Någon med båt i Helsingborg?

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Gbg/Hbg
Hoj
gixxer
Hade behövt tillgång till en båt under cirka en timmes tid. Tänkte ta en tur på sundet med en god vän.. Är det någon som har sin båt sjösatt fortfarande och kan tänka sig att låna/hyra ut den en timmes tid? Vilken dag som helst i stort sett.. Har själv båt men den står på land för tillfället... Kan tillägga att både jag och vännen är sjökaptensstuderande..
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
VEGA skrev:
2656725 Hade behövt tillgång till en båt under cirka en timmes tid. Tänkte ta en tur på sundet med en god vän.. Är det någon som har sin båt sjösatt fortfarande och kan tänka sig att låna/hyra ut den en timmes tid? Vilken dag som helst i stort sett.. Har själv båt men den står på land för tillfället... Kan tillägga att både jag och vännen är sjökaptensstuderande..

Kan rekomendera denna (50kr ToR) :tomten ---->
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
VEGA skrev:
2656725 Hade behövt tillgång till en båt under cirka en timmes tid. Tänkte ta en tur på sundet med en god vän.. Är det någon som har sin båt sjösatt fortfarande och kan tänka sig att låna/hyra ut den en timmes tid? Vilken dag som helst i stort sett.. Har själv båt men den står på land för tillfället... Kan tillägga att både jag och vännen är sjökaptensstuderande..

I detta vädret ?
Vid denna årstiden ?
Vad ska ni göra med båten då ?
 

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Gbg/Hbg
Hoj
gixxer
Fram och tillbaka till Helsingör bara och hämta kompisens hund.
Familjen vill bara få hem sin hund innan jul...
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
VEGA skrev:
2657352 Fram och tillbaka till Helsingör bara och hämta kompisens hund.
För att göra historien väldigt kort, min vän åkte till danmark i helgen med sin halvbror vars mamma tragiskt gick bort för en kort tid sen. Han hade även med sig sin hund och tänkte inte på det där med att man ska ha papper på vaccinationer m.m..
Ska man fixa dessa för att få hem hunden igen tar det 4 månader. Familjen vill bara få hem sin hund innan jul...


storlek på hunden ?

ett hett tips.

begg en temporär baslåda, med fusk galler.
spraymåla svart, in med hunden (givetvis en munkork, så han inte skäller)
lasta lite öl. kör över

detta funkade iaf utmärkt med katter i lådan :tummenupp
 

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Ort
.
Hoj
.
Danskarna har inte varit speciellt känsliga med nått :tungan

Som de vise säger... É huvet dumt får hunden lida :rolleyes:

Lycka till !
 

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Gbg/Hbg
Hoj
gixxer
Till danmark är det ingen kontroll. Att bygga in jycken i en baslåda är nog lite väl drastiskt... Ska leta vidare om jag kan få tag på en båt, (eka, segelbåt, vad som...) och hämta jycken.. Dom flesta båtar står ju på land vid denna tiden.. Även min.. tyvärr kan jag inte sjösätta den heller för jag har ingen styrvire för tillfället... :(
 

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Hofterup
Hoj
Ducati 1098S
VEGA skrev:
2659315 Till danmark är det ingen kontroll. Att bygga in jycken i en baslåda är nog lite väl drastiskt... Ska leta vidare om jag kan få tag på en båt, (eka, segelbåt, vad som...) och hämta jycken.. Dom flesta båtar står ju på land vid denna tiden.. Även min.. tyvärr kan jag inte sjösätta den heller för jag har ingen styrvire för tillfället... :(


Min rib "28 fot" ligger i vattnet från söndag till torsdag i malmö. Kan kanske tänka mig en tur till svanemöllan eller dragör, om så du betalar bensinen ca 60L/h.
Tycker synd om er, vill gärna hjälpa.



Va fan, det är bara jul en gång om året.
:hojbusa
 
Last edited:

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Gbg/Hbg
Hoj
gixxer
Tack så mycket för erbjudandet! Ska framföra det till kompisen i morgon så återkommer jag till dig efter det.
Inte visste jag att du hade rib-båt oxå.. hälsade på dig några ggr när du hade stället ute på alatrappan.. är från ekeby jag med, men är inte hemma så ofta nu längre tyvärr..
Hör av mig, tack åter igen!

mvh Peter




#57 Thundrace skrev:
2660884 Min rib "28 fot" ligger i vattnet från söndag till torsdag i malmö. Kan kanske tänka mig en tur till svanemöllan eller dragör, om så du betalar bensinen ca 60L/h.
Tycker synd om er, vill gärna hjälpa.

0705-182615

Va fan, det är bara jul en gång om året.
:hojbusa
 

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Gbg/Hbg
Hoj
gixxer
Stort tack till Johan "#57 Thundrace" !!

Ett stort tack till Johan som stälde upp med tid och båt för att hjälpa min vän Jon-Erik att få hem sin hund till familjen! Och tack även för en rolig båt-tur! Det värmer i vintermörkret att det finns så snälla människor där ute! :)

Skickar med en bild på (från höger) mig, Johan och söta danskan som tagit hand om Pollux (hunden).
 

Bifogat

  • tn_IMGP0836.JPG
    tn_IMGP0836.JPG
    103.1 KB · Visningar: 160

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Hofterup
Hoj
Ducati 1098S
VEGA skrev:
2673143 Stort tack till Johan "#57 Thundrace" !!

Ett stort tack till Johan som stälde upp med tid och båt för att hjälpa min vän Jon-Erik att få hem sin hund till familjen! Och tack även för en rolig båt-tur! Det värmer i vintermörkret att det finns så snälla människor där ute! :)

Skickar med en bild på (från höger) mig, Johan och söta danskan som tagit hand om Pollux (hunden).


Skönt att det löste sig....Var ute i förrgår och busade i vågorna igen...Tror jag låter den ligga i ett tag... /Johan
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Är ni inte rädda att nån dj-a "vän av ordning" polisanmäler handlandet i denna tråden och ställer till med en massa trassel? Servera både telefonnummer och fotobevis verkar vågat.
 

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Gbg/Hbg
Hoj
gixxer
Johan: Förstår att du låter den ligga kvar i vattnet ett tag till, än har ju inte vintern kommit och lite vågor verkade båten trivas bra med!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top