Någon med erfarenhet av PSIs skräddarsydda helställ?

Gixxer92

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
Suzuki GSXR1000 K5
Är 194cm lång och 83kg tung med proportioner som en orangutang vilket medför ett helvete att hitta ett skinnställ som passar :mad:

Därför undrar jag om PSIs skräddarsydda helställ är något att ha? Hur struligt är det att beställa? Kvalitet?

Mvh

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Inga problem. Oroa dig inte, du bor inte så långt ifrån så det är bara åka och bli uppmätt om du är osäker på hur mätningen ska gå till. Det är ganska många mått.
Där kan du även se hur material och färger ser ut om du vill designa ditt egna. Har aldrig hört någon som vart negativ.

KnutHerta

Medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Honda CB1000RA -09
Säkert jättebra ställ men tycker de verkar väldigt dyra! Jag hade mitt måttsydda Gimoto-ställ hemma för ca 9500kr utan några problem, rimlig leveranstid och bra kvalitet.

Du bodde ju inte så långt från mig så vill du spana in mitt så är det bara att höra av dig.

http://www.gimoto.com/

Last edited:

Kwarf

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2012
Hoj
Suzuki SV650SA -08
Jag har också tänkt beställa därifrån, skiljer sig som svenska priserna mycket från dom som visas på psihubik.cz då? För t.ex. deras delade ställ JESSI kostar 20 899,- Kč i deras designer, vilket blir 7107 sek. Det tycker jag verkar rätt billigt.

Gixxer92

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
Suzuki GSXR1000 K5
Har kikat lite på dom med och dom verkar också vettiga, jobbar faktiskt i Hässleholm så jag kommer gärna inom en runda och kikar! :)

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Knislinge, det var det jävligaste:hej

Vill minnas att Nikel här på forumet har ett PSI-ställ och han verkade helnöjd i alla fall:tummenupp

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Har kört ett PSIställ av egendesign och måttsytt.
Har funkat fint och håller bra efter ett antal vurpor.
Köpte med loggor och allt möjligt och hamnade för ett par år sedan på 12000:- nånting.
Helt ok i mina ögon.
Då i koskinn massor av perforeringar och stretch långt upp på axlarna för rörlighet.

Hade lite stök med den svenska leverantören som krävde ett godkännande på godkännandet för att kanske våga godkänna och beställa.
Så det blev förseningar men det har förhoppningsvis bättrat sig!

Jag skulle alla gånger kunna köpa ett PSI igen om detta abrupt tar slut.
Har nu deffat ner mig så jag kommer i det igen så till våren ska det nog passa igen! :banana

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...