Ngn i Umeå som inte är glad idag?

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
va faan... :fatta!
glad att det gick bra för dig i alla fall! den här tråden kunde ju lika gärna blivit en "En död i mc-olycka" eller "Tre döda i mc-olycka", som folk satt och läste och hoppades att de inte kände personen ifråga. :(
låter som du fått dig en liten funderare i alla fall :tummenupp ...hoppas du har råd med böterna så du kan fortsätta åka i alla fall, när du nu får tillbaka lappen... Hur feta böter kan man få egentligen? lite nyfiken...
 

Gabor

Guest
:lol :lol jag ska sluta vara ironisk, hädan efter ska jag vårda mitt språkbruk och skriva riktigt fint på svenska.
Jag ska be om ursäkt om jag trampat på någons ömma tå eller pungkula......med tanke på de "moppar "jag leker med ska jag tillhöra de sista som moraliserar och kritiserar andra hur de far fram med risk för 3:e parts välbefinnande .
jag önskar alla mc förare med självbevarelsedrift ett evigt liv, oss andra ett jä-igt kul liv... :yoparty :tuttar :fyllisar :banana
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
Vilken oflyt.. synd att du inte klarade dig mannen, men tur att inget hände med dig.

Fan va fegt o kalla in 5 blå-vita. dom måste verkligen ha lite o göra där uppe.

för 190 km/H är ju inte direkt höga hastigheter om man åker på större vägar. inte med hoj.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Chille skrev:
Vilken oflyt.. synd att du inte klarade dig mannen, men tur att inget hände med dig.

Fan va fegt o kalla in 5 blå-vita. dom måste verkligen ha lite o göra där uppe.

för 190 km/H är ju inte direkt höga hastigheter om man åker på större vägar. inte med hoj.
Ska man inte kalla in förstärkning om nån kör 80+ över tillåten hastighet?
 

asdffdsa

ABOOBOO!
Gick med
31 Jul 2003
Ort
fdsaasdf
Hoj
Spark
Jotack, när polisen inte är lika dum/seg/puckad som vanligt så börjar man agera konstigt och djuriskt faktiskt :( . Inte upplevt det på hoj, men på mina kära fötter. Tänker inte berätta mer om det :gnissla , men ja, förstår att du drar om det kommer 5 blinkande bilar och härjar helvete överallt :) .
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Tycker att Racer-Mats som kört ikapp med farbror Blå och hamnat i tidningen
tillhör de mest sansade i denna tråd - det är ironi om något.
Fast det är väl lättare att vara tuff bakom tangentbordet än bakom styret som tur är.

Mats,
hoppas du gör comeback nästa sommar - om flickvännen tillåter.
Du har lärt dig något av ditt inlägg att döma.
 

Racer-mats

Danzeking
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 1000R-02 Streetfighter
tassen skrev:
Så med tanke på hur du körde så är du bara halv :kocko ?
Läro pengar och inget körkort ett par månader ???
LYssnade precis på Gary Moore,s "over the hills and far away", det var nära att du gjorde låten sällskap,,vad tror du själv ??

Självklart har jag de tankarna... är bara glad att jag lever just nu....
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Var glad för att det inte var i Norge du brassade för fort, då har du fått krypa in i kurran snart + böter.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Lite förvånande hur många(jag med en gång) satsar så högt på att komma undan. Det finns ju en del ok alternativ. Man kan lämna kortet hemma. Ta med leg i stället. (allt som krävs) Inte för att det har så stor juridisk betydelse kanske men det känns nog lite bättre att ha den fysiska "lappen" kvar. Blir man av med det på plats så hoppar man över signering av dokumentet som beskriver omhändertagandet. I slutändan, blir det massa delgivningar per post som man undviker att skriva på. Efter ett tag ringer det på dörren :D Herre i rock säger sig ha ett dokument och vill ha en påskrift. Förklara att du vill ha dokumentet först och det innan du signerar. Han kommer förmodligen vägra. Påminn då honom om att det är brotsligt att signera ett dokument som säger att du "mottagit handlingen..." när du faktiskt inte gjort det. I det här läget har han förmodligen gett upp för länge sedan och gett sig av. Om han envisas med att lämna över dokumentet så kan du ju tacka nej. Eller så kan du ta emot och säga tack o hej utan att skriva på. Fortsätt sedan att köra på leg i många år eller i alla fall styr indragningen till vintern kanske.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
2 år är väl preskribtionstiden (stava)?

#Olsson# skrev:
ju tacka nej. Eller så kan du ta emot och säga tack o hej utan att skriva på. Fortsätt sedan att köra på leg i många år eller i alla fall styr indragningen till vintern kanske.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
gthyni skrev:
Tycker att Racer-Mats som kört ikapp med farbror Blå och hamnat i tidningen
tillhör de mest sansade i denna tråd - det är ironi om något.
Fast det är väl lättare att vara tuff bakom tangentbordet än bakom styret som tur är.

Mats,
hoppas du gör comeback nästa sommar - om flickvännen tillåter.
Du har lärt dig något av ditt inlägg att döma.

Håller med helt!
Och Racer-Mats, trist som f-n, skönt det gick "bra" och som sagt, kanske något för alla att tänka på. Skulle troligen inte dra snuten själv, tycker man får ta konsekvensen, man vet man gör något som man inte får (kör INTE lagenligt själv), vill inte moralisera över andra som gör det, men försöker man dra ska det i sånt fall vara med eftertanke/planering så man inte tar för stora risker. (Moraliserade jag nu?)

Heder till dig dock Mats, som har stake nog att berätta, förhoppningsvis kanske du räddar livet på någon!
/Hasse
 

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Hur mycket fick du i böter??
Låter som om det borde blivit en riktig hacka, nåväl skönt att du klarade dig men vad sa polisen?
Dom tog mig för bakhjulskörning i Karlstad och dom var skitsnea, så för ditt lilla upptåg borde dom ju sett rött????????
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top