Alla däck är en kompromiss.
Pris.
Hållbarhet/livslängd.
Grepp på torr asfalt.
Grepp på våt asfalt.
Grepp på grus/lera.
Grepp vid låg däcktemperatur.
Grepp vid hög däcktemperatur.
Profil.
Vikt.
Själv försöker jag hålla mig till däck som är "tillräckligt" bra för det jag använder dom till, sedan förbrukar jag inte så mycket däck att jag vet vad som skulle vara optimalt.
Har gått från Dunlop D208 till Qualifier 2 till Sportsmart varvat med Michelin Power Pure för gatåka och körning på bana i SMC kurstempo.
För körning i "eget" tempo på bana har jag börjat använda Dunlop GP Racer "endurance" slicks, vilket jag skulle kalla för ett "nybörjarslicks" då det inte kräver så högt tempo/så mycket värme som ett race-slicks för att fungera.
Jag har mer nytta av att slicksen har en bättre anpassad profil för bankörning än att dom har bättre grepp. Det set jag har på har 4-5 bandagar i sig och går fortfarande att använda.
Finns ingen anledning för mig att sätta på "bättre" däck ännu, vilket gör att jag sparar massor med pengar jämfört med att använda däck som är slut efter en dag.
För att svara på din fråga bör du kanske beskriva vad du använder för däck idag, vad du använd för däck tidigare, vad har du haft för "problem" med däck du använt, vad du har för körstil, vad du skall använda dom till för typ av körning.
Och sedan hitta någon med liknande parametrar i sin körning som provat de däck du frågar om.
Eller bara prova själv