Ngc-racing... skit eller...?

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Jag har beställt lite grejor från ngc-racing i malmö och betalat in halv beloppet till dom som man ska göra enligt deras hemsida och dom mejl jag fått.. Visst blir man lite misstänksam mot att betala innan man har något i handen men då det är ett registrerat svenskt företag tänkte jag att det inte skulle va några problem att få tillbaks pengarna via konsumentombudsverket...

Skit samma nu är det iaf så att jag inte kan få tag på någon på ngc att snacka med jag har både mejlat, ringt och lämnat meddelande på telefon svararen... men inte ett ord än så länge... inga grejor på posten...


Är det någon som har handlat där innan??? Har ni fått era grejor eller det är som för mig...?

Kommer jag att få sitta i garaget hela julen och bara titta på hojen hur det skulle kunna blivit eller det finns hopp än...!? Hälp mig för fan...!:gnissla
 

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
Om du tittat runt lite på forumet så ser du att dom även är aktiva som privatpersoner här o då går det ju inte för sig att blåsa folk...
Har själv handlat där och det är inga problem!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Han som driver NGC är en hederknyffel att lita på. Jag tror verkligen inte att du kommer att få problem med dom.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Jag beställde grejer från dom i våras. Det drog ut lite på tiden det med. Jag hade också problem med att få kontakt med nån för att få något besked om när mina grejer kom. Lite synd, men men..... Jag beställde kåpset, och jag tror det skickades direkt från tillverkaren utomlands, så det var ju förmodligen inte så mycket ngc-racing kunde påverka med leveranstiden. Men det hade vart bra om man hade fått kontakt med nån så att man visste när grejerna skulle komma. Men när grejerna kom var allt i sin ordning, så det är nog inget du behöver va orolig för.
 

Dr.Bike

Guest
Lugn och fin BOMBER.
NGC är serious shit. Du kan andas lugnt.
Men som du säger: Lite irriterande när folk på firmor inte tar sig tid att svara.
Troligen ett "olycksfall i arbetet" bara.
Dock säger du inte hur LÄNGE du väntat på svar.
Mailade du i morse? Eller var det veckovis sedan?
 

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Beställde också grejer där i somras.. Tror absolut inte du behöver vara orolig!
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Toppengrabbar. Delar dock telefon och mailsvarande med ett heltidsarbete ( om jag förstått saken rätt) så det kan vara en del annat arbete som satt käppar i hjulen nu precis inför julen...

Jag hade litat på dom utan att tveka Totalt reko grabbar :tummenupp
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Beställde kåpor via NGC förra året och inga problem även fast det drog ut på tiden. Du behöver inte oroa dig.
 

Kneedrag

Guest
Jag fick min bakkåpa. Men det tog ett tag. No problemos
 

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Okey tackar för alla svar!

Då var det som jag trodde då att dom är seriösa men det kommer att ta ett tag... anledningen till att jag ifråga sätter detta är att jag fick ett mejl med en uppskattad leverans dag och jag blev glad för det var ca två veckor tidigare än det stod på hem sidan... dessutom har jag inte fått det bekräftat att dom fått in pengarna jag förde över man tycker att man borde få ett nytt mejl efter det men men...
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Okey tackar för alla svar!

Då var det som jag trodde då att dom är seriösa men det kommer att ta ett tag... anledningen till att jag ifråga sätter detta är att jag fick ett mejl med en uppskattad leverans dag och jag blev glad för det var ca två veckor tidigare än det stod på hem sidan... dessutom har jag inte fått det bekräftat att dom fått in pengarna jag förde över man tycker att man borde få ett nytt mejl efter det men men...

Jag är med och driver NGC, fast inte så mycket på kundsidan. NGC är något vi driver vid sidan av våra vanliga jobb och det är därför vi kan vara svåra att nå på det nummer som är angivet på hemsidan. Att vi inte svarat på dina mail är direkt dåligt och varför vet jag inte just nu. Vi är 100% seriösa och du behöver inte oroa dig för att bli blåst på några pengar, om du pm:ar mig ditt ordernummer eller e-mailadress så skall jag personligen följa upp vad som händer med din order. Önskar du telefonkontakt så ringer jag gärna upp.
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Instämmer. Det kan ta några dagar ibland innan de svarar men när de väl har sakerna hemma så flyter allt bra. Förstår om de vill ha förskottsbetalning då de inte vill ligga ute med så stora summor.
 

Robz

Guest
Jag undrar om inte huvudmannen stuckit till Florens med alla pengar... :D
...kan vara därför svar dröjer lite...
 

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Jag tackar ytterligare en gång för alla svar och jag är nu övertygad om att Ngc-racing är ett seriöst företag som har ganska mycket att göra bara...

Måste lägga till att jag inte är/har varit orolig över pengarna men tanken på att sitta sysslolös hela julen är skrämande..:p hehe...
 
Nyheter
ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

Top