Nicky Hayden's bröder kör Kawasaki i AMA SBK nästa år

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gbg
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
"He was going so slow in the corners it made me want to puke."
Mat Mladin om John Koscinski

jag började faktiskt skratta högt för mig själv på jobbet när jag läste detta citat. Killen som han uttalar sig om har ju faktiskt varit världsmästare i superbike och han kunde pina 250cc värre än de flesta.

(tiden som han kört runt anderstorp på är ganska imponerande)

ps var får du alla dina roliga citat ifrån? ds
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Fan vad trist att det ska hånas bara för hånandets skull, Goodstuff missar sällan ett tillfälle att klämma till mig trots (eller just för?) att vi aldrig träffats IRL.

Det är väl bra om fler satsar så att det förhoppningsvis blir jämnare i toppen oavsett vem det är, för min del hade det gått lika bra med Zündapp. Alla mästerskap är ju förstörda av runaways - Alonso i F1, Rossi i MotoGP, Mladin i AMA SBK.
 

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Old School ZX900R-A2
Neutral skrev:
Det är väl bra om fler satsar så att det förhoppningsvis blir jämnare i toppen oavsett vem det är, för min del hade det gått lika bra med Zündapp. Alla mästerskap är ju förstörda av runaways - Alonso i F1, Rossi i MotoGP, Mladin i AMA SBK.
Kan bara hålla med, jämnare racing gynnar alla. Inte minst vi som tittar på och drömmer om att kunna köra endast en gnutta som de på banan. :tummenupp
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Chris Ash skrev:
Med det förarmaterialet lär de inte rå på honom 2006 heller.

Kanske inte rå på Mladin, men så jäkla skitdåligt lär det väl inte vara... Tommy har ju slutat topp tre i Supersport dom senaste 3 åren (2:a, 3:a, och 1:a) och ligger väl 4:a i sammandragen just nu. Lillebrorsan körde ju både Supersport och Superstock förra året. Slutade ju 2:a totalt efter brorsan i Supersport, och sammanlagd 4:a i Superstock.
Klart grabbarnna har kapacitet att vinna race...
Hoppas bara dom får ordning på Kawwan...
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RS250RR skrev:
"He was going so slow in the corners it made me want to puke."
Mat Mladin om John Koscinski

jag började faktiskt skratta högt för mig själv på jobbet när jag läste detta citat. Killen som han uttalar sig om har ju faktiskt varit världsmästare i superbike och han kunde pina 250cc värre än de flesta.

(tiden som han kört runt anderstorp på är ganska imponerande)

ps var får du alla dina roliga citat ifrån? ds
Det var ett citat jag hittade i en gammal Motorcycle Racer jag läste här omkvällen, Mladin är ju en citatmaskin utan dess like. Just dett avar när Koscinski kom tillbaka och körde AMA igen i slutet på 90 talet, utan större framgång.
Hans tid runt Anderstorp med den tidens däck är helt sjuk. :3freak
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Fan vad trist att det ska hånas bara för hånandets skull, Goodstuff missar sällan ett tillfälle att klämma till mig trots (eller just för?) att vi aldrig träffats IRL.
Ja, speciellt som du är en trevlig och kunnig kille som iaf jag gillar att träffa och prata med på bandagarna :tummenupp
(Fan vad gay det lät :D )

Att jämna till toppen är alltid bra enligt mig och jag tycker tex att det är kanon att Corser inte har fått vinna gång på gång den senaste tiden.
Vi får hålla tummarna för att de andra hinner ifatt Suzuki i USA också.

Är det stora skillnader på reglementen i AMA och WSBK?

Goodstuff skrev:
Hans tid runt Anderstorp med den tidens däck är helt sjuk. :3freak
Vad körde han för hoj och vad var tiden?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
Fan vad trist att det ska hånas bara för hånandets skull, Goodstuff missar sällan ett tillfälle att klämma till mig trots (eller just för?) att vi aldrig träffats IRL.

Det är väl bra om fler satsar så att det förhoppningsvis blir jämnare i toppen oavsett vem det är, för min del hade det gått lika bra med Zündapp. Alla mästerskap är ju förstörda av runaways - Alonso i F1, Rossi i MotoGP, Mladin i AMA SBK.
Inget ont om satsningen eller att det är bra med tightare topp. PM om resten.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Yamaha YZR250 1990 och 1.34.8, fast han fick stryk i racet.
ny-yzr250a1990.jpg
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Hur stark/snabb var en sådan jämfört med de 250 som de snabbaste i 250-SM kör i dag?

1990... med tanke på vad 500:eek:rna låg på skulle tippa på cirka 90 hästar på bakhjulet.

Den är för övrigt hysteriskt snygg. Nordgren har en sån...lyllo han...
 

MC Doktorn

Guest
Lite OT men banans snabbaste varv har Niki Lauda satte banans varvrekord med ruggiga 1.24,836 i fläktbilen (Brabham BT46-Alfa Romeo) som senare förbjöds detta skedde 1978.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jonny K´s varvtid är väl 250cc varvrekord.
absoluta varvrekordet för två hjul har Kevin Schwantz (självklart) 1,29
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top