Några poserbilder

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Ja, helt lagligt i 110-120 med 11 kw.

Man får övningsköra med handledaren bakpå, men så fort man har kortet och är under 18 så får man inte skjutsa längre, men det är tydligen inte många poliser som bryr sig eller vet om det :tummenupp

Stämmer, min kompis blev stoppad när han skjutsade på en 125:a och var sjutton, polisen sa inte ett knyst om det :D
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Kanonfrächt ställ o hoj!!!
Bara av ren nyfikenhet... Vad ligger prislappen på för en sån där? (hojen)


Tackar! Nya ligger dom väl på ca 43" har jag för mig, en jäkla värdeminskning, för jag köpte min -04 med med nya däck och 500 mil på mätarn i höstas för 25".

Sen har Hyossung hittat på att den ska in på storservice med ventilspel och hela köret var 400 mil och den kostar faktiskt rätt mycket ca 2" tror jag jag betalade för den. Men min mc-mek sa att allt såg så bra ut i motorn så jag kunde, utan dåligt samvete, köra på 800 mil mellan servicarna, kanske byta olja nån gång imellan dock.

I övrigt ur ekonomisk synpunkt är den jäkligt trevlig eftersom den drar 0,3 liter milen, med 17L tank kommer jag alltså ca 55 mil.

:tummenupp
 
Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Tackar! Nya ligger dom väl på ca 43" har jag för mig, en jäkla värdeminskning, för jag köpte min -04 med med nya däck och 500 mil på mätarn i höstas för 25".

Sen har Hyossung hittat på att den ska in på storservice med ventilspel och hela köret var 400 mil och den kostar faktiskt rätt mycket ca 2" tror jag jag betalade för den. Men min mc-mek sa att allt såg så bra ut i motorn så jag kunde, utan dåligt samvete, köra på 800 mil mellan servicarna, kanske byta olja nån gång imellan dock.

I övrigt ur ekonomisk synpunkt är den jäkligt trevlig eftersom den drar 0,3 liter milen, med 17L tank kommer jag alltså ca 35-40 mil.

:tummenupp

Du borde komma ca 55 mil på den tanken isåfall. Kunde inte låta bli att rätta lite. :D
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vad trevligt att det finns folk här som inte hoppar på 125 cc-förarna! Det är ju annars populärt här på Sh... :gnissla
Många av oss har faktiskt börjat där, så det är inget att klanka ner på folk för :)
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2865909 Vad trevligt att det finns folk här som inte hoppar på 125 cc-förarna! Det är ju annars populärt här på Sh... :gnissla
Många av oss har faktiskt börjat där, så det är inget att klanka ner på folk för :)
jag har precis hoppat upp ett snäpp :)

/Lycklig
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
snygg hoj säg till när du fått kortet så får vi ta en sväng bor ju i krokarna
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
I den fantastiska byn frillesås :gnissla .Själv då ??
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
I den fantastiska byn frillesås :gnissla .Själv då ??

Hehe det är inget att skämmas för :gnissla :tummenupp
Jag bor centralt i Kungsbacka. I Västra villastan, ca 800 meter från torget.
Du får komma förbi med nån r1a nån dag så man kan klämma lite :gnissla :tummenupp
 
Last edited:

Lindell90

Médlämm
Gick med
21 Jan 2007
Ort
Jönköping, Mullsjö
Hoj
YZF Thundercat 600 -97
Jävligt läcker 125:a & snyggt ställ :tummenupp

Blir inte riktigt klok på 125:eek:r dock, har 2 kompisar som haft dem, och i originalutförande med 11 kw (vilket är högsta tillåtna effekt på lätt mc va?)
toppade de ungefär 80, men när man kör upp med lätt mc måste bågen kunna köras i 100 :va

(Förresten är det snyggt när grejerna ser nya ut, verkar onödigt att försöka få grejerna att se slitna ut :) )

hahaha toppa 80 vafan är det för nått ? :D

har ändå 4 takt 125 o går upp i 110 PRICK :p 128 i nedförsbacke och om man ligger ner på tanken
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nu har jag körkortet :tummenupp Gött som fan :yoparty
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad trevligt att det finns folk här som inte hoppar på 125 cc-förarna! Det är ju annars populärt här på Sh... :gnissla
Många av oss har faktiskt börjat där, så det är inget att klanka ner på folk för :)

Vaddå, jag är ju med era mått mätt en gubbdj*vel, jag har kört 125'a i två dagar nu bara för att det är så kul.
Alla frågar vad det är fär fel på min motorcykel (en 750) eftersom jag åker 125'a, jag svarar "inget, förutom att det är en fyrtaktare"

Dock misstänker jag starkt att 125'an jag kör inte är strypt till dom 9kw som står på papperet, då den gör 140 med en bjässe som mig på.

Föresten, är det Polini som gör orginalcylindrarna till Honda?
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Det där har jag aldrig fått uträtt, är det inte 18 år som gäller med moppe då också?

Nae så är det inte. Och det är det som är så jävla bra med vårat rättssystem i Sverige. INTE!!!

I sverige får man alltså skjutsa på mopeder som är tillåtna för att skjutsa på om man har moppeåldern inne. Men det är inte tillåtet för en motorcyklist under 18 att skjutsa.

(Men alla poliser är inte medvetna om denna lag)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top