Någon satte eld på min Yamaha YZF ikväll!!

Tillindra

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2010
Ort
Tjo
Hoj
Tjo
Lider!

Jag lider med dig så mycket! Dom lär ju få dyra sjukhusräkningar om någon får nys om vem det var! :mad:
 

Mr.G

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 955i 2006 - svart
Fy farao... Jag rusa ner och kolla min hoj utanför jobbet direkt - man blir ju alldeles kall. :S

Gigantisk *comfort* och hoppas att du *väldigt* snabbt får en ny hoj av försäkringsbolaget. Man kan ju inte leva utan sina MC-turer...
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det där kan man ju verkligen kalla :fuckyouburnout...

Skämt åsido, riktigt trist och otroligt korkat att elda med bensin utanför bostadshus!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Varför hälla bensin över hojen när det finns minst 18liter i den att tillgå?

Det (enda) positiva är väl att FB borde handlägga kvickt då du slipper 1månads handläggningstid som vid stöld.
 

Str3 R

Guest
Trist, verkligen trist, hoppas allt löser sig fort för din del så inte hela säsongen går åt utan hoj. Uppenbarligen växte somliga upp med cement i sandlådan… Hoppas de åker dit!
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Jasså.. har du klotat hojjen med halvförsäkring? :rolleyes:

Att nån ska hämta bensin o elda upp just din hoj.. nja. Tveksamt måste jag säga! Speciellt ungdomar utan stålar.

Att du var där utomhus o kunde fota hojen innan bakdäcket ens hunnit smälla är ju ännu mer osannolikt.
 
Last edited:

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Ort
ystad
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
avundsjuka är så jävla fult. "har inte jag en motorcykel så ska inte ngn annan ha det, jag tänder på " tviiiii
lider med dig.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hojen går väl att ersätta, det obehagliga i historien är att det borde rubriceras som mordbrand.... Tänk om det blivit en rejäl brasa av huset.
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
tycker nog det luktar något skumt här om du inte har skaffat dig ovänner det senaste...

som sagt vem tog kortet?
kommer med al säkerhet rubriceras som mordbrand då ett fönster gick sönder in till lägenheten. Grattis till dom som torskar på detta...Hoppas för guds skull det inte va TS som gjorde en fuling...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kom du hem och det brann för fullt:vaDu måste ha varit förövarna rätt nära, snudd så man känner lukten av dem..hoppas det reder sig för dig utan för mycket strul.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Mänskligheten fortsätter att att degenerera, ibland undrar jag varför lobotomi inte används som "behandling" nu för tiden.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Låter ju som några j* psykfall.

En jag känner med en Ford Shelby GT bromsade snällt in för att låta en man i 25års åldern passera på övergångstället ... i lördags i kungsängen förra helgen.
Vad händer?
Jo den killen retunerar vänligheten med att sparka sönder ena backspegeln.
Psykfallet blir nedbrottad och kvarhållen (inte på nått sätt ihopknycklad utan bara nedbrottad och fasthållen) av han jag känner som ringer polisen.
Polisen kommer o tar hand om psykot
Polisens kommentar "Jo vi känner till killen. Han måste vara ute på permision från rättspsyk där han normalt håller till"

WTF?

Så det springer omkring psykfall som inte tål att andra har en pryl som de själva vill ha men inte har råd med och därför bara måste förstöra.
Tyvärr finss det som inget man kan göra åt det :huvet:huvet:huvet
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag var inne i lägenheten när det hände, det var någon annan som bodde i området som tog bilderna (troligen hade det gått någon/några minuter när de togs)

Åtminstone 2 personer såg de som gjorde det, men oturligt missade att få med dom på kort (tappade kameran i golvet när de försökte skynda sig)

Några personer försökte springa efter men misslyckades...

Till de som spekulerar i att jag skulle sätta eld på hojen själv: Varför skulle jag riskera att elda upp min egen lägenhet? :va

Som jag nämnde tidigare, liknande brand skedde för snart 2 veckor sedan i samma område. :huvet

Jag ska leta fram bilder på "vraket" och lägga om om ni vill se!
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Låter ju som några j* psykfall.

En jag känner med en Ford Shelby GT bromsade snällt in för att låta en man i 25års åldern passera på övergångstället ... i lördags i kungsängen förra helgen.
Vad händer?
Jo den killen retunerar vänligheten med att sparka sönder ena backspegeln.
Psykfallet blir nedbrottad och kvarhållen (inte på nått sätt ihopknycklad utan bara nedbrottad och fasthållen) av han jag känner som ringer polisen.
Polisen kommer o tar hand om psykot
Polisens kommentar "Jo vi känner till killen. Han måste vara ute på permision från rättspsyk där han normalt håller till"

WTF?

Så det springer omkring psykfall som inte tål att andra har en pryl som de själva vill ha men inte har råd med och därför bara måste förstöra.
Tyvärr finss det som inget man kan göra åt det :huvet:huvet:huvet

Lite OT men ni får ursäkta, detta är så jävla "Sverige"!
Om en person sitter på rättpsyk gör han väl det av en anledning? Hur i helvete kan man få permission från dylika anstalter?

Enda "permissionen" som skulle accepteras från ett dömt straff är en kula i huvudet om personen hellre föredrar det.
Den dagen jag bestämmer så... :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
No trial, no jury, straight to execution.

[YOUTUBE-ID]pC9SIDllpGk[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top