Någon här som har ett band, eller känner ett band som kan funka som coverband?

IronMike

Guest
Nu har vi ev redan ett coverband från rytmus till sporthoj-festen den 8e Mars, men önskar att komma i kontakt med fler band som kan fungera som coverband för lite spelningar på Hardrock Cafe under våren/sommaren ev i höst osv.

Musiken ifråga var tänkt lite "covers" på kända pop/rocklåtar. Eller om bandet har eget material som man kanske vill uppmärksamma (göra sig gratisreklam för)...

Så spelar du i ett band? Eller känner du någon som gör så, och som gärna kör ett och annat gig inför ett par hundra pers.. Hojta till!

Gage/arvode diskuteras...

:)
 

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha rd 125
Jag har ett band, vi lirar mest egna låtar men ett jobb vill man ju inte tacka nej till:)

Jag går också på rytmus men inte resten av medlemmarna, vi har inget inspelat material nu tyvärr men nästa vecka ska våran demo bli klar förhoppningsvis om du vill lyssna:)

// Ludde
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag känner en av de som spelar i Coverbandet 40%.

De har ett "smakprov" som mp3 på den sidan.
 

IronMike

Guest
Jag har ett band, vi lirar mest egna låtar men ett jobb vill man ju inte tacka nej till:)

Jag går också på rytmus men inte resten av medlemmarna, vi har inget inspelat material nu tyvärr men nästa vecka ska våran demo bli klar förhoppningsvis om du vill lyssna:)

// Ludde

Tjabba! Låter cool.. Dra gärna iväg ett pm så kan vi surra mer. Vi tänkte oss först ett okänt band, som kanske inte har så stort krav på gage, utan som nöjer sig med ett mindre gage, men där uppmärksamheten är av större betydelse. Det är ju fritt fram för hardrocks del att ni skulle göra reklam för ert bands hemsida eller slänga upp en flagga över scen med ert namn - och ev web-adress där man kan provlyssna mer...
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
dragit iväg email, så får man se.. handlar ju lite om gage också, kända liveband kanske kostar en del :confused:



tack :) ...drog iväg ett mail till det bandet också, så får man se :tummenupp

Är dom någorlunda kända (som typ Happymakers) så kostar det nog från 20000:- och uppåt.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag hörde min kusins band i helgen och jag är mycket imponerad av dem faktiskt!

Kan va nåt? Kolla in Pedro Sanchez

Jag har också ett band som är intresserat av spelningar, dock kanske vi inte riktigt passar linjen - lyssna lite på Yggdrasils hemsida.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Hallå!

Spelar i ett band som gärna gigar lite. Spelar egentligen bara eget material men någon cover skulle eventuellt kunna slinka med i setlisten!

Provlyssna lite material, dock lite gamla låtar men vi spelar i ungefär samma stil!

www.myspace.com/burstingveinsonline


Hör av dig vid intresse!

/Danne
 

birro

Evil Twin
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR1000
Tjena IM,

Jag är med i ett cover band som kör övervägande 80-90 tals rock/pop/funk dängor för party suget folk.

Tyvärr ingen hemsida uppe just nu men dra ett PM vid intresse.

/ J
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top