Någon gång måste man sätta ner foten

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Eller? Det börjar bli vingligt när hastigheten går mot noll. Likförbannat försöker man att undvika att sätta ner foten när rödljusen eller framförvarande bilister får en att sakta in.

Vet inte om det är en prestigegrej att få till en så vingelfri kryp^2-körning som möjligt, eller om det bara är kul? Vet att jag blir förbannad när jag låter fokus förflyttas från körningen till "finlir", vilket nästan alltid resulterar i att finliret blir lidande. Oh, the irony.

Stoppskyltarna ska också tas utan nån fot i backen, när det går! Frågar mig dock om det verkligen är helt stilla man står? Nån ms möjligtvis.

Jaja. Hojåkning ska vara aktivt.

Cheers! :öl:
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Själv brukar jag stanna och sen backa en halvmeter (utan att sätta ner fötterna) bara för att visa övriga trafikanter who´s the man vid just den korsningen.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag tycker man lägger sig till med massa hyss när man har kört länge, själv kan jag inte låta bli att varva lite innan jag trycker i en lägre växel :va Varför det:confused: Ingen aning, låter lite fränare :fyllisar
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Stör mig förbannat på motorcyklister som har fötterna från pinnarna och använder dom som något jävla landningsställ ett 10-tal meter innan det faktiska stoppet. Ser så jävla ocoolt ut :zpy

IMGP2055.JPG

La till en bild för att illustrera.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Stör mig förbannat på motorcyklister som har fötterna från pinnarna och använder dom som något jävla landningsställ ett 10-tal meter innan det faktiska stoppet. Ser så jävla ocoolt ut :zpy

Du borde vara tacksam. Deras mesande ökar givetvis din coolhetsfaktor exponentiellt tills den blir för mycket även för dig. Det är en skitjobbi sits!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Stör mig förbannat på motorcyklister som har fötterna från pinnarna och använder dom som något jävla landningsställ ett 10-tal meter innan det faktiska stoppet. Ser så jävla ocoolt ut :zpy

Måste man hålla fötterna på pinnarna hela tiden så har man en taskig balans och sits :D
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Fötterna skall vara på pinnarna, hUr svårt kan det vara :confused:
Det ser även töntigt ut med folk som släpar vänsterfoten flera hundra meter efter ett rödljus:gnissla
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag brukar undvika att stanna för om det går för sakta brukar jag välta. Men det är en fin balans, för går det för fort brukar jag ramla av.
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Otroligt vad folk kan reta sig på konstiga saker. Retar ni er på förarna i Moto GP eller motorcross när dom sätter ut benet inför/i kurvorna också? Snacka om fåfänga.. huvva
 

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag tycker man lägger sig till med massa hyss när man har kört länge, själv kan jag inte låta bli att varva lite innan jag trycker i en lägre växel :va Varför det:confused: Ingen aning, låter lite fränare :fyllisar
Amen!

Jag varvar alltid till när jag står vid ett rödljus och det slår om till gult, sedan släpper jag ut kopplingen. Varför vet jag inte, förmodligen för att jag gillar att lyssna på enstånkan.

Det låter ungefär: BRAP, brrrrraaaap.
När jag åker iväg från ett rödljus.
 

sylta nr1

Sporthojsnörd
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
Cx 500 EXC300 Tenere 700 EXC-F 250
Det som är mest störande är nog alla som envisas med att ha lite gas när dom startar för att sen vara väldigt noga med att varmköra ordentligt. Vilket är värst, varva en motor utan oljetryck eller för lite varmkörning?:dummer
 

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
Prestigegrej. Är jag ute och kör med polarna ser jag till att vuxenmobba den/dom i gänget som sätter ner fötterna för mycket.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Snarare mer irriterande med gubben på gatan nedanför som måste starta hojen och stå och varva i hundra jävla år innan han ska iväg bara för att han tror att folk ska tycka att han är cool. Mest av allt tror jag att varenda jävel vill släpa en stor blomkruka i huvudet på honom.
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Klart man inte vill sätta i fötterna vid rödljus... något ska man väl ha för att man klarat den där jävla krypbanan... :näsblod
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Äntligen någon som förstår mig och också delar några av mina mc-tics!
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Fötterna skall vara på pinnarna, hUr svårt kan det vara :confused:
Det ser även töntigt ut med folk som släpar vänsterfoten flera hundra meter efter ett rödljus:gnissla

+77
Alltså varför kör vissa 100 m eller så med foten strax ovanför asfalten? Helt obegripligt! Och snarare en risk än någon säkerhetsgrej.

Ser väldigt oproffsigt ut också.
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
+77
Alltså varför kör vissa 100 m eller så med foten strax ovanför asfalten? Helt obegripligt! Och snarare en risk än någon säkerhetsgrej.

Ser väldigt oproffsigt ut också.

Har man kört en bra bit på en hoj med sittställning av den sportigare sorten kan det vara rätt skönt att sträcka ut benen ibland. Personligen gör jag då hellre det i 10 än 100kmh. Men man skäms ju lite medan man gör det.
Annars är det ju "The ground is lava" som gäller :rock

Edit: Så är ju en annan iofs nära 2 meter lång också :huvet så jag talar kanske inte för den generella hojföraren.
 
Last edited:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Har man kört en bra bit på en hoj med sittställning av den sportigare sorten kan det vara rätt skönt att sträcka ut benen ibland. Personligen gör jag då hellre det i 10 än 100kmh. Men man skäms ju lite medan man gör det.
Annars är det ju "The ground is lava" som gäller :rock

Edit: Så är ju en annan iofs nära 2 meter lång också :huvet så jag talar kanske inte för den generella hojföraren.

Håller helt med, är bara 1.70 men finns inget skönare för kroppen att låta bena hänga fritt fritt några minuter var 10 mil ^_^ .. att stanna går inte. DET är fjolligare :)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top