21 juni kl. 13.00 i Norra kapellet. Alla är välkomna att delta i ett sista farväl. Annonsen stod att läsa i söndags i Svenska Dagbladet.

De som känner en närmare bekantskap med Nilax är välkomna på minnesstunden efter. PMa mig om du vill delta i minnesstunden senast den 10 juni så vidarebefordrar jag till familjen. De ser gärna att man berättar något minnesvärt om Nisse då.

Valfri klädsel. Sorgeklädsel undanbedes. Istället för blommor så tänk gärna på Cancer- och Trafikskadades riksförbund pg 90 02 06 -4.
 

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Södra sidan
Hoj
Kronan Cykel
Vila i frid. Kände inte Nilax, men när man läser sånt här så tänker man till en extra gång.

Hade sett den där bogesundstråden för nån vecka sen och log lite åt den, nån vecka senare ser man att det är samma person som omkommit, och ändå verkar vara vass på att köra och har mycket erfarenhet... Det gäller att tänka till en o två gånger extra därute i trafiken.
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Jag kände dig dessvärre inte nilax, jag önskar jag gjorde.
Men jag har fått många skrattanfall när jag har läst dina konstiga trådar och inlägg här på forat.

Vila i frid // Jonas S
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top