Nån som har erfarenhet av biltemas dimljus och om de går att montera på mc?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Dom är säkerligen vattentäta. I alla fall tillräckligt för att dom ska funka. Dom är ju till för bil och då sitter dom ju utanför bilen i fronten. Duger dom för det så duger dom säkerligen för hojen.
Däremot är det ju en helt rak fattning för montering på fordonet. Har du inga helt horisontella ytor att fästa dom på så blir måste du i så fall göra egna monteringsfästen. Det är ju dimljus och dom har en ganska väl styrd ljusbild ofta och den kommer att bli åt helsike om dom sitter lutande.

Då är det i så fall om man köper något liknande men som är fjärrljus. Då blir det lite mindre kinkigt med att det sitter helt horisontellt monterat.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Skall du ha dem för att synas eller för att se bättre när det är mörkt? Skall du synas är de säkert ok men skall du få bättre ljus så skulle jag köpa någon LED med bättre ljusbild tex denna.
 

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Ljusen hade jag tänkt ha för att se bättre på natten, tänkte ljust eftersom de var såpass billiga. Men det verkar som om LED lampor är vad man ska satsa på. Ljust nu har jag en LED bar på 18w från ebay som lyser upp riktigt bra, dock passar den inte speciellt bra till att montera på min nya hoj.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top