Ni med robotgräsklippare - är ni nöjda?

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
´Är den svart så har transformatorn säkert gått .Även kortet i laddstationen brukar gå vid nedslag .Och har du riktig otur och klipparen var på laddning när det hände så kan kortet i den med gått sönder
:hihi Klipparen står och letar slingsignal annars hade nog hemförsäkringen kollats över vad det gäller sånt
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
:) Var ju inte sånt tråden handla om men ja jag är nöjd men felfritt har det inte varit sen 2016 , bytt två hjulmotorer a 2200 st en klippmotor a 1000, lager knivtallrik ,några hjullager och i år fick halva begränsningskabeln 250 meter (runt 1000+300 för markspikar)bytas då höljet tydligen äts av uv-ljus och nu var det sprött så jag bytte ungefär halva slingan nu och tar resten nästa år lika bra när det börjar varna om svag signal
Och nu en transformator och kretskort cirkus 3000 men pengar är runda och ska väl rulla :) Men det känns som ett snitt på nästan 2000 i delar per år förutom knivar på dom fem år den klippt
 
Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
:) Var ju inte sånt tråden handla om men ja jag är nöjd men felfritt har det inte varit sen 2016 , bytt två hjulmotorer a 2200 st en klippmotor a 1000, lager knivtallrik ,några hjullager och i år fick halva begränsningskabeln 250 meter (runt 1000+300 för markspikar)bytas då höljet tydligen äts av uv-ljus och nu var det sprött så jag bytte ungefär halva slingan nu och tar resten nästa år lika bra när det börjar varna om svag signal
Och nu en transformator och kretskort cirkus 3000 men pengar är runda och ska väl rulla :) Men det känns som ett snitt på nästan 2000 i delar per år förutom knivar på dom fem år den klippt
Installerade med 2016 däromkring var tydligen originalkabeln kass förutom höljet så är den av aluminium som knappt tål nån rörelse .Jag installerade dock en äldre 230 och där har det inte varit så mycket som behövts bytas bara lite kullager och batterier samt nån brytare
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Har en Automower 430X och får tips i appen om ”Vädertimer-funktionen”.
Är det ngn som använder det?
Bajs eller godis?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Har bara kört min Landxcape LX835 i ett par timmar, men den verkar lyda avgränsningarna och bete sig precis som den ska. Grova hjul med bra bett o stöldskydd o regnsensor.
Fått bra betyg, o enkel - tryck START och sen OK så kör den. Vill man så ställer man in klipparea och tid, eller så kör den konstant o laddar vartefter.
Inga konstigheter alls. (o billigare än 6000 SEK).
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
är worx skit? ser en begagnad för 2000kr....har tre områden som jag klipper och den skulle nog funka i stugan som ligger intill min bostadsfastighet.

Jag har kommit fram till att jag behöver minst tre stycken robotgräsklippare för att ta det jag behöver klippa.....och då räknar jag ändå att jag lejer grannen för att ta ner ängen.
 

Raderad medlem 51742

Guest
är worx skit? ser en begagnad för 2000kr....har tre områden som jag klipper och den skulle nog funka i stugan som ligger intill min bostadsfastighet.

Jag har kommit fram till att jag behöver minst tre stycken robotgräsklippare för att ta det jag behöver klippa.....och då räknar jag ändå att jag lejer grannen för att ta ner ängen.
Worx har många olika modeller och även diverse olika tillägsmoduler att köpa till, så svårt att ge ett generellt utlåtande, men jag har en Landroid L1000 utan några extra tilläggsmoduler som jag är hyfsat nöjd med. Har en ca 400 kvm gräsmatta som är rätt svår då det är en kuperad naturtomt med många konstiga lutningar och passager.

Det går inte helt felfritt ännu, utan den fastnar emellanåt vid en handfull väldigt specifika problemställen som jag successivt håller på att arbeta bort. Går alltså ännu inte att lämna den i en vecka och tro att allt löper problemfritt, men jag hoppas komma dit. Det som framför allt är problematiskt är tighta vändningar i sneda nedförslut, i synnerhet när det är blött ute. Har även en brant uppförsbacke där den kan stå och slira och gräva ner sig med hjulet när den följer begränsningskabeln hem om det är fuktigt.

Dessa problem löser jag med att justera begränsningskabeln, jämna till gräsmattan där det behövs eller lägga ut hybridgräs vid de allra mest besvärliga partierna för att säkerställa att hjulen får grepp vid kombinationen fukt/lutning.

Bortsett från detta tycker jag allt annat funkar klockrent och över förväntan med tanke på förutsättningarna.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
är worx skit? ser en begagnad för 2000kr....har tre områden som jag klipper och den skulle nog funka i stugan som ligger intill min bostadsfastighet.

Jag har kommit fram till att jag behöver minst tre stycken robotgräsklippare för att ta det jag behöver klippa.....och då räknar jag ändå att jag lejer grannen för att ta ner ängen.
Jag köpte en husqvarna för ca 10 år sen o två grannar köpte worx. I år köpte grannarna nya klippare och jag kör på med min gamla husqvarna
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Köpte Luba 5000 vid lanseringen i maj. Helt klart en uppgradering från tidigare Husqvarna 450. Bonus att man kan få ränder på gräsmattan i valfri vinkel samt att man slipper den satans tråden. Köp köp köp.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag är nöjd med min Worx.
Fast behöver då o då justera avgränsningskabeln när buskarna ökat i omfång.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag är jävligt nöjd med min. Den gör ett bra jobb modell Linköping 1980 den har ingen appstyrning. Men den kan laga mat, städa, diska, både tömma och sätta in i diskmaskinen, tvätta och en massa andra saker
Ingen appstyrning? Gör den inte det du säger åt den om du skriver kommandon på messenger eller valfri annan kommunikationsapp? Antingen har du dresserat den illa, eller så är den defekt och då får du väl felanmäla hos tillverkaren eller nåt... :hihi
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top