neon,led,diodlysen under hojen.

Kaktuz

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
R6
Tja

Jag har en aprilia RS 125 -05 och nu skulle jag vilja få den här Fast and furious känslan med grönt ljus som lyser på vägen när man kör på kvällen. Det jag skulle vilja veta är vad ska man ta för lampor? vilka är starkast? några rekomendationer?

Det konstiga är att jag har inte sett några hojar med sådan belysning.

BTW så är detta min första tråd på SH!! Det ska bli kul att titta in här ibland
/Kaktuz
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det kan bero på att det anses oerhört moppefuckoaktigt med sådant.

Jag skulle köpa LED lister, täta dom ordentligt och dra kablarna till parkeringsljuset eller nåt så dom slocknar när man slår på vanligt lyse, eller på en separat brytare.

Annars om du vill göra egna LED lister har Kjell&Co trefärgs LED's, kombinera det med tre av deras LED dimmer byggsatser så kan du med tre rattar justera RGB till vilken färg du vill!

Välkommen till SH föresten!

BTW, Dont do it!!!!
 

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Det lättaste kanske blir neon eftersom det finns färdiga set i olika längder lite överallt?
Något att tänka på är att det lär bli ganska varmt för dom när dom sitter så nära avgasrören så att skydda dom på något sätt är ett bra tips.

Anledningen till att du inte ser det så ofta på sporthojar har nog mest att göra med att dom flesta växt ifrån det. :rolleyes:

Edit: LED-lister.. tänk vad dom kommer på för saker nuförtiden.. :hihi
 

Kaktuz

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
R6
Haha joo moppe aktigt har du nog rätt i pga det var bara ett år sedan jag var i den fasen =( Fan vad det sitter hårt ända in i benmärgen på moppe killar att fixa och trixa med ljus =D.

MEN det är snyggt ju =) jag får ta en funderare under natten men under tiden så skadar det inte med fler rekomenderingar. Som tex var ska man sätta led lister eller liknande?
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Haha joo moppe aktigt har du nog rätt i pga det var bara ett år sedan jag var i den fasen =( Fan vad det sitter hårt ända in i benmärgen på moppe killar att fixa och trixa med ljus =D.

MEN det är snyggt ju =) jag får ta en funderare under natten men under tiden så skadar det inte med fler rekomenderingar. Som tex var ska man sätta led lister eller liknande?

LED-lister gör sig allra bäst bakom TV'n som backlight. Fixa med andra saker istället, bygg om bakdelen eller något.
 

Kaktuz

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
R6
LED-lister gör sig allra bäst bakom TV'n som backlight. Fixa med andra saker istället, bygg om bakdelen eller något.

aaa sant bakdelen är ju inte riktigt det snyggaste på den men det kostar as mycket att köpa en ny sittdyna om man inte vill moda den själv och det vågar jag inte:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Neon brukar ha hållbarhet som en istapp i en bastu ungefär, speciellt på en kåpa som vibrerar satan, det var därför jag föreslog LED lister, men mitt kraftfullaste förslag är att ge fan i det.

LED lister kan man köpa överallt, jag har en med blått sken som tangentbordsbelysning (inte monterat än IOFS) som jag tror är köpt på Clas Olsson, annar är Kjell&Co välsorterade.

Som sagt, det är en moppefuckogrej, så din lokala mopedhandlare har säkert, tänk bara på att själv täta extra med silicon, för vatten kommer att leta sig in förr eller senare!

Silicon fungerar utmärkt som vibrationsdämpare också, så lägg en sträng bakpå LED listen, dessutom fungerar det som lim (även om inte jag skulle lita på att det sitter i 110 )
 

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Smaken är som baken.
Tycker det ser snyggt ut om man gör det bra dvs
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Trist mentalitet här på SH ibland. Detta ÄR styling och utseende delen i forumet. Gillar ni inte sådant så kan ni ju hålla det för er själva. :gnissla

Nä, jag har inga tipps för trådskaparen ang. dioder etc. Tröttnade bara på skitinläggen. :brinnerup
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har för mig att det är olagligt, men det är fortkörning, miniskylt och massa annat också....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jo, det är olagligt att köra med dom tända, men som sagt, vad är inte olagligt....

Duells har i sin moppekatalog (www.duells.se) en del sånt där, det kan ju säkert din lokale handlare ta hem
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
ok tack!

Sista frågan: Vet ni någon styling affär sthlm för mc?

Vet ingen butik såhär men det är väl bilstylingaffär du får kika i, Micro hade massa "lull-lull" till bilar när det fanns här i stan. Själv tror jag du spar mycket pengar på att beställa via Internet.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Kör på för faan! Tycker det är bra att trådskaparen känner kreativitet och du lär dig säkert en massa på det också! Jag skulle föredra neon istället för led/diod då det är snyggare med lite "mattare" belysning...

Att människor här inte gillar neon är för att nån sa att det var fult på www.sporthoj.com och då gäller det automatiskt i verkligheten.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top