3 kablar på nya tändningslåset. Alla ingående plus som du sa.
Precis ett sådant förslag du gav jag behövde...ett konkret "sätt ihop dessa kablar"
Ok..men om jag följer ditt tips nu så tvinnar jag ihop L/Y o L/B..o vad innebär det konkret. Att det inte finns någon dödarkrets..har det något med dödarknappen att göra?
O sedan drar jag röda till första läget..o den andra grova till läge 1 lr 2. Har ingen betydelse. Men de resterande 2 blåiska kablarna(ser inte färgerna), vad gör jag med dem? Går de till parkeringsljuset kanske.
Känner mig som ett jävla elmongo nu..lost så det stänker om det.
Tur man har er elkunniga på sh
Precis ett sådant förslag du gav jag behövde...ett konkret "sätt ihop dessa kablar"
Ok..men om jag följer ditt tips nu så tvinnar jag ihop L/Y o L/B..o vad innebär det konkret. Att det inte finns någon dödarkrets..har det något med dödarknappen att göra?
O sedan drar jag röda till första läget..o den andra grova till läge 1 lr 2. Har ingen betydelse. Men de resterande 2 blåiska kablarna(ser inte färgerna), vad gör jag med dem? Går de till parkeringsljuset kanske.
Känner mig som ett jävla elmongo nu..lost så det stänker om det.
Tur man har er elkunniga på sh
Som redan förklarats så är det två fristående brytfunktioner i origanaltändlåset och alltså fyra kablar.
Har nya låset fler än fyra kablar?
Det går, som tidigare sagts, INTE att koppla samman alla fyra till + då röd → br/L ger ström till elsystemet och L/y → L/B är en jordande krets som med största sannolikhet är dödarkrets till tändboxen, alltså, inte så bra att koppla + på den
Troligen kan det nya tändlåset inte hantera dödarkretsen därför att det inte finns någon sådan, bara anslutninger mot inkommande +
Vad du kan göra är antingen koppla samman L/Y → L/B permanent ( tvinna) eller koppla ett relä mellan L/Y och L/B som sluter när tändningen slås på...
Last edited: