Någon bandagsarrangör som tillåter skjuts??

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
Undrar ifall det finns någon arrangör som tillåter ett par varv med någon på bönpallen?? Då jag ej har möjlighet att nyttja hojen på vägen :tummenupp
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Vet att någon skjutsade på en bandag med KMK förra året på Kinnekulle.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är du erfaren banåkare? Det är en ganska speciell upplevelse att gasa med passagerare på bana kräver en hel del vana av både chaffis och passagerare....

Vet inte specifikt vilka arrangörer som tillåter det men har själv gasat folk runt i en lite lugnare gatgrupp hos en arrangör som ej längre finns.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Tror att EMSE tillåter det.
Kolla med dem.
 

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Ort
under ett tak
Hoj
Brio - Double Wave
Skalman brukar ibland skjutsa omkring med lite folk runt Torpet (sista chansen för i år är nu till helgen).
Dom vill nog dock gärna känna dig innan dom släpper ut dig med passagerare.
 

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
Erfaren vet jag inte. Kör väl topp5 tider i R1000... Men tanken är inte att gå ut och sätta mitt PB. Tanken är mer att få min passagerare att känna på hur det är att åka bana/åka lite fortare än vanligt. Så hade funkat fint i en lugnare grupp då jag inte strävar efter att göra så många omkörningar som möjligt :)

Är du erfaren banåkare? Det är en ganska speciell upplevelse att gasa med passagerare på bana kräver en hel del vana av både chaffis och passagerare....

Vet inte specifikt vilka arrangörer som tillåter det men har själv gasat folk runt i en lite lugnare gatgrupp hos en arrangör som ej längre finns.
 
Last edited:

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
Okok skall dit i helgen och ta min licens så får väl lärt känna han lite då kanske och ställa frågan till han. :)


Skalman brukar ibland skjutsa omkring med lite folk runt Torpet (sista chansen för i år är nu till helgen).
Dom vill nog dock gärna känna dig innan dom släpper ut dig med passagerare.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Du åker tider som räcker till top5 i rookie och skall nu gå licenskursen?
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
och var ska du skjutsa?? Peter Lindén och Filip Backlund har skjutsat folk på Actionpics-körningar, låt de gör det så det blir en riktig upplevelse för den där bak.
Eller är det nån du vill ligga med?:tuttar
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Som West skriver så har Actionpics låtit Lindén och Backlund skjutsa runt lite folk på några körningar, med godkännande från banägaren!
Vi har även låtit någon enstaka deltagare skjutsa t.ex. sin sambo i någon lugnare grupp under nåt av dagens sista pass när det det oftast är som lugnast på banan.

Det är självklart ett säkerhetsproblem för vid en omkullkörning kan skadorna bli värre och det är två personer som direkt kan skadas allvarligt och behöva vård, tänk på att ev. ambulansteam ska kunna hantera det. Om det även skulle vara en ytterligare mc inblandad så kanske det finns tre skadade människor som behöver omhändertagande.

Flera banägare ogillar och godkänner inte skjuts pga riskerna och för att det har hänt otäcka omkullkörningar.

Det är alltså inte alltid enbart upp till arrangören att bestämma och tillåta, det kan behövas godkännande från banägaren.

//Nitrous
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top